Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wat raad gevraagd

Lenny
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:36

Lenny 18 nov 2011 10:44

Hey

Ik heb een Bianchi Impulso besteld. Deze wordt geleverd met standaard reparto corse wielen. Ik heb momenteel nog een beetje geld over
(+/- 300 €) en ik dacht er over na om dat nog te investeren in andere wielen. Ik heb al veel gelezen op dit forum over welke ik voor dit budget kan vinden.
Wat ik me nog afvroeg was of die wielen al een echte meerwaarde zouden zijn? Is het verschil al echt groot of zouden jullie me aanraden van nog even door te sparen en kiezen voor een set van bijvoorbeeld 600 euro?

marcelca
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2011 15:37
Locatie: Almere

marcelca 18 nov 2011 11:51

Ik ken de fiets niet en ken de standaard wielen niet, maar.

Het eerste wat ik dacht is, kijk eerst eens hoe de standaard wielen bevallen..

- zijn ze stijf genoeg voor wat je doet
- wat is je lichaamsgewicht en voldoen de wielen hiervoor
- ben je van plan om veel te gaan klimmen ( een lichte klimset erbij kopen ? )
- ben je van plan tijdritten of zoiets dergelijks ( wil je wielen met een hogere aero velg )
- wil je aero velgen omdat het gewoon mooi staat ( vind ik geen slechte reden hoor )

Ik heb zelf een giant TCR 1 en heb de standaard wielen vervangen voor carbon aero velgen ( veltec speed 6.0 ), ik vond de standaard set die erin zat niet erg stijf ( en dit merkte ik ook echt ), plus ik vind ze erg mooi.

Ik ben zeer tevreden over mijn wielen maar het zijn geen wielen om lange klimmen te maken, hier zijn ze te zwaar voor, vlakke weg heb je hier eigenlijk geen last van

Lenny
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2011 21:36

Lenny 18 nov 2011 12:33

Ok alvast bedankt voor de reactie.

Als ik hem heb zal ik ze zeker eerst eens goed uitproberen.
Ik weeg 80kg, het klimmen en rijden tijdritten gebeurd wel maar dit is sporadisch. Het is vooral voor 'gewoon' vlakke weg dat ik ze zal gebruiken.
Dus mss zou een soort allround wielen interessant zijn voor mij, moesten de standaard wielen me niet bevallen. Ik weet alleen niet goed of zoiets bestaat :).

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 18 nov 2011 12:47

Het is inderdaad raadzaam om eerst de standaard velgen uit te proberen. Misschien is het mogelijk om van een fietsmaat een keer een set hoge carbon velgen te lenen en die in je fiets te zetten om te kijken of dat wezenlijk veel uitmaakt. Feit is dat stijve carbon velgen ook minder comfortabel zijn op slechtere wegen, al is dit ook afhankelijk van je type binnen en buitenband. Genoeg om over na te denken dus.
Zelf rijd ik ook met dura ace carbon velgen van 50 mm met challange elite buitenbanden. Zowel in de bergen als op het vlakke. Heerlijk.

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 18 nov 2011 13:00

Ik ben van een instap Shimano wielset (was volgens mij de WH-R500 van zo'n 6 jaar terug) naar Fulcrum 3 wielen overgestapt. Het verschil in rijeigenschappen was enorm, de Fulcrum wielen zijn significant stijver en "bolden" gewoon veel beter. Een jaar geleden heb ik een set Shimano Dura Ace WH-7850-C24 wielen aangeschaft; de verschillen in rijeigenschappen met de Fulcrum 3 wielen zijn naar mijn mening maar heel beperkt.

capo di frutta
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 okt 2011 19:27

capo di frutta 18 nov 2011 17:13

Bij aanschaf (nieuwe) fiets bespaar nooit op je wielen. Als je niet tevreden bent met je huidge wielen direct inruilen / verkopen en ga dan voor een allround setje ( er is genoeg keuze rond de € 600 / € 700,00)

Plaats reactie