Ik wil graag en racefiets anschaffen voor mij zoon, hij wordt 14 in Oktober en ik zoek en wat kleiner maat racefiets. Heeft iemand en goed website of adres, alvast bedankt.
Adrian
Racefiets voor 13 jarige jongen
Elke speciaalzaak heeft wel een frame in zijn maat.Even laten opmeten,dan weet je meteen welke maat frame je nodig hebt.En je kunt het beste een sloping frame nemen,want dan kun je nog ''spelen'' met de zadelpen.En heel belangrijk...,kies een verzet dat bij zijn leeftijd past.(52X16 bv)
De verzetten bij de KNWU, in dit geval groep 7, zijn voorgeschreven en heel wat kleiner dan 52X16. Maar uit de vraagstelling van TS maak ik niet op dat het om een koersfiets voor een jeugdgroep gaat. Een aan de leeftijd aangepast verzet vraagt dan minstens om een compact (mijn advies 48/34t) en voor de echte bergen om een triple. Het is immers souplesse, hoge toerentallen, die het meeste bijdragen aan de doorbloeding en daarbij het niet volgroeide skelet, vooral de knieën, ontzien.
In de kleinere maten moet ademort zeker een passende fiets kunnen vinden of samenstellen.
In de kleinere maten moet ademort zeker een passende fiets kunnen vinden of samenstellen.