Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voordelen personal trainer

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 28 sep 2011 17:57

Hallo,

Zijn op dit forum mensen die werken( of gewerkt hebben) met een personal trainer?
Die je voorziet van trainingsschema's, voedingsadvies, mental coaching, maar ook je hartslag gegevens bekijkt?

Zo ja, wat zijn de voordelen en eventueel wat kost(te) het je. ( mag ook via PB)

Nog wat extra informatie over mij, zodat jullie ook je mening kunnen geven of het voor mij nut heeft.

Ben 16 jaar oud, wordt na deze winter 1ste jaars junior en begin dan aan mijn 3de seizoen.

Afgelopen seizoen heb ik mooie wedstrijden gereden o.a. Land van Bartje, Omloop door de Maasvallei, maar
ook de Asvo radjugendtour(voor uitslagen zie mijn site http://www.thomwittendorp.tk" onclick="window.open(this.href);return false; ). Het grote probleem was dat ik in al die wedstrijden niet alles eruit heb gehaald wat
er in zat. Dat kwam doordat ik niet voorin durf(de) te rijden. Dat werd dan weer veroorzaakt doordat ik in het begin
van het seizoen een paar valpartijen heb mee gemaakt waardoor ik angst kreeg om voorin te rijden, de valpartijen
waren namelijk voorin het peloton.

De trainer van mijn wielervereniging heeft op dat vlak ook al van alles geprobeerd om mij daarin te ondersteunen.
Alleen hij weet ook niet meer wat hij kon doen ik kan de knop gewoon niet omzetten in mijn hoofd.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 28 sep 2011 19:00

Ik begrijp de angst niet helemaal. Achterin heb je meer last van valpartijen dan voorin. Dus probeer gewoon keihard voorin te zitten en als ze achter je vallen heb jij er geen last van.


ps: dit advies was gratis.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 28 sep 2011 19:27

Je wil dus iets gaan doen wat je nu niet durft? Je wil dit, omdat je weet dat je het kunt. Dus..........als je weet dat je het kunt, en je wil het graag, waarom zou je dan iemand anders vragen om je te overtuigen dat je het kunt/wilt/durft.........................................................of ziets.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 28 sep 2011 22:51

Robbebopper, was het maar zo simpel als jij stelt.

Ik durf het nu niet maar iedereen in mijn wieleromgeving is ervan overtuigd dat ik het niveau aan kan. Alleen dan komt het aan op het mentale vlak, de knop kunnen om te draaien en om te zeggen, vanaf nu ga ik van voren koersen, daar gaat het mis.

Elke wedstrijd weer zeg ik tegen mezelf, je moet jezelf nu echt gaan bewijzen, anders wordt het niets. Alleen dan sta ik aan de start en dan begin ik ineens weer te stressen. Het zou zo maar een soort van faalangst kunnen zijn. En met een personal trainer waar ik nu over aan het nadenken zal dan oefeningen gaan geven om toch dat laatste beetje kunnen doen.

Het punt is verder dat veel mensen het belang van mentale training onderschatten, het is namelijk net zo belangrijk als fysieke training. Je kunt nog zo goed zijn maar als het in je hoofd niet goed zit dan komt het ook niet goed. Dat heb ik dit seizoen al meerdere malen ondervonden.

Het belangrijkste voor mij is dus de mentale training. Als er mensen op dit forum zijn die mij daar misschien ook bij kunnen helpen, dan zou ik het heel leuk vinden als ik een berichtje krijg.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 sep 2011 00:15

Je moet sowieso iemand hebben die zelf op z'n minst een aantal jaren klassiekers heeft gereden. Anders heeft 't echt geen zin, omdat ze geen idee hebben hoe 't in z'n werk gaat.

Maar rij je tijdens training met de club wel mee als jullie een keer een klein wedstrijdje doen? Rij je tijdens trainingswedstrijden vooraan mee? Dat zijn momenten waar een stuk relaxter gereden wordt dan tijdens een Nieuwelingen/Junioren koers en 't veel makkelijker is om vooraan te rijden. Zorg dat je daar weer wat zelf vertrouwen kweekt, dan kom je er met de juiste instelling ook wel in de klassiekers. De ploegleider moet je daarin dan gewoon begeleiden en je ploeggenoten kunnen je ook helpen door je eens op sleeptouw mee naar voren te nemen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 29 sep 2011 10:33

thomwittendorp schreef:Hallo,

Zijn op dit forum mensen die werken( of gewerkt hebben) met een personal trainer?
Die je voorziet van trainingsschema's, voedingsadvies, mental coaching, maar ook je hartslag gegevens bekijkt?

Zo ja, wat zijn de voordelen en eventueel wat kost(te) het je. ( mag ook via PB)

Nog wat extra informatie over mij, zodat jullie ook je mening kunnen geven of het voor mij nut heeft.

Ben 16 jaar oud, wordt na deze winter 1ste jaars junior en begin dan aan mijn 3de seizoen.

Afgelopen seizoen heb ik mooie wedstrijden gereden o.a. Land van Bartje, Omloop door de Maasvallei, maar
ook de Asvo radjugendtour(voor uitslagen zie mijn site http://www.thomwittendorp.tk" onclick="window.open(this.href);return false; ). Het grote probleem was dat ik in al die wedstrijden niet alles eruit heb gehaald wat
er in zat. Dat kwam doordat ik niet voorin durf(de) te rijden. Dat werd dan weer veroorzaakt doordat ik in het begin
van het seizoen een paar valpartijen heb mee gemaakt waardoor ik angst kreeg om voorin te rijden, de valpartijen
waren namelijk voorin het peloton.

De trainer van mijn wielervereniging heeft op dat vlak ook al van alles geprobeerd om mij daarin te ondersteunen.
Alleen hij weet ook niet meer wat hij kon doen ik kan de knop gewoon niet omzetten in mijn hoofd.
In principe is de technisch directeur KNWU expert in dit soort zaken. Op dit moment is het niet zijn werk natuurlijk, maar wie weet kan hij je wel verder helpen. Waag er eens een mailtje aan...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 29 sep 2011 10:35

dubbelpost
Laatst gewijzigd door 53x11 op 29 sep 2011 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 29 sep 2011 11:54

Juist: Thorwald Veneberg... Schrijft over dit onderwerp ook wel eens stukjes in Fiets.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 29 sep 2011 16:24

Oké, op het mentale vlak is alles wel zo'n beetje voorbij gekomen. De andere dingen die ik vraag aan het begin van dit topic:
"Zijn trainingsschema's, voedingsadvies en wedstrijd planning ook punten waar ik iets aan heb? Of is dat te verwaarlozen voor iemand van mijn leeftijd" Dit wil ik weten of ik genoeg heb aan puur een "mental coach" of dat de andere dingen ook voordelen voor mij opleveren.

Nog even de vraag van Amclassic-fan te beantwoorden: Ja ik doe mee aan club trainingen en clubwedstrijden, alleen dan durf ik nog niet (altijd) voorin te rijden. Ik durf me gewoon niet in het gedrang te mengen voor de eerst plaatsen in het peloton. Is ook wel gebonden aan de grote van de groep met een man of 10 durf ik het wel maar dan laat ik me nog snel aan de kant duwen.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 30 sep 2011 17:19

http://thomwittendorp.webklik.nl/page/t ... wittendorp" onclick="window.open(this.href);return false; Als iedereen even zo vriendelijk zou willen zijn om de poll in te vullen op deze pagina dan krijg ik een idee van hoe en wat. Stemmen doe je met de zwarte knop
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 30 sep 2011 17:28

Thom, zie op je website je trainingen staan. Er staat per week x km bij x trainingen. Beter zou zijn om te weten welk type training je hebt uitgevoerd. Nu lijkt het of je erg eenzijdig traint maar ik neem aan dat je duur/extensief-/intensief interval/sprint doet.
What makes the boat go faster?

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 30 sep 2011 17:31

klopt in het begin hield ik het ook wel bij per training maar omdat het zoveel tijd koste en ik ook in een drukke periode met school zat heb ik maar besloten om het zo te gaan doen.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Plaats reactie