Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Noorderling
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2011 13:49
Locatie: Zweden

Noorderling 26 jun 2011 15:04

Hallo!

Ik 27 jaar, fietste al een jaar of twee op een oude stalen Gazelle en heb dit jaar eindelijk mijn eerste eigen nieuwe racefiets gekocht. Een fraaie rode Cannondale CAAD 10. Ik woon sinds een paar jaar in Zweden, net ten noorden van Stockholm Het is op zich prima fietsen, rustige wegen, licht glooiend. Alleen zijn helaas niet alle kleine weggetjes verhard, wat de mogelijkheden voor een racefiets ietwat beperkt. Dit jaar heb ik voor het eerst de klassieke Zweedse toertocht Vätternrundan gereden, 300 km rond het meer Vättern en volgens de organisatie het grootste recreatieve fietsevenement van Europa. Ik heb de ambitie om volgend jaar een wat heuvelachtigere tocht te gaan fietsen, ik weet alleen nog niet precies welke.

Oskar

elmarkou
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2010 23:40

elmarkou 27 jun 2011 13:02

Ik ben Elmar ben 28 jaar en ik hou van fietsen :) al doe ik die veel op een hometrainer :)

Elco
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2011 18:39

Elco 05 jul 2011 23:47

Hoi Allemaal,

Ik ben Elco, 22 jaar en geboren en betogen in het mooie Deventer. Eigenlijk ben ik een voetballer, maar ik kijk ook graag naar andere sporten waaronder wielrennen en ik heb besloten om binnenkort ook zelf op de fiets te stappen. :) De voornaamste reden is om mijn conditie te verbeteren en om nog een aantal kilo's kwijt te raken, een stuk of 10.

Ik hoop op dit forum een gezellige tijd tegemoet te gaan en de nodige tips op te vangen wat o.a. fietsen, voeding en training betreft.

JoVB
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:10

JoVB 08 jul 2011 21:24

Hallo Allemaal,

Hierbij mijn voorstel-post:

Ik ben Jo, 31 jaar en woonachtig te Lebbeke, Oost-vlaanderen, België.
Ik doel op 10.000 km per jaar met de gebruikelijke evenementen tussendoor (mont ventoux, e.a)
Dit jaar ben ik gevallen op mijn schouder (op 1 april !!!) en ben ik 3 maand buiten strijd geweest wegens een complexe breuk in mijn bovenarm.
Ik kick ook op materiaal zoals de meesten hier, ik rijd op een colnago C40 van Rabobank uitgerust met een campa chorus 11 van 2011 en campa neutron ultra wielen.
volgende winter ga ik me een nieuw frame aanschaffen, deze heeft dan 10 jaar dienst gedaan :) (niet alleen met mij).
Ik rijd in de wielerclub tour-nee-generale uit Aalst.
Verder is mijn doel ooit nog eens een 'echte' koers te rijden,

Met sportieve groeten,


Jo

Gebruikersavatar
fortw8er
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2011 09:04

Gebruikersavatar fortw8er 12 jul 2011 09:34

Hallo allemaal,

Zal me even voorstellen, 10 minuten geleden geregistreerd en een echte newbie op de fiets. Ik ben André, 46 jaar, woon in Acquoy aan de Diefdijk waar met de regelmaat van de klok voortdurend de mooiste fietsjes voorbij komen. Nu ben ik eigenlijk een duurloper en hoef dus niet voor mn gewicht op de fiets maar altijd nieuwsgierig geweest en nu eindelijk een paar centen uitgegeven aan een naar mijn lekenidee mooi fietsje. Het is een gebruikt fietsje, een specialized frame van aluminium met carbon voorvork, tripple en ultegra afgemonteerd. Het fietst waanzinnig lekker en het vergt al mn discipline om in plaats van de clickschoenen mijn nikes aan te trekken voor een 10 km loopje. Hoop nog veel van jullie te leren wat betreft onderhoud van de fiets en nog veel meer, groet André
treat first what kills first!

Maikel_rox
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2011 11:24

Maikel_rox 21 jul 2011 11:52

Om de rest netjes te volgen zal ik mezelf hier ook even voorstellen;

Ik ben Maikel, een 21-jarige student die woonachtig is in de betuwe. Geheel toevallig woon ik op zon 5 kilometer van het lid boven mij.
Ben sinds een paar maanden in bezit van een Batavus Competition welke Ultegra afgemonteerd is. Misschien niet het meest racer-bekende merk maar de fiets bevalt mij uitermate goed. Voor de looks hoop ik binnenkort een leuk setje hoge carbon velgen aan te kunnen schaffen. Daarnaast zullen andere dingen als zadel, stuurtje en dergelijke ook vast wel de revue passeren. Daarnaast staat er ook nog de aankoop van een tijdritfiets op de planning.

Afbeelding

Nog niet eerder aan wedstrijden meegedaan. Echter staat de dam tot dam wel op de planning!
Ongetwijfeld dat ik hier in ieder geval veel kennis op zal doen.

Gebruikersavatar
superfrog
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:19
Locatie: Asolo, Italie

Gebruikersavatar superfrog 28 jul 2011 15:41

Hallo allemaal! Zal me ook maar even netjes voorstellen (zo hoort dat he..)

Ben sinds kort begonnen met fietsen omdat hardlopen voor mij helaas niet meer zo gaat als het ooit ging (voetblessure). En we moeten natuurlijk wel een beetje blijven trainen he? Dus flink centjes gespaard, me op verschillende fiets-fora goed ingelezen en uiteindelijk een aantal weken geleden de knoop doorgehakt! Een tweedehands Specialized Roubaix mag ik sinds kort de mijne noemen. Zo trots als een aap met 3 lullen natuurlijk! Echt een mooi apparaat, zal binnenkort een foto uploaden..

Ik zal hier nog wel de nodige "domme" vragen stellen, maar daarvoor is een forum tenslotte ;) We zijn allemaal een keer begonnen, toch?

Ciao!

Gebruikersavatar
Racekipje
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2011 21:39
Locatie: Kampen
Contact

Gebruikersavatar Racekipje 31 jul 2011 15:07

Goedemiddag,

Bij deze zal ik me ook even netjes vooorstellen.

Ik ben Trudy en sinds een week of 4 op de racefiets te vinden in de omgeving Kampen.
Heb een jaar geleden een MTB gekocht omdat me dat erg leuk leek,maar bij nader inzien vind ik het asfalt rijden veel leuker dan het onverhard en zodoende bij een racefiets terecht gekomen.

Om het eerst eens uit te proberen heb ik een leuke 2e hands Giant overgenomen van familie , die weer netjes gemaakt door zelf nieuwe binnen en buiten-bandjes , stuurlint, zadel , SPD-pedalen erop te zetten.
Alles goed ontvet en schoongemaakt en weer netjes ingespoten en hij rijd weer helemaal goed. :)
Ik probeer minimaal 4x per week mijn rondje te doen wat 4 weken terug een rondje van amper 10 km was is nu bijna 40 geworden en gaat me met gemak af.
Komende week vakantie en lekker de tijd om de KMs uit te breiden. :D

Ik heb mezelf als doel gesteld om voor eind Oktober 10 Kg afgevallen te zijn en een flinke conditieverbetering te merken. (Ik ben n.l. 10 maanden geleden gestopt met roken... )
Als dat lukt en ik iedere week lekker veel KMs maak en het goed naar mijn zin heb op de racefiets ga ik mezelf belonen met een mooie nieuwe , waarschijnlijk een Trek.

Het liefst zou ik volgend jaar de Elfstedentocht kunnen/willen fietsen maar dan moet ik nog wel erg veel trainen.
Over 3 weken begin ik met Spinning erbij om het klimmen meer in de benen te krijgen , want daar heb ik wat moeite mee nu.

En net als zo velen hier zal ik hier en daar wat te vragen hebben en hoop veel info op te kunnen doen hier op het forum. :D
Zonder de dalen geniet je niet van de pieken.

Humpie
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 aug 2011 18:49

Humpie 04 aug 2011 19:19

Voorstellen moet dan maar. Mijn naam is Gerco en rij een op een rode racefiets. Vaak in de omgeving van Utrecht. Laatste echte prestatie is de Viking Tour in Noorwegen van vorige week. Nog nooit zo'n zware week gehad. Hou erg van mooie fietsonderdelen, maar niet van poetsen. Meer info lijkt me overbodig.

dejeep
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

dejeep 05 aug 2011 12:45

Was al een tijdje actief op dit forum, maar had me nog niet voorgesteld. Bij deze. Ik ben Jetse, woon in Amsterdam en fiets op een Gitane. Ik fiets/mountainbike al een jaar of 14, maar pas sinds een paar jaar wat serieuzer (alpencols, lange georganiseerde toertochten e.d.) Ik wordt vooral blij van op kop stoempen, lange, niet al te steile cols en afdalen. En sinds kort de rondjes op wielercircuit Sloten.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 05 aug 2011 21:19

Zal me ook even voorstellen,

Lees al een tijdje mee op het forum, eindelijk aangemeld.
Ik ben Jac , 43 jr uit Veenendaal,
Rij op een Bulls desert falcon 2 met ultegra groep.
fiets 2a3 x per week s,avonds 40 a 60 km in het weekend 80 a 100km
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
paso999
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mei 2011 20:51

Gebruikersavatar paso999 06 aug 2011 20:18

Hoi, ik ben Ronald uit Amersfoort en bijna 40. Na ruim een jaar stoppen met roken heb ik een Stevens Stelvio bij elkaar gespaard en heb hier tijdens de tour op geoefend voor de buis. (met een Tacx) Als mountainbiker kan ik een ritje van 60km wel aan dus de 120km heen en weer de vakantiebestemming viel dus smerig tegen, maar wel gehaald!

Ik ben een echte twee-wiel liefhebber ik rijd namelijk ook op een BMW motor en een Pro Flex K2 5500 mountainbike.
Racefiets: Stevens Stelvio
Mountainbike: Proflex K2 5500

Plaats reactie