Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2012

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 18 jun 2011 12:38

rob74 schreef:@Rinke
Als ik de AGR 250 versie doe, dan kan ik zeggen dat ik de AGR heb gereden.
Als een dame op een hybride de AGR 60 doet, kan ze ook zeggen dat ze de AGR heeft gereden.
Beide ritten gaan onder dezelfde naam door het leven. Dat irriteert mij. Bij cyclos is het een ander verhaal. De 'korte' versie is vaak ook nog redelijk lang en draagt ook een andere naam. En ik doe nooit de korte versie van een cyclo. Ik doe óf de lange versie óf niet mee. En dat geldt vaak voor de meeste deelnemers. De echte lange afstand is doorgaans populairder bij de meeste deelnemers.
Ik weet niet welke cyclo's jij hebt gereden maar in het buitenland is de kortere afstand meestal populairder dan de lange afstand is mijn ervaring. Afgelopen week nog meegedaan aan de Dolomiten Rundfahrt in Oostenrijk maar ook hier meer voor de korte afstand: lang 129, kort +/-750.

Gebruikersavatar
bontempi056
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 08 okt 2010 17:16

Gebruikersavatar bontempi056 18 jun 2011 14:00

havana schreef:Als je niet wil meeloten, maar wel wil meedoen hoef je je geen zorgen te maken. Ieder jaar zetten talloze bierbuiken, die wijselijk besloten hebben toch iets te weinig getraind te hebben, hun kaartje op Marktplaats. Ook dit jaar was dat weer zo, ondanks de grote belangstelling.
Havanna niet elke zoals jij het zegt bierbuiken is wat het lijkt , er zijn ook mensen met een dikke buik die een heel andere oorzaak
hebben als overmatig drank of eet gebruik.
Er is ook nog zoiets als dik worden van medicijn gebruik ed,dus let wel ff op wat je zegt ja vindt het nogal dwaas om iedereen die er niet
uitziet als een profrenner gelijk al bierbuik te bestempelen.
Wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig!!!

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 18 jun 2011 15:51

Ik heb dit jaar de AGR gereden en dus alle kritiek met eigen ogen kunnen testen. Laat gestart (na 10u) voor 150km. Ik ben geen gewone fietsers tegengekomen, eigenlijk alleen maar serieuze fietsers op serieuze fietsen (het veel gehoorde zolder/cafefietsje dat een week ervoor voor 50e van marktplaats gehaald is geen enkele keer gezien) en ik kon overal doorrijden zonder wachten of rijen. Niet meer bierbuiken of raboshirts dan bij een gemiddelde andere toertocht. Waarbij de langste afstand ook zelden het populairst is.
Hoewel het inschrijfgeld enorm hoog was vond ik het toch de moeite waard om een keer gedaan te hebben. Deze loting maakt dat het wel bij die ene keer zal blijven. Bij de mislukte inschrijving dit jaar hadden ze toch 50000 bezoekers op de website in een half uur ofzo? Dan heb je voor je 5 euro misschien 20% kans dat je een deelname voor 40 euro mag kopen. Neen bedankt.

Gebruikersavatar
heinrich-gs
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 mei 2008 13:18
Locatie: Dalen

Gebruikersavatar heinrich-gs 18 jun 2011 19:17

Mee eens, ik vind de verzorging voor een zo groots opgezet evenement prima. Dat de prijs hoog is, is een feit. Maar dan wil niet zeggen dat het allemaal maar niks is. Met hemelvaart de Rooksclassic gereden... een schril contrast met de AGR. Echter met dit inschrijfsysteem haak ik wrsch ook af...
Bliede met mien fietse

Plaats reactie