Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Keuze Giant TCR0,1 of TCR Composite 2

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 27 jul 2011 09:57

Ik ga een nieuwe fiets kopen maar zou graag advies willen hebben. Ik ben aan het twijfelen tussen de Giant TCR 0 en 1 en daarnaast de TCR Composite 2. Wat is de meerwaarde van de composite versie? Of is het verstandig om voor de Giant TCR0 te gaan om wat budget over te houden voor accessoires?
Graag hoor ik jullie adviezen.

MooMoo
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:34

MooMoo 27 jul 2011 10:48

Laat ik beginnen met dat het alle 3 erg mooie fietsen zijn :) Maar waarom focus je je alleen op Giant? Heb je al op andere fietsen gezeten of (nog belangrijker) een stukje gefietst? De Giant is namelijk lang en laag, dat past niet iedereen.

Verder hangt het vooral van je budget af denk ik. Heb je al schoenen, kleding, tasje met benodigdheden, of moet je dat allemaal nog kopen? Want dat kost ook nog serieus geld.

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 27 jul 2011 11:49

Ik heb ook al gekeken naar Trek fietsen maar die vind ik persoonlijk niet mooi. Bianchi fietsen heb ik ook naar gekeken, maar voor de prijs die ik te besteden heb kan ik geen mooie fiets vinden. Ik heb ook al naar de wat ''mindere bekende'' merken gekeken zoals bijvoorbeeld Sensa. Maar de Giant fietsen vind ik gewoon mooier. Voor de fiets heb ik maximaal 1300 euro te besteden. Accessoires heb ik budget van ongeveer 700 a 800 euro voor nog.

MooMoo
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:34

MooMoo 27 jul 2011 11:57

Poeh, dat is geen misselijk budget! 750 aan accessoires, dan kun je flink los gaan :) Gaat nog moeite kosten om dat op te maken... Volgens mij kun je je budget voor je fiets wel oprekken naar 1500 euro dan.

Als je de Giant de mooiste vind dan moet je sowieso eerst daar naar kijken, want ook dat is eigenlijk wel erg belangrijk (zolang het maar niet leidend is). Kijk wel goed of je echt goed zit op de Giant. Ik wilde namelijk ook heel graag de Giant hebben (de TCR 1) maar die paste gewoon niet bij mijn lichaamsbouw. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Overigens kun je voor een bedrag van 1500 euro bij alle merken wel slagen volgens mij. En dat zijn er stiekem best veel. Mooi luxe-probleem :)

Gebruikersavatar
hans_Vanleerdam
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 aug 2011 19:13

Gebruikersavatar hans_Vanleerdam 14 aug 2011 11:21

Ik heb zelf de Giant TCR Composite 2 gekocht en ben erg erg tevreden mee. Een fantastisch frame waar ik in het begin een beetje aan moest wennen (is mijn eerste carbon frame) omdat het onrustig aanvoelde maar nadat ik meerdere kilometers ermee gereden heb, zou ik niet anders meer willen. Ik zit ook echt perfect op de fiets. Het lijkt wel of het frame precies op maat is gemaakt voor me. Bij Math Salden is de prijs 1.219 euro. Succes met kiezen!
Race: Giant TCR Composite 2
MTB: Cannondale Scalpel 1
CX: Fort Storm

Gebruikersavatar
Daantje92
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 02 aug 2011 22:12

Gebruikersavatar Daantje92 14 aug 2011 15:02

Giant is idd aanpassen, voor ik mijn composite 1 kocht altijd op ridley gereden, toch even wennen!
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)

hond
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 14 aug 2011 17:15

MooMoo schreef:Poeh, dat is geen misselijk budget! 750 aan accessoires, dan kun je flink los gaan :) Gaat nog moeite kosten om dat op te maken... Volgens mij kun je je budget voor je fiets wel oprekken naar 1500 euro dan.
Wat zijn accessoires? Alles wat niet bij de fiets hoort? Met goede kleding/schoenen/helm/hartslagmeter/gereedschap zit je zo aan dat bedrag hoor.

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 14 aug 2011 21:41

Ik rijdt sinds 2 maanden op de TCR 1 Rabobank. Ben erg tevreden over en zeker ove de 105 groep en het frame. Heerlijk direct, goed rijdgedrag etc etc. Heb ook op de composite kunnen rijden maar deze viel mij tegen in vergelijking tot de TCR 1. Voelde minder comfortabel en vond hem nogal onrustig in de bochten op beide zaten/zitten trouwens dezelfde banden Conti GP4000s. Qua groep is een TCR 0 wel iets leuker maar ook hierbij geldt de 105 groep doet absoluut niet onder voor Ultegra. Ik raad je daarom de TCR 1 aan, kan je altijd nog upgraden wat ik ook ga doen binnekort. Belangrijk wel is om bij de koop van een van de Giants dat je de banden lineadirect eraf haalt en er bijvoorbeeld zoals ik GP4000s erop legt, van die Michelins wordt je niet blij;)
Succes ermee en laat ons weten wat het geworden is !
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

Ridley-Wilier
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 aug 2011 13:25
Locatie: Weesp

Ridley-Wilier 15 aug 2011 11:28

Als je zelf al zoveel aan een Giant denkt, lijkt mij dat sowieso de beste keuze. De composite is volgens mij wat minder comfortabel dan de TCR1 of 2. De TCR2 lijkt mij het beste, toch ietsje beter dan de 1.
Niet zeuren, gewoon doorfietsen

Gebruikersavatar
npjri
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 jun 2010 17:24
Locatie: Tilburg
Contact

Gebruikersavatar npjri 15 aug 2011 12:56

Wat ik met dat budget zou doen (a).. pure suggestie hoor haha

O en even tussendoor: De TCR 2 is juist minder dan de TCR 1 en TCR 0 (Bij giant werkt dit andersom) De TCR 0 heeft Ultegra wat een uitstekende groep is en bovendien is aluminium wellicht een betere keuze voor een beginner aangezien het iets meer comfort biedt, uiteraard moet je dit zelf bepalen.

Fiets
Als je de Giant TCR 0 haalt bij http://www.salden.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is hij 1079 euro.
Trappers 50 euro
Bidonhouders x 2 + bidons 40 euro
1170 euro

Kleding:
Schoenen+plaatjes ongeveer 120-150 euro (Sidi Logo's zijn 120 bijv.)
Helm ongeveer 90 (giro monza)
Duurste teamkleding is ongeveer Garmin-cervelo 210 voor een setje, maar als je trainingoutfit neemt kun je voor 120 slagen voor een set
handschoenen 30 euro

kom je op ongeveer 330 euro

Totaal 1500 euro. Heb je 500 budget voor een leuke kilometerteller bijv. de Rox 9.0 en misschien een andere wielset of een extra pakje.
http://www.wix.com/markihuana/allstars" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie