Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

dennad
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2009 20:34
Locatie: Heerhugowaard

dennad 16 aug 2011 22:28

primavera01 schreef:hallo pedro koi,

wat bedoel je met een kaal frame? Is dit dan afgewerkt met 3k of 12k en een doorzichtige lak? je spreekt dan na het kleven van decals van een laagje 2k wat is dit dan?

mvg kris
Met een "kaal" frame bedoelt hij een frame zonder merknamen erop zodat je de dumping taksen ontloopt. Laagje 2k is een laagje 2-componenten lak.

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 17 aug 2011 05:30

dennad schreef:
primavera01 schreef:hallo pedro koi,

wat bedoel je met een kaal frame? Is dit dan afgewerkt met 3k of 12k en een doorzichtige lak? je spreekt dan na het kleven van decals van een laagje 2k wat is dit dan?

mvg kris
Met een "kaal" frame bedoelt hij een frame zonder merknamen erop zodat je de dumping taksen ontloopt. Laagje 2k is een laagje 2-componenten lak.
Correct vertaald..
Net gezien mijn nieuw fr109 frame in transit is verwacht het dus vandaag of morgen in de bus laat het jullie weten of ik nu terug door douane geraak zonder dumping taks .

mvg pedro

job-rolde
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 apr 2009 16:58

job-rolde 17 aug 2011 12:22

Ik weet niet of miracle trade zo betrouwbaar is. Wou er een TT frame, 2 x 60mm clincher, 1 x 88 mm clincher, 1 x 50mm clincher, tt stuur en een gewoon stuur bestellen.
Had ze (ene lisa?!) een factuur gemaakt. Klopte allemaal wel aardig. Vond alleen de verzendkosten erg hoog, dus ik stuurde een mail of ze niet alles in 1 doos kon doen.
Kreeg ik een reactie terug met dat zij de verzendkosten zouden betalen?! Dat vond ik al erg vaag. Waarna ik vroeg of ik met paypal kon betalen werd dit ook afgewezen. Ik moest geld overmaken met western union. Dat ga ik dus mooi niet doen...

Dacht hier gelezen de hebben dat ze te vertrouwen waren?! Ze hebben overgens wel 'gold supplier' status op alibaba...
moi

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 17 aug 2011 13:22

Vandaag ale deze middag is men nieuwe fr 109 toegekomen van flyxii zoals belooft de kosten ervoor
heb 94.3 euro betaald aan inkalring dit is dus het 4de kale frame op 2 maand die door douane geraakt zonder dumping taksen
Heb btw,inklaring en dosierkosten betaald.

De frame heeft net iets meer dan 3 weken op weg geweest.
Van bij marco brazilie heb ik de volgende decals custom laten maken.

Afbeelding

mvg pedro

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 17 aug 2011 16:14

Is dat niet een hoop gekut met plakken of valt het mee? Zo kun je je fiets wel mooi maken,zeg!

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 17 aug 2011 17:35

reverb schreef:Is dat niet een hoop gekut met plakken of valt het mee? Zo kun je je fiets wel mooi maken,zeg!
Als de decals er zijn laat ik het weten maar vermoed het makkelijker is dan te gaan spuiten.

mvg pedro

gregory
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 05 sep 2009 13:28

gregory 18 aug 2011 22:01

Ik heb een vraag.
Is er ergens een lijst met de frames erop en met welke "echte merken " frames ze ongeveer overeenkomen?

mrogge
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2011 11:18

mrogge 19 aug 2011 01:33

de mirakels van de douane zijn de wereld nog niet uit zo te zien. proficiat met je nieuwe frame

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 19 aug 2011 03:39

pedro koi schreef:Vandaag ale deze middag is men nieuwe fr 109 toegekomen van flyxii zoals belooft de kosten ervoor
heb 94.3 euro betaald aan inkalring dit is dus het 4de kale frame op 2 maand die door douane geraakt zonder dumping taxen
De eerder genoemde dumpingstaxen waren dan ook allemaal voor pseudoPinarello's.
Om een merk te beschermen dat je in een verwegistan goedkoper kan kopen moet je bij de invoer extra tax betalen. De zogenaamde dumpingtax, zodat de prijs weer enigszins gelijk getrokken wordt met de prijzen voor dat artikel hier. Dit is om import van bepaalde merkartikelen uit verwegistans te ontmoedigen. Ze gaan er hiervan uit dat het artikel echt is. Bij vermoeden dat je een nepartikel importeerd kan men overigens overgaan op vernietiging. De Nederlandse douane is streng, veel strenger dan bijv de Engelse. Veel Chinezen die handelen in nepartikelen hebben dan ook speciale lijntjes opgezet om via Engeland de Nederlandse markt te bedienen. Als je perse een neppert wil hebben dan kun je volgens mij het beste een gepainte fiets zonder stickers kopen en die er dan later zelf opplakken.
Dat bepraten we echter niet verder hier zoals afgesproken. 8-)
Afbeelding

iichel
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 20 aug 2011 10:20
Locatie: Groningen

iichel 20 aug 2011 11:30

Wat voor lak gebruiken jullie eigenlijk om je decals te beschermen?

rogersantos
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 jul 2007 23:29

rogersantos 20 aug 2011 16:44

Zijn er ook modellen zoals de Specialized Venge of de Scott Volt of Folt te vinden? en dan vooral in een matte finish? Op de sites uit de startpagine niks kunnen vinden.

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 20 aug 2011 20:47

iichel schreef:Wat voor lak gebruiken jullie eigenlijk om je decals te beschermen?

2k lak net zoals een frame zou gespoten worden.

mvg pedro

Plaats reactie