Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Stevens Stelvio vs Canyon Roadlite 7.0

FietsFreek
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2011 20:15

FietsFreek 25 jun 2011 20:24

Beste fietsliefhebbers,

Als beginnend wielrenner orienteer ik me suf op een nieuwe fiets. Na een selectie waarin de Canondale CAAD10 (te duur), Jan Jansen Tour de France, en de Rose PRO SL 2000 zijn afgevallen, overweeg ik een Stevens Stelvio of een Canyon Roadlite 7.0. Voordeel van de Stevens is dat die via een goede fietsenspeciaalzaak geleverd en afgesteld kan worden, 105 tripple afmontering heeft. De Canyon heeft als voordeel dat hij volledig Ultegra is afgemonteerd slechts 8,7 kg weegt en iets goedkoper is. Nadeel van de Canyon is levering via internet en ik dus zelf moet afstellen waarin ik geen enkele ervaring heb. Beide komen volgens mij goed uit fietstests.

Ik ben 1,95 lang en weeg 88 kg. Doel is naast serieus en intensief trainen op platte hollandsche bodem, zo nu en dan het (hoog)gebergte in te gaan.

Wat raden jullie mij aan en waarom? Zijn er nog alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
mvrgr
Freek

FietsFreek
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2011 20:15

FietsFreek 26 jun 2011 10:39

Update:
Na een avond flink doorzoeken op dit forum ben ik verder gaan twijfelen. De Giant TCR 0 wil ik aan mijn favorietenlijst toevoegen. Deze is weliswaar duurder dan de Stevens en de Canyon, maar via Math Salden wel bereikbaar. Ik lees soms (zeer) negatieve reacties over Salden. Is deze winkel deskundig genoeg en hebben zij tijd voor je, voor een goed advies, meting en montage op maat? Heeft iemand een mening over de wielen en banden op de Giant (Giant P-R2 + Michelin Dynamic) versus die van de Canyon (Mavic Aksium + Continental Grand Prix) en Stevens (Easton 700C + Continental Ultra Race)?

Tevens heb ik mijn verlanglijstje gemaakt voor wat betreft kleding/ accessoires:

Pedalen Shimano 105 5700 SPD SL
Broek Pearl Izumi Elite
Shirt Pearl Izumi Elite Pursuit
Computer Sigma 2209 STS
Bidonhouders Elite custom race
Helm Giro Stylus

Hebben jullie hierin nog tips/ advies?
Gr
Freek

Peter94
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 26 jun 2011 18:32

Die bandjes zijn het probleem niet aangezien je die na 4000 kilometer toch al moet vervangen. Ik moet alleen zeggen dat Continentals en Easton velgen er moeilijk op te leggen zijn.

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 27 jun 2011 01:59

Voor elk fiets geldt: je moet vooral zeker weten dat de maat en de geometrie van het frame geschikt is voor jou. Canyon is idd alleen online te bestellen, maar in hun showroom in Heerlen kunnen ze jou helpen bij het kiezen van de juiste maat. De afmontage van de Canyon, exclusief de wielen, is beter dan die van de Stevens. Aan de andere kant, als je niet een ervaren wielrenner bent is een triple over het algemeen een betere keuze dan een dubbel of een compact, vooral als je ook van plan bent het hooggebergte in te gaan.. Over de wielen weet ik te weining om jou daarin te advieseren.

Wat betreft de Giant en Math Salden kan ik je ook niets meer vertellen dan dat de Giant, net als de Stevens en de Canyon, een prima fiets is. Mijn algemeen advies is: als het frame goed past, de wielen jouw gewicht kunnen dragen en de afmontage goed genoeg is, koop de fiets die je zelf het mooiste vindt!
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 27 jun 2011 23:29

FietsFreek schreef:Heeft iemand een mening over de wielen en banden op de Giant (Giant P-R2 + Michelin Dynamic)
Ik moest de Michelin Dynamic banden na 25km vervangen en wanneer je ervaringen zoekt op internet over deze banden dan is dat niet al te positief met een uitzondering daargelaten. Ik kan daarentegen wel zeggen dat de Giant een werkelijk prachtige fiets is en in het echt er een stuk mooier uitziet dan op de foto's. Tot nu toe zo'n 130 km mee gefietst en zeer tevreden,.. maar dat zegt verder nog niets natuurlijk.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

FietsFreek
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2011 20:15

FietsFreek 09 jul 2011 22:38

Afgelopen woensdag mijn fiets gekocht! Ben de trotse bezitter van een Giant TCR 0. Gekocht bij Salden. Erg tevreden over hun tijd en service, terwijl het erg druk was in de winkel. Inmiddels 55 km gefietst (Michelin banden hebben het tot nu toe gehouden). De TCR 0 is erg koersvast, stuurt scherp en voelt heerlijk licht aan. Ben er simpelweg dolgelukkig mee! Dank aan allen die mij van informatie hebben voorzien.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 jul 2011 16:58

Succes met je aankoop.

en foto's.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 10 jul 2011 19:35

Ik zou ook graag wat foto's willen zien van de Giant TCR0. Alvast bedankt en veel plezier met je nieuwe fiets

FietsFreek
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2011 20:15

FietsFreek 11 jul 2011 18:05

Heren,
Voor een snelle blik verwijs ik jullie naar de link van Carinthe. Onze fietsen zijn identiek (behoudens pedalen). Heb nl nog geen foto's gemaakt van mijn fiets.
Gr
Freek

Plaats reactie