Alles over vakanties op én met de fiets

Limburgs Mooiste 2011

bijs
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 jul 2007 13:22

bijs 26 jun 2011 22:18

Voor de zesde keer LM gereden en voor de tweede keer een natte.
Zoals gewoonlijk de rode lus. Wat een dag. Heb nog nooit in de zomer op de fiets zoveel kou gehad. Daar kwam nog bij dat je veel te veel stilstaat door lekke banden van je fietsmaten, onderweg vervangen van remblokken en de service/controleposten.
Ben er achter gekomen dat ik een echte mooi weer fietser ben. Ik wordt helemaal stijf in die kou en nattigheid en het is meer overleven dan prestatiefietsen.
Ook een aantal keren mijn hart vast gehouden in afdalingen waar meer modder te zien was dan asfalt.
Gelukkig zijn we allemaal overeind gebleven al heb ik onderweg een paar keer de ambulance gezien o.a. bij beruchte rooster in het midden van de weg.
Ben vandaag weer thuis in Zeeland en wat denk je? In de middag 28 graden!!! Wat een pech voor zo'n goed georganiseerd evenement.
DB

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 26 jun 2011 22:32

Mijn eerste tochtje, 100km zwaar (gele lus) meteen na 500m geen bordje en omgekeerd net zoals nog 100 rijders. Na vijf kilometer nog een keer geen bordje. Verder prima de route kunnen volgen. Er werd goed en collegiaal gecoacht onder de rijders voor paaltjes, tegenliggers en ander onheil. Héél veel lekke banden gezien. Mijn fietsmaat had bij 75km een lekke band. Bij het inladen in de auto bleek ik er eentje bij 100km te hebben. Geluk gehad dus.
De korte stijle klimmetjes waren een stuk lastiger dan de langere minder stijle. Met mijn 39-27 als kleinste verzet was het soms echt harken naar boven.

Jammer van het weer maar ik heb amper kou gehad en als het harder had geregend was het pas echt een hel geweest. De regen hinderde niet echt vond ik. Beter dit dan 27 graden.
Al met al een mooie tocht met lof voor de organisatie en alle vrijwilligers.
Misschien volgend jaar 35 km erbij of weer gewoon lekker de 100km doen. Is met dit jaar prima bevallen.
Maar dan wel sneller afdalen aub andere renners want ik moest dit jaar te vaak remmen naar beneden toe. Met name in het begin gingen we harder berg op dan er af.

jardinero
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 jun 2011 18:44

jardinero 26 jun 2011 22:35

Dit jaar voor de 4e keer de rode lus gereden en het was weer zwaar. Hoewel na het passeren van de finishlijn al het afzien alweer vergeten is.
's Morgens om 5u15 in de auto gestapt en naar het zuiden afgedaald, dit keer geen file op de afrit naar Avantis en geen rijen bij het ophalen van het rugnummer. Om 10 over 8 kon ik vertrekken en vlak daarna begon het al te motregenen wat het het eerste drie uur zou blijven doen. Na enige tijd toch maar het regenjasje aangedaan. Zoals vaak wordt je natter van het opspattende water van je voorgangers dan van de regen zelf en heb ik besloten om groepjes maar voorbij te gaan en solo te gaan rijden.
Net als ieder jaar veel onbekende en modderige paadjes, die bij droog weer een stuk beter te berijden zijn. Nu merkte ik dat het wel erg hard ging met de remblokjes dus ben ik maar wat voorzichtiger gaan afdalen. In tegenstelling tot vele anderen geen lekke band gehad hoewel ik met 4 reservebanden goed was voorbereid. Wel vandaag een hele lading steentjes uit de buitenbanden gepeuterd.
Later op de dag werd het nog even droog zodat de armstukken nog af konden, maar de voeten bleven zompig in de schoenen knellen.Om 15u rolde ik over de streep en kon ik de drek van de benen gaan spoelen.

Wat me opviel was dat ik pas bij de stop na 110 km een watertappunt zag. Met dit weer was dat nog wel ok, maar als het warm weer was geweest is het wel een beetje laat natuurlijk.

Jammer van de regen, maar dat maakt het wel een stuk heroïscher. Net zoals het bij de ronde van vlaanderen slecht weer behoort te zijn.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 27 jun 2011 07:28

Jongens, bedenk wel het weer kan niet heel veel slechter worden dan afgelopen zaterdag!
Dus tot volgend jaar!
Specialized Tarmac Elite Compact

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 27 jun 2011 08:25

+1 : )
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 27 jun 2011 10:51

Ik was geswitcht van de 160 naar de 135km. Ergens in de buurt van Maastricht miste een routebord zodat we daar de 160 rood volgende ipv 135 rood (zo was het aangegeven). We hebben een extra stukje 160 rood gereden. In Gulpen was de 135 grijs niet meer te volgen (ging van 160 rood naar 110 geel). Achteraf hadden we daar een extra lus moeten rijden maar die hebben we helemaal gemist. Niet zo gek als je de route op de kaart bekijkt. Uiteindelijk kwamen we op 110 km uit en was ik nog lekker fris :-). Maar met die regen was het toch wel fris, dus zo erg vond ik het niet. Verder was het allemaal weer uitstekend georganiseerd.

kristallix
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 mar 2010 21:56

kristallix 27 jun 2011 12:08

Wat een verhalen in dit stukje forum. Het was inderdaad vooral een heroïsche tocht, waar Schwalbe en andere materiaalfabrikanten goed zaken hebben gedaan. Zelf had ik binnen 2 km al een lekke band, maar gelukkig heb ik daarna de rode lus 160 km zwaar prima uit kunnen rijden. De afdalingen waren inderdaad af en toe wat glibberig, vooral als de MTB-ers het pad kruisten. Aangezien ik met regelmaat ook op de MTB vertoef, vond ik die blubber in de afdaling prima. Het weer was wel een spelbreker. Als het droog was gebleven is dit een formidabel mooie route. Ik heb nooit geweten dat Limburg zoveel van die kleine landweggetjes had. Op één van die landweggetjes (Gulpenerberg) waren er 2 bejaarden zo slim hun auto met caravan te parkeren, waardoor duizenden fietsers hier naar boven moesten lopen. Ben benieuwd hoe lang die auto (met pech) er heeft gestaan.

Al met al toch een hele mooie dag. Een ongelooflijk goede organisatie en na afloop (bij mooi weer) een grandioos goed georganiseerde finishlokatie. Volgend jaar weer, maar dan maak ik wel gebruik van de daginschrijving om mezelf te verzekeren dat het wel goed weer is.

redbull-erik
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57

redbull-erik 27 jun 2011 12:27

Wij hebben afgelopen zaterdag de 100 km zwaar gereden (gele lus). Ben nog nooit zo blij geweest met mijn regenjasje! :-)
Het was een goede dag voor binnenbandenhandelaren: nog nooit zoveel lekke banden langs de route gezien!
Maar de sfeer was goed en de organisatie was weer prima! Knap hoe ze elk jaar toch weer nieuwe klimmetjes weten te vinden.
Het blijft een leuke tocht!

Heb wel extra respect gekregen voor mtb-ers: wat zagen die eruit zaterdag!

ritchy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jul 2009 19:27

ritchy 27 jun 2011 13:53

Net terug van een paar daagjes Limburg. Uitgerekend op de slechtste dag (qua weer dan) gaan fietsen (blauwe lus). Gelukkig wel een regenjasje meegenomen en die de hele dag aan gehad. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk weinig last had van het weer; het heeft wel wat. Onvoorstelbaar hoe veel mensen hun bandjes hebben moeten verwisselen. Echt, om de zoveel meter stonden ze met bosjes langs de kant. Gelukkig zelf geen lek gereden maar mijn fietsmaatje wel twee keer. Wat ik overigens wel jammer vind is dat sommige mensen het niet nodig vinden om hun kapotte biba's mee te nemen. Als je geen ruimte meer hebt in je achterzakjes, sla ze dan maar "old skool" om je schouders o.i.d. De reputatie van sportfietsers is al niet al te best en dit helpt niet mee.
In ieder geval weer genoten en volgend jaar ben ik er zeker weer bij!
Nicht loelen, radfahren!

beejeej
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 jun 2010 11:03

beejeej 27 jun 2011 15:11

Ben inmiddels weer droog en warm, maar Limburgs Natste was me qua weer vorig jaar toch beter bevallen. Net als vele anderen in Gulpen verkeerd gereden en hierdoor 115 km ipv de bedoelde 135 gereden. Tegen het eind was ik weer lekker warm, maar die Kruisberg ging toch niet meer op m'n gemakje. Geloof dat ik het daarom niet erg vond dat we een stuk hebben afgekort. Twijfel alleen of ik nu trots moet zijn op dat speldje ;)
Op de uitpijling in Gulpen na perfect georganiseerde tocht! Je hoefde bijna geen eigen eten mee te nemen en ik heb nog niet vaak zoveel verkeersregelaars tijdens een toertocht gezien. Blijf me af en toe verbazen over het gedrag van mijn collega fietsers. Ik snap er niks van dat je met zo'n weer in de afdaling van de Doodeman persé iemand in moet halen en bijna daardoor de naam van die weg waarmaakt. Daarnaast zoveel bordjes over bananenschillen die nog rondzwerven en nog steeds zijn er mensen die zo'n bord voor de kop hebben die weg te moeten slingeren. Overal wordt er in de berm geplast. Mensen gaan niet aan de kant voor auto's (onder het mom van: die auto's moeten maar met ons rekening houden). Ik kan snappen dat sommige Limburgers het helemaal gehad hebben met die tochten. Wat mij betreft hadden de aanwezige motoragenten heel wat boetes uit mogen delen.
Het enige dat de deelnemers dan niet verweten kon worden, waren de helmstickers die dankzij de regen niet meer bleven plakken en overal op de weg lagen.
Ondanks bovenstaande volgend jaar weer voor mij!

redbull-erik
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57

redbull-erik 27 jun 2011 16:28

Helemaal eens met beejeej!
Ondanks alle aanwijzingen van de organisatie fietsten er een hoop aso's rond die geen rekening wensen te houden met anderen.
Duidelijk geen reclame voor de wielersport.

Ter compensatie heb ik (bijna) iedereen die ik tegenkwam (fietsers, wandelaars, toeschouwers, enzovoort) vriendelijk gegroet! :D

guidojp
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 mei 2010 17:23

guidojp 27 jun 2011 20:00

Veel slechter kan het weer niet zijn eind juni, regen en 14 graden bij de start. Toch kijk ik met een goed gevoel terug op de tocht. Mooie route (100 km zwaar), goeie organisatie, overvloedige bevoorrading, goede sfeer onder de fietsers op de route (ondanks alle vele lekke banden), geen valpartijen gezien, met verbazing gekeken naar de in-en-in zwarte MTB'ers en een mooie ontvangst na afloop. Volgend jaar weer, dan de 150 met mooi weer !
Specialized Roubaix
Gios Compact

Plaats reactie