Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2011

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 04 sep 2011 18:57

Zo'n verkeerde verzetkeuze kan je dus wel gewoon de ronde kosten. Duur foutje...

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 04 sep 2011 19:01

heee heb wel ff lekker zitten kijken hoor
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 04 sep 2011 20:28

http://nos.nl/video/269931-mollema-na-z ... tarit.html" onclick="window.open(this.href);return false; << Zelf was hij niet echt overtuigd dat hij te zwaar trapte. Volgens hem misschien 1 km. Maar goed dat kan in mijn ogen enorm uitmaken. Rare keuze toch van Rabo/Mollema om een 36 te nemen ipv een 34.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5689
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 sep 2011 20:33

Een klein verzet (blijven) trappen is niet iedereen gegeven.
'k heb ooit in de pyreneeen ( tourmalet) met een triple gereden, ik kreeg het op een bepaald ogenblik heel moeilijk en schakelde op 't kleinste verzet. 't draaide van geen kanten meer.
Dan toch terug twee tandjes zwaarder beginnen rijden en 'ik had terug een beter gevoel. Je moet gewoon een goed gevoel hebben als je trapt, wat niet wegneemt dat Wiggins mits een kleinere versnelling op zijn fiets gehad te hebben misschien iets minder krachten had verspeeld op het steilste stuk.
Wat Cobo betreft: 48 seconden voorsprong nemen op een "beest" zoals de Angliru is dat zo buitengewoon? Hij reed wel heel soepel wat het deed lijken alsof het hem geen moeite koste. En voor sommigen hier blijft iedere winnaar verdacht ( sommigen omdat zij als favoriet winnen (gilbert) en dan sommigen omdat zij als niet-favoriet ( Cobo) winnen.
Ik kijk en geniet, en stel mij zo weinig mogelijk vragen. Als achteraf blijkt dat er bedrog aan te pas kwam heb ik nog tijd genoeg om mij te ergeren.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 04 sep 2011 21:10

Ja, maar een klein verzet hier zou 22 34 zijn. Met een 1 op 1 versnelling rij je 7.5 km/h bij 60 omwentelingen per minuut. Als Mollema zegt dat hij 6 a 8 km/h reed in die steile km, dan zou de 34 32 van Cobo een verzet zijn waarmee hij zijn normale cadans had kunnen rijden. Dan hebben we het absoluut niet over de 90 plus cadans van Armstrong en Contador, hoogstens 60 a 80, wat zo ongeveer het absolute minimum is voor een prof die tussen de 400 en 600 Watt wegtrapt.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 04 sep 2011 22:25

Mooie finale
Na de afdalingslessen in de tour zagen we vandaag de verzet keuze lessen van de klimmers in de Vuelta.
Duidelijker dan vandaag werd het niet vaak zichtbaar.
Er valt deze winter nog heel wat (zelf) onderzoek te doen bij de diverse ploegen.
De benaming tandje pannenkoek zegt genoeg over de diverse ego's.
Levert waarschijnlijk meer tijdwinst op dan allerlei duur en verkooptechnisch ongetwijfeld nuttig onderzoek in windtunnels.

En, Wout heeft deze week nog een goede kans op ritwinst met nog een venijnige aankomst bergop.
Hij is volgens mij momenteel toch echt de sterkste van het peloton op dat soort aankomsten.
Zij is ook tegen

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 04 sep 2011 22:31

Zeker misrekening qua verzet voor een aantal. Lekker amateuristisch iig.

Wel erg leuke rit, zo'n titanenberg spreekt altijd tot de verbeelding ;)

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 04 sep 2011 23:46

Dan zit er toch een nadeel aan die Di2. Het vermelden waard bij de Shimano stand op Bike Motion :P

Op een kilometer of 2 van de meet kregen ze het even moeilijk, maar al bij al viel het nog mee. 32cm is het verschil tussen tussen een 28 en 32.

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 05 sep 2011 10:43

havana schreef:Zou GAS6 dan eindelijk doorgedrongen zijn tot in het peloton? We zullen het over een paar jaar wel weten. Ik moedig het aan, koersen wordt er alleen maar leuker van :D Eindelijk zagen we weer iemand koersen, aanvallen en dan niet in de laatste 2 km maar van ver daarvoor.
Jeetje Havanna, hoe weet je dat nu weer? Ik moest er voor googlen want ik heb nooit van GAS6 gehoord, en jij weet zo maar wat het is. Dat geeft te denken.. ;) . Misschien moet je toch maar eens wat minder sigaren roken.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 05 sep 2011 10:57

Jeminee, wat een ding was dat zeg! Je zou er maar moeten opfietsen...
Ik kijk al jaren wielrennen, maar ben toch nog redelijk een leek. Echter dacht ik ook meteen aan een te zwaar verzet bij Mollema. 'Schakel nou terug, jongen', schreeuwde ik tegen de televisie. Maar blijkbaar kon dat niet meer... Stond al op z'n lichtst....
Overigens had ik net voor mezelf besloten dat, wanneer ik aan een nieuwe fiets toe ben, er nooit een 'triple' op zou zetten. Blij dat Maarten den Bakker dat met me eens is (al ben ik verre van een professional).

eelcoz

eelcoz 05 sep 2011 10:59

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 sep 2011 11:08

Superstick schreef:Jeminee, wat een ding was dat zeg! Je zou er maar moeten opfietsen...
Ik kijk al jaren wielrennen, maar ben toch nog redelijk een leek. Echter dacht ik ook meteen aan een te zwaar verzet bij Mollema. 'Schakel nou terug, jongen', schreeuwde ik tegen de televisie. Maar blijkbaar kon dat niet meer... Stond al op z'n lichtst....
Overigens had ik net voor mezelf besloten dat, wanneer ik aan een nieuwe fiets toe ben, er nooit een 'triple' op zou zetten. Blij dat Maarten den Bakker dat met me eens is (al ben ik verre van een professional).
je zal hem moeten dalen :D ook niet echt fijn weet ik uit ervaring (gelukkig met een MTB)

Plaats reactie