Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racefiets voor 1/2 Triathlon

Sandraakje
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2011 14:56
Locatie: Almere

Sandraakje 21 nov 2011 15:07

Hallo allemaal,

Afgelopen jaar heb ik de 1/8e Triatlon gedaan.Ik ben erg enthousiast over die sport en wil daarom mee gaan doen aan de 30e editie van de Triatlon van Almere die dit jaar ook de 1/2e aanbied :D . Ik had voor de 1/8e een fiets kunnen lenen die schandalig genoeg nog de enige was met een bagagedrager haha :shock: . Dat wil ik niet nog een keer. Vandaar dat ik nu opzoek ben naar een nieuwe racefiets. Maar aangezien ik beginnend wielrenster ben weet ik totaal niet in wat voor prijsklasse ik moet zoeken :oops: . Ik zoek een redelijke fiets voor een beginner die niet al te duur is. Ik zal hem namelijk vooral recreatief gaan gebruiken en ben niet van plan om pro te worden ;) . Ik had op internet een gevonden van 350,- euro (http://www.matrabike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) ... maar dat lijkt mij wel erg goedkoop omdat ik veel duurdere overal zie staan :? .
Ik hoop dat jullie mij wat wegwijs in mijn keus kunnen maken.

Groetjessss

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 nov 2011 19:42

Als je hem wilt kopen voor een triathlon, zou ik op zoek gaan (eventueel met iemand die er verstand van heeft) naar een fatsoenlijke tweedehands racefiets. Koop er een tweedehands opzetstuurtje bij, en je kunt vooruit.

Voorbeeldje (slechts even gecheckt, maar volgens mij kun je die voor een lager bedrag wel overnemen):
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... -giro.html" onclick="window.open(this.href);return false;?

marcelca
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:37
Locatie: Almere

marcelca 22 nov 2011 05:24

Hallo

In deze prijsklasse zou ik zeker voor tweedehands gaan, eigenlijk kan je hier geen goede fiets nieuw voor kopen, het frame zal je niet zo`n probleem mee hebben maar de afmontage is vaak van dermate slechte kwaliteit dat je er alleen maar ergenis aan hebt...

Bepaal eerst welke maat fiets je moet hebben en ga dan zoeken op tweedehands sites, en als het even kan neem iemand mee die er verstand van heeft ivm de slijtage van bijvoorbeeld de aandrijflijn, wielen ed....

Zoals gezegd, zou dan wel voor een opzetstuurtje gaan, dit is toch wel heel erg fijn rijden met triathlon ( wel wennen en veel mee trainen )

Wat denk ik ook belangrijk is, bepaal van te voren je budget en houd ook rekening met andere dingen zoals, helm, pomp, kleding, schoenen, klikpedalen etc.....


Is de 350,- de absolute max. die je wil uitgeven voor een fiets ?


succes in ieder geval met trainen, ik zelf doe ook triathlon, wel alleen 1/4 en Olympic distance, maar misschien dat de halve van Almere er ook nog wel een keertje inzit, is in ieder geval dichtbij voor mij :D

prjz
Forum-lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 22 nov 2011 11:23

Zoals Robbehopper zegt: ga niet voor een echte tijdritfiets, maar voor een gewone race. Met een opzetstuur kom je prima uit de voeten en hoef je je niet iedere keer dubbel te vouwen in een tijdrithouding. Overigens reken maar op rond de € 1.000 voor ietsdegelijks.
prj

marcelca
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:37
Locatie: Almere

marcelca 22 nov 2011 16:31

Ik heb zelf ook geen tijdritfiets die ik gebruik voor triathlon maar gewoon een racefiets...

Vind het overdreven om te zeggen dat een degelijke fiets pas bij 1000,- euro begint

Ik denk zeer om te beginnen dat je met Tiagra afmontage een heel eind moet kunnen komen, een nieuwe fiets met volledig tiagra afmontage heb je al voor zo`n 550,- euro, zie bijvoorbeeld de xtrail racefiets bij http://www.fietssportief.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , en zo zijn er nog wel een aantal te vinden.

houd dus nog wel rekening met eventueele accessoires, een opzetstuur is ook zeker aan te raden maar dat hoeft je ook de kop niet te kosten ( vanaf zo`n 25 euro )

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 22 nov 2011 23:41

Ik Doe zelf ook veel in de triathlon,
en heb mijn vorige fiets (waarmee ik veel kwartjes gedaan hebt) voor €550, ultegra aluminium trek fiets. Het opzetstuur heb ik gehouden.
Dus voor €600,- heb je een best aardige fiets.
Ik heb er zelf voor gekozen om voor de halve toch maar wat meer uit te geven en een fiets te kopen welke ik ook als tijdrijder kan opbouwen (de cervelo) als je toch 2,5 uur in die houding wilt gaan zitten voor de halve, moet je dat ook wel comfortabel kunnen doen...

Ik zou zo'n fiets voor €350 snel vergeten. zeker als je dusdanog veel gaat trainen als je voor een halve doet.
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Sandraakje
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2011 14:56
Locatie: Almere

Sandraakje 23 nov 2011 21:31

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie reacties, jullie hebben mij wel even aan het denken gezet.
Een opzet stuur had ik nog niet aan gedacht, maar lijkt mij wel comfortabel ja.
Mijn budget heb ik inmiddels ook verhoogd, ik wil het liefst namelijk een nieuwe fiets... denken jullie dat ik rond de 700 à 800 wat moois kan vinden?
Ik hoop hem voor het eind van het jaar te kunnen kopen, aangezien het nu niet echt het seizoen is, is er wel veel uitverkoop.

Over triathlon gesproken, hebben jullie speciale trainschema's?

THX!

Gebruikersavatar
De Jager
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:28

Gebruikersavatar De Jager 24 nov 2011 08:25

Sandraakje schreef:Hallo allemaal,

Afgelopen jaar heb ik de 1/8e Triatlon gedaan.Ik ben erg enthousiast over die sport en wil daarom mee gaan doen aan de 30e editie van de Triatlon van Almere die dit jaar ook de 1/2e aanbied :D . Ik had voor de 1/8e een fiets kunnen lenen die schandalig genoeg nog de enige was met een bagagedrager haha :shock: . Dat wil ik niet nog een keer. Vandaar dat ik nu opzoek ben naar een nieuwe racefiets. Maar aangezien ik beginnend wielrenster ben weet ik totaal niet in wat voor prijsklasse ik moet zoeken :oops: . Ik zoek een redelijke fiets voor een beginner die niet al te duur is. Ik zal hem namelijk vooral recreatief gaan gebruiken en ben niet van plan om pro te worden ;) . Ik had op internet een gevonden van 350,- euro (http://www.matrabike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) ... maar dat lijkt mij wel erg goedkoop omdat ik veel duurdere overal zie staan :? .
Ik hoop dat jullie mij wat wegwijs in mijn keus kunnen maken.

Groetjessss
Geweldig. Ik werd zelf laatst voorbij gereden door iemand met een kinderzitje op de ATB. Dat was de ultieme plaatswijzing.

Ook met een verhoogd budget zou ik toch voor 2e hands gaan. Neem iemand mee met verstand van zaken, zodat je geen kat in de zak koopt.
Je kunt voor jouw budget een fiets van 2 jaar oud kopen met een nieuwwaarde van 2000. Dan heb je echt wel kwaliteit.
Succes.

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 24 nov 2011 18:35

De Jager schreef: Geweldig. Ik werd zelf laatst voorbij gereden door iemand met een kinderzitje op de ATB. Dat was de ultieme plaatswijzing.

Ook met een verhoogd budget zou ik toch voor 2e hands gaan. Neem iemand mee met verstand van zaken, zodat je geen kat in de zak koopt.
Je kunt voor jouw budget een fiets van 2 jaar oud kopen met een nieuwwaarde van 2000. Dan heb je echt wel kwaliteit.
Succes.
+1 mee eens, zou gewoon voor een 2e hands gaan, dan kun je een goed alu frame met ultegra voor dat bedrag kopen. anders een tiagra of sora fiets en minder frame..
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Gebruikersavatar
De Jager
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:28

Gebruikersavatar De Jager 25 nov 2011 08:50

gekke_henkie schreef:
De Jager schreef: Geweldig. Ik werd zelf laatst voorbij gereden door iemand met een kinderzitje op de ATB. Dat was de ultieme plaatswijzing.

Ook met een verhoogd budget zou ik toch voor 2e hands gaan. Neem iemand mee met verstand van zaken, zodat je geen kat in de zak koopt.
Je kunt voor jouw budget een fiets van 2 jaar oud kopen met een nieuwwaarde van 2000. Dan heb je echt wel kwaliteit.
Succes.
+1 mee eens, zou gewoon voor een 2e hands gaan, dan kun je een goed alu frame met ultegra voor dat bedrag kopen. anders een tiagra of sora fiets en minder frame..

Sterker nog. Je kunt er zelfs een met een behoorlijk goed carbonnen frame krijgen voor dit geld op MP.

ruben_m
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 dec 2010 19:54

ruben_m 25 nov 2011 18:47

Vergeet niet dat de JUISTE maat het belangrijkste is als je een fiets koopt.
triathlon

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 28 nov 2011 20:57

De Jager schreef: Sterker nog. Je kunt er zelfs een met een behoorlijk goed carbonnen frame krijgen voor dit geld op MP.
Klopt, maar zou ik zelf niet zo snel aanraden voor een eerste fiets.
Een eerste race fiets moet toch tegen meer stootjes kunnen. (ga maar eens bij je fietsvrienden na welk percentage wel eens een keer onderuit gegaan is doordat ze niet op tijd met de klikpedaaltjes uitklikte)
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

Plaats reactie