Ik denk dat je met 50 euro voor het repareren/herstellen van een wiel wel wat te hoog zit, daar wordt bijna een compleet wielset (puur arbeidskosten) voor gemaakt.
Desalniettemin een "leuk" initiatief maar ik denk dat dit iets is wat elke fietsenmaker in principe kan doen (herstellen van een beschadigd wielset). Vooral met wielbouwen is het zaak dat je een behoorlijke naam hebt om aan een goede zaak op te zetten.
Met jouw insteek is het (IMHO) raadzamer om het in je vrienden/kennissenkring te blijven doen, als je dat goed doet komt je "naam" vanzelf wel en kun je altijd nog overwegen om het professioneel te gaan doen.
Hebben jullie behoefte aan het spaken/richten van wielen?
Eens. Als je het wilt doen als bijbaantje in de avonduurtjes, hou het dan beperkt. Lever kwaliteit voor een redelijke prijs en mensen weten je na verloop van tijd vanzelf te vinden. Ik denk niet dat er een gigantische markt is voor het concept zoals je het nu beschrijft (opsturen ed, teveel gedoe voor de gemiddelde persoon).Met jouw insteek is het (IMHO) raadzamer om het in je vrienden/kennissenkring te blijven doen, als je dat goed doet komt je "naam" vanzelf wel en kun je altijd nog overwegen om het professioneel te gaan doen
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Precies, het aantal 'erkende' wielspecialisten is juist beperkt. Frieke is inderdaad erg duur, blijkbaar kan hij het zich permitteren maar tegen die tarieven kunnen systeemwielen wel op. Ik kan me ook voorstellen dat Zoran geen tijd/zin heeft om allerlei tweedehands wielen te gaan herstellen.litespeed schreef:Het is niet alsof er al tientallen van dit soort adresjes (bekend) zijn. Dat is aan de prijsstelling van BikeXperto en met name Bikeboosting (door de jaren heen) ook wel te merken. Dus waarom geen ruimte voor nog een goede spaker? Je zal je uiteraard moeten bewijzen t.a.v. kwaliteit en de opening ligt denk ik in een heel scherpe prijsstelling.
Zo te lezen is het bedoeld als hobby, ga je dus niet je baan ervoor opzeggen en heb je geen startkapitaal of pand nodig. Wat let je om het te gewoon te gaan proberen. Met goede kwaliteit en niet te hoge tarieven kun je vast wel mensen tevreden maken. Het opsturen kun je natuurlijk wel als service aanbieden maar misschien dat maar weinig mensen daarvan gebruik willen maken. Het zal dan in de eerste plaats van de lokale markt moeten komen.
Ik heb welgeteld 1x zo'n dergelijke reparatie nodig gehad. Dat is inmiddels 2,5 jaar geleden. Er zat al een slag in mijn wiel en toen knapte er ook nog een spaak. Ik bracht mijn wiel bij de fietsenmaker om te hoek, ging boodschappen doen, liep terug langs de fietsenmaker. Voor 14 euro had ik een nieuwe spaak en een perfect recht wiel. Dat wiel heeft daarna nog heel wat mishandelingen doorstaan.
Dat is denk ik ook hier het probleem. Ik wil niet mijn wiel opsturen of ver weg brengen. Ik wil hem vooral snel terug. Voor de prijs hoef ik het ook al niet te doen.
Voor nieuwe wielen zal het wellicht wel interessant zijn. De bekende namen kunnen dit goed, maar zijn ook erg duur.
Dat is denk ik ook hier het probleem. Ik wil niet mijn wiel opsturen of ver weg brengen. Ik wil hem vooral snel terug. Voor de prijs hoef ik het ook al niet te doen.
Voor nieuwe wielen zal het wellicht wel interessant zijn. De bekende namen kunnen dit goed, maar zijn ook erg duur.
Service en vriendelijkheid zijn voor mij erg belangrijk, ben ook altijd bereid om daar wat meer voor te betalen. Ik heb geen ervaring met Zoran, maar wel met Frieke en dat is geen positieve. Breng mijn wielen nog niet naar hem toe als zou het hij laatste zijn die me kon helpen.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012