Kinlin XR 380
-
joren_verschaeve
- Forum-lid
Ben van plan om mogelijks zelf een setje wielen te spaken (aero setje uit aluminium). In mijn zoektocht naar velgen kwam ik uit op de kinlin xr 380. Iemand ervaring met deze wielen? Je vindt er weinig informatie van terug op internet. De kinlin velgen met hoogte 30mm zijn de meesten lovend over, maar ik had toch liever nog iets hogere velgen.
-
joren_verschaeve
- Forum-lid
De paar reacties op Amerikaanse fora geven ook iets gelijkaardigs weer, en super licht kan je een dergelijk setje inderdaad niet bouwen, maar met een goede naafkeuze moet het wel mogelijk zijn ergens tussen de 1500 en 1600 gram te 'landen'. Niemand die toevallig weet welke online shops binnen de EU deze Kinlin velgen heeft? Al even zitten zoeken (ook onder de naam N(i)obium), maar kan voorlopig enkel de 30mm vinden. En ze importeren van buiten de EU jaagt de kosten wel vrij snel de hoogte in.
Ik heb 4 velgen aangeschaft maar dan de XR 300. Zijn goede velgen (435 gram) en mijn zoon rijdt er wedstrijden op bij de junioren. Ze zijn dus wel wat gewend.
Ik heb ze destijds gekocht bij http://www.bdopcycling.com/Clearance.as ... WHEELPARTS" onclick="window.open(this.href);return false; Was niet snel met verzenden maar alles is goed aangekomen. Als je een adres hebt voor de XR-380 (of hoger als die bestaan ?) dan hou ik mij aanbevolen want ik heb ook interesse in deze velgen. Gezamelijk inkopen spaart verzendkosten.
Gr. Peter
Ik heb ze destijds gekocht bij http://www.bdopcycling.com/Clearance.as ... WHEELPARTS" onclick="window.open(this.href);return false; Was niet snel met verzenden maar alles is goed aangekomen. Als je een adres hebt voor de XR-380 (of hoger als die bestaan ?) dan hou ik mij aanbevolen want ik heb ook interesse in deze velgen. Gezamelijk inkopen spaart verzendkosten.
Gr. Peter
-
joren_verschaeve
- Forum-lid
Ok, ik kijk alvast nog eens verder rond op het internet.
@peetvd: ik laat je alvast iets weten eens ik op een goed adres voor de xr-380 ben gestoten.
@peetvd: ik laat je alvast iets weten eens ik op een goed adres voor de xr-380 ben gestoten.
Met een beetje geluk gaat Zoran of Cristoph Nies Cycles ze ook verkopen. Ze zijn wel een stuk duurder dan de XR300. Denk dat je voorlopig met die Ebayprijs van 75$ duidelijk het goedkoopst uit bent, zelfs met invoerrechten.
-
joren_verschaeve
- Forum-lid
Ok, ik zal even horen hier, als ik iets meer weet van hun prijzen laat ik dit hier alvast weten (zo zijn andere geïnteresseerden ook ineens op de hoogte)