Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

bepe
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 02 okt 2011 15:42

Ik ben 1.78, bb lengte 88, romp 59, armlengte 72 en schouderbreedte 46. Lengte stuurpen was 10 cm en mijn oude Look kg 461 was maat 57. Ik weet vooral de hoogte niet, wil uiteraard niet teveel spacers en als ik te klein koop ga je dat wel krijgen. Ik vond de 57 van look net iets te groot, maar nu adviseert canyon 60. Ik zat eerder aan 56 te denken net als bij secialized en cannondale.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2263
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 02 okt 2011 16:26

Ik ben 1.80cm, bbl van 88. Ik zou zeker voor een 56 gaan. 60 is veel te groot.

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 02 okt 2011 19:08

hier 179 cm met bbl van 88.5 en heb een 56 met 10 cm stuurpen.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 02 okt 2011 19:58

Ik zou met mijn 179 cm zelfs kiezen voor een 54 cm omdat de balhoofdbuis relatief lang (hoog) is dus zou in jou geval zeker niet groter als een 56cm nemen.
No pain no gain, no guts no glory!

bepe
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 02 okt 2011 20:27

De maat wordt langzamerhand dus steeds duidelijker, maar waar dat maatvoering advies van Canyon vandaan komt begrijp ik niet.

bepe
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 02 okt 2011 20:28

De maat wordt langzamerhand dus steeds duidelijker, maar waar dat maatvoering advies van Canyon vandaan komt begrijp ik niet.

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 02 okt 2011 22:08

Na de crash van mijn scott heb ik een Canyon Al gekocht en ben er best tevreden over. prijs/kwaliteit niet te evenaren imho.

Maar ... ik heb in mijn eerste koersjaar, na 15 jaar inactiviteit, sterker gereden dan verwacht. Daardoor wil ik volgend jaar nog eens alles op de koers zetten en zelfs een aantal wedstrijden bij de EZC rijden. Zoals gezegd ben ik tevreden over de Al, maar toch vraag ik me af welke voordelen een aeroad bvb me zouden kunnen brengen. De Al is eigenlijk het instap model, dus ik verwacht dat de aeroad toch wat voordelen zou moeten geven, vraag is welke in in welke mate.

- Is hij stijver / directer ?
- zou het aerodynamisch voordeel wat geclaimd wordt 'voelbaar' zijn. (let wel, de snelheden in koers zitten dikwijls rond de 50)
- lichter iig, maar dat is niet echt doorslaggevend, doch wel meegenomen
- duurder ja, maar met de korting van mijn vergunning en de crash replacement optie is de prijs nog te doen.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1080
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 02 okt 2011 22:46

Onze buurman Philippe Gilbert won op de Ultimate AL vele koersen en heeft afgelopen jaar op de Aeroad ook vele koersen gewonnen. Dus dat maakt geen bal uit. :D

Ik denk niet dat de Aeroad stijver is, wel comfortabeler en misschien ietsje sneller als je meezit in een ontsnapping of in je eentje rijdt door de betere aerodynamica, maar in een grote groep of peloton maakt dat niet veel uit.

Kies gewoon wat je mooi vind en waar je je goed op voelt en vooral, waar je goed op zit.

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 02 okt 2011 23:16

jasperr schreef:Onze buurman Philippe Gilbert won op de Ultimate AL vele koersen en heeft afgelopen jaar op de Aeroad ook vele koersen gewonnen. Dus dat maakt geen bal uit. :D
Als ik dan ook mag meedoen aan deze nutteloze vergelijking ... In 2010 won hij 7 wedstrijden, in 2011 zit hij aan 20 :roll: Die aeroad moet dan echt wel goed zijn :lol:
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1080
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 02 okt 2011 23:25

Dan weet je welke je moet bestellen. ;)

Zou wel rekening houden met de geometrie. Die is wat anders dan de Ultimate's

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 03 okt 2011 12:59

Maar de aeroad van gilbert heeft volgens mij extra aanpassingen gehad in het bracket voor extra stijfheid. Maar daar heb ik ook alleen van horen zeggen. Maar voor de niet gilbert types zal standaard ook wel sterk genoeg zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2442
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 03 okt 2011 13:25

Gewoon lekker op de AL blijven rijden. Als je veel koerst neemt ook de kans toe dat je een keer valt. Zonde als je dan een dure fiets in de prak jaagt. Denk dat je geen voordeel gaat hebben van de Aeroroad in het gemiddelde Nederlandse criterium. Investeer liever in bijvoorbeeld een extra set wielen. Ik rij overigens zelf ook op de Al, met campa centaur en zonda.

Plaats reactie