Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Waar komen ROSE-frames vandaan?

Ga-zellef-fietsen
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 okt 2011 16:37

Ga-zellef-fietsen 01 okt 2011 16:49

Hoe kan het dat ROSE zijn fietsen zo goedkoop kan aanbieden? Zelf zeggen ze dat ze rechtstreeks aan de klant leveren, zonder tussenkomst van de groothandel.

Het kan ook zijn dat de frames goedkoop zijn omdat ze uit China, Taiwan of Korea komen. Frames waar dan misschien weinig ontwikkeling in zit? De frames worden wel mooi afgemonteerd me goede onderdelen, waardoor ze toch erg aantrekkelijk zijn.

Of zijn de frames ook van voldoende kwaliteit, vergelijkbaar met A-merken? En hoe zit dat onder zware omstandigheden, zoals bij snelle afdalingen en kasseien?

Dus mijn vraag is: Deutsche gründlichkeit oder nicht?

Groeten, Kees

ajhoff
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 11 aug 2009 18:54

ajhoff 01 okt 2011 17:20

Het verschil zit hem voornamelijk in marges en tussenhandel. Onderhand laten zowat alle merken hun frames in het verre oosten maken als je het mij vraagt. Als je als merk je wilt profileren als premium kun je meer vragen voor je producten, maar zul je ook meer kosten maken door dealers en ondersteuning. Rose kiest er blijkbaar voor om lage(re) marges te hanteren en de tussenhandel uit te schakelen. Gewoon een andere marketing aanpak en ondernemingsmodel wat op zich niets hoeft te betekenen voor de kwaliteit. Wat de kwaliteit betreft zit het volgens de fietsbladen wel goed. Ze eindigen vaak hoog in de lijst.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 01 okt 2011 18:08

Ik heb met een Rose fietst gedownhilled, ging lekker, op een andere Rose fiets gemountainbiked en rijd al een heel seizoen op een Rose racefiets. Niets mis mee die fietsen. Ze weten idd gewoon de kosten laag te houden.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 okt 2011 18:29

Niks mis mee.
In vergelijking met de A-merken missen ze een beetje uitstraling,
I know myself like no one else
Nothing to defend

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 01 okt 2011 18:38

Topfietsen en superservice. Reed twee jaar met een Trek Madone en mijn Rose (red bull) fietsen zijn strakker (da's een gevoel) maar vooral veel beter afgewerkt, zelfs de goedkopere alu-versie (red bull pro sl). Tot voor enkele maanden had ik ook een carbon x lite en dat was echt top !! Spijtig genoeg een ongeval mee gehad...maar die wordt vervangen door een zelfde model ;).
Verder rij ik ook met een Rose trekkingfiets en daar ben ik al helemaal zot van (zeker in verhouding met een veel lompere model van alweer Trek).

Dus ik ben fan :). Hun prijs is lager daardat ze enig verkooppunt zijn (is ook een voordeel bij problemen, je zit direct bij de dealer) en ook alleen dat merk verkopen.
Qua uitstraling...akkoord : mensen die het merk kennen en weten dat het goedkoper is zullen vinden dat dit merk minder uitstraling heeft. Mensen die van niets weten gaan geen verschil opmerken, dat heb ik al heel dikwijls ondervonden.

Dus ja : Duitse kwaliteit en dito service :)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 okt 2011 18:58

Ik heb de vreemde gewoonte Rose fietsen erg mooi te vinden als ik ze zie. En qua afwerking zijn ze (als ik de testen lees) erg goed.
M.i. qua uitstraling niks mis mee.
(daar staat dan weer tegenover dat ik de gemiddelde Cervelo of Willier niet om aan te zien vind, veel te schreeuwerig.....)
Mocht ik ooit besluiten mijn huidige stalen fiets te vervangen, en ik heb geen geld voor een Gios, dan is de kans heel groot dat de nieuwe een rose zal worden!

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 01 okt 2011 21:09

Rose beweert dat hun carbonframes in Japan worden geproduceerd.
Ik heb nu al 7 jaar een Red Bull MTB, prima fiets.
Mijn schoonzoon en ik hebben vorige week nog op de valreep een RedBull carbon X-lite besteld, Ongelooflijk lage prijs (1900 €) voor zulke fiets, er zat wel 30 % korting op.
Ter verg. :Mijn fietsmaat heeft zich een Specialized Venge besteld met een vergelijkbare montage (Ultegra), kostprijs meer dan het dubbele.
Ik heb nog geen ervaring met de carbon fietsen van Rose maar ik heb er alle vertrouwen in.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 okt 2011 01:47

Aan je eerste post is te zien dat je nog niet goed door hebt dat bijna alle fietsframes uit het verre oosten komen. Het maakt niet uit Cervelo of een Rose uit het oosten komen zal die. Je moet alleen niet denken dat dit open mould frames zoals in het china-topic zijn. Rose gebruikt eigen ontwerpen en eigen mallen en laat de frames dan in een fabriek ( japan, taiwan|? ) produceren ( uiteraard tegen lage kosten ). Vaak worden in die fabrieken voor verschillende merken frames gebouwd. Rose frames hebben eigenlijk al jaren ongeveer hetzelfde type frame wat op zich wel steeds nog wat wordt verbeterd. De verschillen in prijs tussen hun eigen frames van sl-->rs-->x-lite is vooral het gebruikte carbon en kleine geometrie aanpassingen. De omzet van Rose is eigenlijk gewoon enorm te noemen en daarom zijn de marges relatief laag. De kwaliteit heeft zich denk ik wel bewezen gezien het grote aantal frames dat er nu op de weg is. Ik rijdt er zelf ook een ( carbon pro rs ) en moet zeggen dat het gewoon een topframe is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 02 okt 2011 08:23

gene schreef:Mijn schoonzoon en ik hebben vorige week nog op de valreep een RedBull carbon X-lite besteld, Ongelooflijk lage prijs (1900 €) voor zulke fiets, er zat wel 30 % korting op.
Je hebt dus 1 van de allerlaatste Red Bull fietsen gekocht in de opruiming. Die 30% is dan niet zo raar. Dat krijg je op dit moment bij elke dealer wel zo'n beetje (of meer) op overjarige modellen.
thestudent schreef:De omzet van Rose is eigenlijk gewoon enorm te noemen en daarom zijn de marges relatief laag.
Wat heeft de grootte van de omzet met de grootte van de marges te maken?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 02 okt 2011 08:33

Misschien wel aardig voor het beeld: qua techniek behoort Rose tot de absolute top; wat knap is voor zo'n relatief klein merk. Veel grote merken krijgen het simpelweg niet voor elkaar om vergelijkbare frames te produceren; en al helemaal niet tegen die prijs. Enige waar ze niet aan mee (kunnen) doen is het produceren van een super licht frame. Dan zou je een Rose fiets krijgen die niet helemaal voldoet aan de prijs-kwaliteit verhouding die mensen verwachten van het merk.

En twee: Rose is geen prijsvechter; hun fietsen zijn zeker niet goedkoop. Ze zijn voordeliger dan de grote merken (Giant, Specialized, Trek, Cannondale....), maar zeker op de Duitse markt kun je voor honderden euro's minder fietsen met vergelijkbare afmontage kopen.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 02 okt 2011 09:25

Na de lofzang op Rose in dit topic vraag ik mij af waarom dan niet zo' n beetje iedereen op Rose rijd. Buiten de uitstraling en imago moeten de grote merken toch nog wel iets toevoegen zodat hun fietsen verkocht worden lijkt me.
Zelf hecht ik er waarde aan om een dealer in de buurt te hebben die je kent en waar je gewoon even binnen kan lopen. Wat doe je immers bij kleine probleempjes, ga je dan ook helemaal naar Duistland.
Blijft natuurlijk staan dat Rose gewoon altijd heel goed uit de testen komt hoewel ik bij testen uit het Duitse blad Tour wel eens enige vooringenomenheid vermoed.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 okt 2011 09:44

tsjaa,,,.. lofzang over Rose? Er is natuurlijk ook een lijstje met 'nadelen'. Het is maar net uit welk persperctieg je het bekijkt.

- het is geen dealer op de hoek
- Het merk heeft een Duitse uitstraling. Dat is wat anders dan een Italiaanse uitstraling
- ze sponsoren geen groot prof team dat de tour rijdt. Je kan dus niet zeggen dat je op dezelfde fiets rijdt als Contador
- het is geen vernieuwend merk. Geen trendsetter maar eerder een volger

maar ja, ook ik heb een Rose:)
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie