Als ik mijn remhendel intrek, komt hij niet meer uit zih zelf terug in de uitgangspositie. Dit lukt alleen door de hendel het laatste stukje terug te duwen?
Heeft iemand een oplossing? Het betreft Avid Juicy remmen...
tnx
Schijfrem blijft 'hangen'
-
fredkarsten
- Forum-lid
zuigertjes terugdrukken zonder ze te beschadigen ( eventueel brede schroevendraaier met doek er om heen) en remhandel niet meer indrukken als het wiel er niet inzit. succes.
gaat niet, bestaat niet!
- opperhoofd
- Forum-lid
Heb je de remmen ontlucht?
Voor het terugdrukken je fiets eerst even op kamertemperatuur brengen, of wat verwarmen met een fohn.
Als daarna het probleem blijft dan even de zuigers smeren. Remblokjes er af en dan wat vettigheid, lagervet ofzo. Niet te veel, maar wel voldoende om de zuiger te smeren. Geen dun vet, de kans dat dat op je remblok komt is aanwezig.
Voor het terugdrukken je fiets eerst even op kamertemperatuur brengen, of wat verwarmen met een fohn.
Als daarna het probleem blijft dan even de zuigers smeren. Remblokjes er af en dan wat vettigheid, lagervet ofzo. Niet te veel, maar wel voldoende om de zuiger te smeren. Geen dun vet, de kans dat dat op je remblok komt is aanwezig.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik gebruik altijd een wattenstaafje met remolie om de zuigers te smeren. Lagervet is snel te dik en bij kou geeft dat problemen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
chassepatat
- Forum-lid
Er is speciaal vet te krijgen voor de zuigertjes...
Ik haal er de remblokjes uit en knijp de rem in met een schroevendraaier tussen de zuigers zodat de zuigers wat verder er uit komen. Dan spuit ik er siliconen spray tussen en druk die zuigers weer terug. Dit herhaal ik een paar keer tot ze allebei gelijk naar buiten komen. Daarna werkt het weer perfect.
-
chassepatat
- Forum-lid
Misschien niet heel handig. Siliconenspray kan de rubber afdichtingen aantasten. Daarnaast is de smerende werking van siliconenspray te gering voor de zuigers van de remklauw.
Volgens mij heeft de TS het over het niet terugspringen van de HENDEL en niet over blijven hangen van de remblokken als ik het goed begrijp.
Dan zit de fout natuurlijk in de remhendel zelf.
Ik ga er vanuit dat de veer in de hendel ok is en dan zou ik een klein beetje olie op het "stangetje" spuiten en een paar keer in de hendel knijpen.
Helpt dit niet dan moet de hendel gedemonteerd en gekeken of het zuigertje en de dichtingen nog ok zijn.
Trouwens als zuigers in de klauw vastzitten dan smeer je die best met dezelfde olie als die in het remsysteem zit.
Dan zit de fout natuurlijk in de remhendel zelf.
Ik ga er vanuit dat de veer in de hendel ok is en dan zou ik een klein beetje olie op het "stangetje" spuiten en een paar keer in de hendel knijpen.
Helpt dit niet dan moet de hendel gedemonteerd en gekeken of het zuigertje en de dichtingen nog ok zijn.
Trouwens als zuigers in de klauw vastzitten dan smeer je die best met dezelfde olie als die in het remsysteem zit.
Sorry, de beginpost niet goed gelezen en van de topic titel uit gegaan.
OK. Ik lees net in een stukje dat siliconen rubber helemaal niet aantast. Zelfs dat er ook siliconen dot 5 remvloeistof bestaat. Ze gebruikten het ook voor rubbers bij zuurstof houders. http://www.brooklandsdoubletwelve.nl/remmen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook de remhendel zou ik eerst even goed schoonmaken met water en zeep. Daarna droog blazen met lucht en dan inspuiten met toch weer een beetje siliconenspray. Daarna een beetje op en neer bewegen tot het soepel beweegt.
OK. Ik lees net in een stukje dat siliconen rubber helemaal niet aantast. Zelfs dat er ook siliconen dot 5 remvloeistof bestaat. Ze gebruikten het ook voor rubbers bij zuurstof houders. http://www.brooklandsdoubletwelve.nl/remmen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook de remhendel zou ik eerst even goed schoonmaken met water en zeep. Daarna droog blazen met lucht en dan inspuiten met toch weer een beetje siliconenspray. Daarna een beetje op en neer bewegen tot het soepel beweegt.