Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tikkende Specialized's.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2383
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 17 aug 2011 09:11

Hierboven ook al aangehaald, maar bij mij waren het de bladboutjes. Even de voorbladen eraf, alles goed schoongemaakt en het schroefdraad een beetje ingevet met pasta. Geen tik meer gehad.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 17 aug 2011 09:30

Paar maand terug was het probleem er al, toen heb ik de 34 laten vervangen voor een 39 binnenblad. Ik mag toch aan nemen dat de fm toen even de bladboutjes schoongemaakt heeft? Ik zal het morgen wel van ze horen.

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 17 aug 2011 09:43

Ik had de laatste tijd op mijn WW/Slecht weer fiets ook last van een tikkend geluid. Dacht dat het uit de lagers kwam dus die vervangen + ketting + cassette en tandwielen aangezien ze aan vervanging toe waren. Probleem nog steeds niet opgelost, toen maar eens naar de pedalen gekeken en dat bleek het probleem te zijn, zat gewoon speling op waardoor er een gekraak ontstond. Nieuwe pedalen en weer geluidsvrij fietsen.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 18 aug 2011 09:47

In mijn tarmac SL3 zat ook een vervelende onrgelmatige tik die uit de bracket leek te komen. Bleek achteraf de zadelpen icm de zadelpenklem te zijn. Ik heb de klem omgedraaid (bout naar voren omdat de inkeping in het frame ook voor zit en niet zoals zo vaak achter), flink wat carbon montagepaste gebruikt en het probleem was over.

mikegubbels
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2010 01:56

mikegubbels 18 aug 2011 13:26

Heb maanden gezocht naar een tik in mijn Specialized Allez Elite, alle voor de hand liggende handelingen uitgevoerd zoals BB, trapas, bladboutjes, pedalen, zadelpen, zadel, stuur (pen, zonder resultaat. Toen alle vindbare bouten een slag aangedraaid en der.pad schoongemaakt/goed vastgezet en godzijdank het is eindelijk over.... mijn tip: behoud je geduld en blijf zoeken, je zult het ongetwijfeld vinden. Het kost echter veel tijd, sleutelen en veel ergernis.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 18 aug 2011 16:31

Vandaag gebeld naar FM, en kon direct langs komen. Samen met de eigenaar stukje gefietst, maar probleem deed zich niet voor. Pedalen los gehaald en weer gemonteerd met montage pasta en een likje vet hier en daar lijkt het probleem te hebben opgelost. Vanmiddag in ieder geval tikvrij kunnen trainen. Ben benieuwd of dit het nou is, de tijd zal het leren.

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 18 aug 2011 19:55

Een fiets die goed in elkaar zit, waarvan alle onderdelen heel zijn, tikt niet.

En we kunnen een hele lijst met suggesties aandragen, maar zonder het te horen is het heel lastig zoeken. Misschien nog een tip, zet je fietsmaatje op jouw fiets op de Tacx. Jij kunt op je gemak zoeken terwijl hij alle fietsbewegingen en weerstanden test.
Anima Sana In Corpore Sano.

eelcoz

eelcoz 02 okt 2011 10:02

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 02 okt 2011 10:28

arjan schreef:Heb je al eens geprobeerd om een klein beetje montagepasta op de uitvalpatten te smeren. Zelf heb ik ook eens last gehad van zo'n ondefinieerbare tik. Kreeg deze tip en het werkte.
+1 maar dan vaseline zuurvrije gebruikt

Plaats reactie