Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

montagevet/pasta

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 18 aug 2011 22:25

fdegrove schreef:Hoi,
arnoudrace schreef:Alu-alu: gewoon vet prima. carbon montagepasta werkt ook (minder Nm's nodig)
Carbon-alu: altijd carbon montagepasta en nooit vetten/olien gebruiken
schroefdraad: meestal is gewoon vet prima, maar voordeel van koperpasta is dat het geen invloed heeft op de Nm's op de draad (dus accurater, bijv. voor cranklager montage) en minder snel uitspoelt door water.
Loctite (achtigen): terughoudend mee zijn, wellicht bij alu-kettingbladboutjes. (let op type verlijming)
Bullshit op een paar zinnetjes na.

Ciao, ;)
lekker constructief jij :) Na teruglezen corrigeer ik alleen de uitspraak dat kopervet GEEN invloed heeft op de Nm's aanhaalmoment op de draad. Elk type vet zorgt in feite voor minder weerstand op de draad. Zij het dat kopervet MINDER invloed heeft dan bijv. lagervet. Daarnaast nog extra info over kopervet: let op bij aluminium en kopervet, dat gaat niet goed samen.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 19 aug 2011 03:11

Dit onderwerp is als zoveel andere zogenaamde "nieuwe"onderwerpen al meerdere keren behandeld.
De informatie vind je in verschillende topics in verschillende subfora onder vaak onbeduidende titels zodat niemand ze vind met de zoekfunctie. Je kunt hier elke maand precies dat schrijven wat je eerder schreef, informatie verdrinkt hier en is nadien vaak onzichtbaar. Het is alsof je tegen een blinde muur praat. De oorzaak is slecht beheer. Gebrek aan organisatie en organisatie talent.

Al die jaren dat dit forum bestaat en jullie denken dat dit het eerste topic is over montagevet?? :roll:
Als ik hier ben moet ik regelmatig kijken naar de adresbalk want ik heb altijd het idee dat ik op het Alzheimer forum zit.
Met een betere organisatie zou dit forum een goede kennisbank zijn, nu is het slechts een schooljochies forum.
Dat is overigens precies wat men hier wil want een betere organisatie zou weldra het papieren magazine fiets overbodig maken.
Dat jullie je blind zoeken of over onderwerpen praten die al lang uitgekauwd zijn is de opzet van dit forum.

Moderators weten natuurlijk best wel wat er al die tijden zoal is gepost.
Hoeveel moderators zien jullie verwijzen naar al bestaande topics?
Precies dat is hier iets onbekends.

Mensen die iets meer weten dan gemiddeld zoals de Grove, hebben tal van keren al geschreven over bep onderwerpen, helaas is al die energie die die mensen zoals hij hierin steken voor het grootste deel alleen voor het moment ipv dat het een naslag is.
Triest dat dit gebeurt en als je goed kijkt zie je dat de mensen die iets te vertellen hebben meestal nooit lang op dit forum blijven, ze houden het weer snel voor gezien omdat ze inzien dat hun bijdragen niet de plaats krijgen als zou moeten. Een grote aanwas van nieuwe leden die een laag kennisniveau heeft (neem ik niemand kwalijk overigens) en een leegloop van mensen met een hoger kennisniveau. Allemaal voortkomend uit de rare opzet van dit forum. Dit forum is er niet voor jullie, dit forum is er voor fiets die erbij gebaat is jullie op een laag niveau te houden.

Dat een moderator jullie nu niet voorziet van links naar bestaande topics houdt jullie er toch niet weervan om dat zelf te doen?
Hier een begin, zo zie je dat we hier in 2007 ook al topics hadden over dit soort dingen.
http://fiets.acceptatie.smm.prod.ilseme ... 12&t=34529" onclick="window.open(this.href);return false;
wees creatief met zoektermen en vind de rest zelf en publiceer hier de links, jullie kunnen veel meer gezamelijk dan je denkt, zoals zoeken.
De meeste vragen hier zijn niet uniek.
Afbeelding

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 19 aug 2011 08:03

@swoosh Dat is nu juist het probleem, die zoekfunctie is zo verdomde slecht geworden sinds het nieuwe forum! Als ik naar een oud topic zoek waarvan ik weet dat het bestaat (zoals montagevet of tubebanden vs clincher) kan ik deze veelal niet meer vinden.
Om nu 100 paginas te moeten doorbladeren maakt het niet altijd makkelijker. Oplossing voor dit moment: Google search met woorden: fiets forum montagevet.
Hopelijk komt er echter een snelle update van de zoekfunctie ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 aug 2011 08:31

De nieuwe zoekfunctie inderdaad een drama, zoals helaas bij ieder phpBB.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 19 aug 2011 09:21

Om hier even op in te haken.
Er is in het subtopic Racefietsen een topic interessante discussies.
Is het geen idee om die bij elk subtopic te plaatsen met de standaard vragen als die hierboven gevraagd is.
Op deze manier creëer je in mijn ogen enigszins een overzicht en iedereen weet waar ze bij nieuwe forum-leden heen kunnen verwijzen als er weer eens een 'standaard' vraag gesteld wordt.
Laatst gewijzigd door HenH op 20 aug 2011 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

lien
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 10 mei 2010 13:28

lien 19 aug 2011 10:45

@swoosh: er staat nu al op verschillende plaatsen aangegeven dat er achter de schermen hard gewerkt wordt aan het verbeteren van het forum.
Kan je niet gewoon antwoorden op de vraag van de TS in plaats van ook dit topic te vervuilen met weer hetzelfde gemopper?

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 19 aug 2011 15:01

Achter de schermen probeert men alleen maar de dingen te repareren die fout zijn gegaan met de migratie. That's it!
Men is achter de schermen echt niet bezig dit forum te optimaliseren zodat jij in het vervolg feilloos dingen kunt vinden.
Er gaat niets veranderen aan de policy/structuur/onderhoud/beheer van dit forum.

Waar men aan werkt staat hier http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 35#p651235" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarom ik hier schreef is om inzage te geven wat er werkelijk aan de hand is.
de Grove post hier een paar dingen die je iets vertellen maar toch niets.
Omdat dat niet begrepen wordt door sommigen, gaf ik uitleg wat daar achter zit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2011 15:34

En hoe weet jij zo goed wat er daadwerkelijk "aan de hand is"? Ik ben dan toch wel heel benieuwd, want het moderatorteam weet van niks.....
Less is bore

swoosh.
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2011 23:57

swoosh. 20 aug 2011 00:07

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je bent tot 02 sep 2011 21:15 van dit forum verbannen.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de beheerder.

De reden waarom je verbannen bent: Respectloos gedrag jegens mede forumleden (en niet alleen in het montagevet/pasta topic)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En hup weer zo'n actie waar je enorme vraagtekens bij kunt zetten.
Wat nu respectloos gedrag? Waar hebben jullie het over?
Ik zeg gewoon waar het op staat, jullie kunnen niet met feedback omgaan en omzeilen graag de werkelijkheid.
De dingen die ik zeg mogen niet gezegd worden, ze zijn echter exact de waarheid, transparant en zonder omwegen.

:|

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 20 aug 2011 01:15

Hoi,

daniel1975 schreef:En hoe weet jij zo goed wat er daadwerkelijk "aan de hand is"? Ik ben dan toch wel heel benieuwd, want het moderatorteam weet van niks.....
Wat?

[Edit freerider: teksten verwijderd] die ik ooit heb meegemaakt.
Waar zijn jullie mee bezig eigenlijk? WW3 aan het voorbereiden of wat?

[Edit freerider: teksten verwijderd]

Binnenkort geen Fietsforum meer.

Bij deze nodig ik eenieder die het eens is zijn eigen posts gewoon te verwijderen. Dank je voor de steun.

Ik steun in geen geval extermisme, links of rechts getint.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 aug 2011 01:23

Stel je niet zo aan met je proces en 2e/3e WO vergelijkingen. Gewoon pilletje 2Xdaags en dan zal het wel beter gaan hopelijk. Doe even relaxed zeg.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 20 aug 2011 01:46

Hoi,
rinke schreef:@swoosh Dat is nu juist het probleem, die zoekfunctie is zo verdomde slecht geworden sinds het nieuwe forum! Als ik naar een oud topic zoek waarvan ik weet dat het bestaat (zoals montagevet of tubebanden vs clincher) kan ik deze veelal niet meer vinden.
Om nu 100 paginas te moeten doorbladeren maakt het niet altijd makkelijker. Oplossing voor dit moment: Google search met woorden: fiets forum montagevet.
Hopelijk komt er echter een snelle update van de zoekfunctie ;)
De zoekfunctie is op papier ettelijke malen beter in een Php omgeving dan dat het voordien was. Het probleem is voornamelijk dat men het bekje open trekt en verwacht gelijk gevoed te worden.
Da's geen verwijt aan jouw adres in persona maar een algemene socio-culturele trend. Jongeren doen geen moeite meer, merk ik ook bij mijn eigen kid.
100 bladzijden is een berg voor jullie, voor anderen is het een schat aan informatie.
Die schat is samengesteld, dag na dag en beetje bij beetje,door mensen die jullie graag iets meegeven voor jullie toekomst in de hoop dat jullie die morgen met respekt gaan gebruiken om er jullie toekomst mee op te bouwen.

Frank, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie