Bij Easton Circuit? De FM had het erover dat de naaf uit elkaar moest. Klopt dat niet?havana schreef:Die body verwisselen is kinderspel. Twee inbussen erin draaien en klaar. Is makkelijker dan een IKEA kast in elkaar zetten.
Welk onderhoud doen jullie zelf, en wat door de FM ?
Kijk even op de site van Easton, daar staat glashelder uitgelegd. Bij mijn Vista's is het doodsimpel, lijkt me sterk dat 't bij Circuits veel lastiger is.hanz1963 schreef:Bij Easton Circuit? De FM had het erover dat de naaf uit elkaar moest. Klopt dat niet?havana schreef:Die body verwisselen is kinderspel. Twee inbussen erin draaien en klaar. Is makkelijker dan een IKEA kast in elkaar zetten.
@ TheoV
Een racefiets in essentie een vrij makkelijk klusobject, veel simpeler dan bijvoorbeeld een auto. Natuurlijk moet je een beetje oppassen, zeker met ultralichte frames en onderdelen maar in beginsel is het allemaal niet zo moeilijk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daar wordt je wel eens simpel van ja. Als ik alleen al naar het stapeltje bracketsleutels kijk wat ik heb....diogenes schreef:Ik doe alles zelf, maar heb dan ook wel voor een kapitaal in gereedschappen geïnvesteerd.
En eerst een standaard 9sp pons, toen een 10s Campa pons, nu weer een afwijkende 11sp pons. What's next?
Less is bore
Same here, al moet ik zeggen dat een vork afzagen ook liever niet zelf doe. Maar dat kan vaak een vriendje met een vaste(re) hand ook, hoeft niet per se een FM te zijn.daniel1975 schreef:Wielen spaken, balhoofdcups persen en bijv een bracket frezen niet, verder alles gewoon zelf. Leuker, goedkoper en beter dan 9 vd 10 FM's.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Net ff de handleiding gedownload. Ziet er inderdaad niet ingewikkeld uit!havana schreef:Kijk even op de site van Easton, daar staat glashelder uitgelegd. Bij mijn Vista's is het doodsimpel, lijkt me sterk dat 't bij Circuits veel lastiger is.hanz1963 schreef:Bij Easton Circuit? De FM had het erover dat de naaf uit elkaar moest. Klopt dat niet?havana schreef:Die body verwisselen is kinderspel. Twee inbussen erin draaien en klaar. Is makkelijker dan een IKEA kast in elkaar zetten.
Ik word helemaal ziek van de Power Torque gereedschappen: ik heb de lagerafnemer van Cyclus hier liggen en de lager opperser wordt geadverteerd, maar niemand kan hem leveren, want ze kennen het artikel simpelweg niet. Dat moet het best bewaarde geheim op fietsgebied zijn. Ik heb het artikel al bij 4 zaken geprobeerd te bestellen.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Spaken is idd. een vak en dat doe ik niet. Balhoofd en naven heb ik bij de huidige fiets nog niet uit elkaar gehad. Maar al het onderhoud doe ik zelf. (behalve dan de servicebeurten die je krijgt na 3,6 en een jaar na aankoop).
Tandwielen en kettingen vervangen is ook de kunst niet.
Tandwielen en kettingen vervangen is ook de kunst niet.
- ridefreeordie
- Forum-lid
Leuke is ook dat je van lieverlee steeds meer zelf kunt/gaat doen. Mijn collectie gereedschap is ook langzaam aan het uitbreiden. Je begint met de simpele dingen en gaandeweg maak je het wat moeilijker. Al zul je zien dat het meeste wel meevalt qua lastigheid.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra