Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe BEONE Raw Carbon of mijn Oude 1500 Trek??

marinusb
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:31

marinusb 15 jun 2011 22:47

He profs,

In september ga ik de tour for live fietsen. Voor de meesten welk bekend, maar samenvattend 8 dagen bikken van italie naar nederland. Nu fiets ik al 5 jaar op mijn Trek 1500 uit 2006, is aliminium frame, simpele wielen (instap), ultrega set erop. Hij is 5 jaar oud en toe aan een goede beurt & nieuwe wielen.

Nu kan ik een deal sluiten en mijn huidige fiets inleveren voor de BEONE Raw PRO Carbon, met mavic ksyrium elite en ultrega. afgemonteerd 7.2 kilo, dus dat scheelt wel 2,5 - 3 kg kilo met mijn huidige setje. Het is een slope frame. MIjn voorkeur gaat naar ultegra, aangezien beter qua vervanging erg duur wordt.

Mijn vraag:
-1- heb ik er plezier mee in de bergen? Ik heb zelf op een goede trek gefiets (6.x) en voel wel het verschil tussen een strakke fiets en die van mij.
Als dit 2 km per uur fietsen scheelt op +- 8 uur per dag, pak ik mijn winst;)! Wat denken jullie?

- BE ONE ken ik niet, het is van Batavus, maar volgens mij wel goede prijs/kwaliteit. Het is het hoogste carbon van hun set, ik weet geen A sexy merk, maar is het goed? Ik heb zelf geen zin op 20 alternatieven door te akkeren, ik ben bij een goede kwaliteit zaak geweest, en geen "verkopers" mentaliteit. Voelt dus wel goed, maar aangezien ik het zelf niet ken, nu even check bij jullie. (hij verkoopt ook alle a merken, maar vond dit zelf samengestelde setje de beste deal, voor mijn budget & wens: goede stap maken met frame &wielen)

De aanbieding is 1500 EUR bijleggen. Vinden jullie? Alvast dank en ik weet het, nieuwe fiets of niet, moet toch km maken! LimburgsMooiste volgende week 200km;) grz Marinus

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 16 jun 2011 07:19

Wat gaat die Beone raw kosten zonder inruil ? De trek 1500 kostte in 2006 ong.1500 euro en ik schat dat de Beone afgemonteerd met ultegra en die wielen ong. 2500 euro moet kosten.
Jouw Trek heeft een inruilwaarde van ong. 500/600 euro, nadat de FM hem nagekeken en onderdelen vervangen heeft, verkoopt hij deze fiets voor ong. 800/850 euro, afhankelijk van de staat van het frame.
De deal die je Fm voorsteld is in mijn ogen een goede, je gaat er met het carbon frame kwa comfort en stijfheid op vooruit, evenals gewicht zoals je zelf al aangaf. Ook de kwaliteit van het Beone frame schijnt goed te zijn, gezien de positieve reviews op dit forum.
Succes met de deal.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2011 07:48

Value for money is het volgens mij wel; goede deal.
Het RAW frame zul je je echt geen buil aan vallen. Ik ken 2 mensen die er op rijden (1 top fietster en 1 top schaatser) en die zijn er allebei enthousiast over.
Frame is erg stijf en ik vind het er persoonlijk ook goed uitzien (ook niet onbelangrijk :) ).
Less is bore

dream
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 16 jun 2011 08:50

Beone is al flink wat jaren niet meer van Batavus, zij hebben de naam verkocht aan de firma Blomson. De raw frames zijn top frames die prima de strijd aan kunnen met de bekende top frames. In verschillende vakbladen komen ze er goed uit. Ik rij zelf een Beone Black met Ultegra en ben hier prima tevreden over. Afmontage en de wielen zorgen voor een groot gedeelte voor het fijne lichte gevoel.

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 16 jun 2011 08:54

In de laatste uitgave van blad fiets staat een leuke test waarin de BeOne ook getest wordt.
Ik hoor weinig negatieve geluiden over BeOne, sterker nog eigenlijk alleen maar positieve geluiden.

BeOne heeft overigens niets meer met Batavus te maken dat was nog het geval in het stenen tijdperk. Het is nu in handen van Blomson int. en deze zijn hard bezig om van BeOne een serieus merk te maken (als het dat al niet is)

Ik denk dat je een goede deal maakt !!

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 16 jun 2011 09:22

je hebt een heel leuk dealtje te pakken!
als die BeOne 2500 euro kost, betekend het wel dat je 1000 euro inruil voor je trek krijgt!

Heb je al een stukje gereden op de BeOne?
Doe dat eens en ervaar zelf het verschil tussen je trek en de BeOne, misschien maakt dat je keuze makkelijker;)
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

marinusb
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:31

marinusb 16 jun 2011 21:15

Dank voor jullie mening!

Even reageren, krijg ongeveer inderdaad 850 terug. Samenvattend dus een goede deal begrijp ik. Morgen beslis ik maar denk dat ik me de luxe gun!

Wat denken jullie hoeveel scheelt dit nu in vermogen / snelheid in theorie en in de praktijk. Is het in de marge bijv 30,5 ipv 30 of scheelt het meer? Iemand ervaring met de overstap? :?:

Maar nogmaals bedankt geeft me goed inzicht!

jantjuh
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 mei 2011 14:34

jantjuh 17 jun 2011 08:58

99% is toch het placebo-effect, maar je zult zeker harder gaan. 1-2 km/h lijkt mij reëelerPost je wel wat plaatjes van je racemonster?
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 17 jun 2011 11:34

Dat placebo-effect kun je al krijgen van nieuwe sokken ;)
Btw @marinusb; al die schitterende RAW's in mat zwart-groen op dit forum gezien?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

jantjuh
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 mei 2011 14:34

jantjuh 17 jun 2011 14:28

flores schreef:Dat placebo-effect kun je al krijgen van nieuwe sokken ;)
Breek me de bek niet open, op m'n trainingrondje (26 km) verbeterde ik m'n recordtijd met 30 seconden (nieuwe helm) en later met 2 minuten (nieuwe wielen, niet eens met hoge velgen) :D
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT

marinusb
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:31

marinusb 17 jun 2011 20:02

Goed dus daar zit de echte winst dus niet, maar alle beetjes helpen. Zal ook een nieuw paar sokken overwegen;).. Toch maar nu dus weer op de tacx Vanavond ip plaats van op de stoel. Morgen ochtend ga ik het dealtje proberen af te ronden las nog ergens anders dat ze nu standaard met 20 procent korting worden geleverd dus die sokken regel ik er minimaal bij plus .. Grz,ps foto komt als die binnen is, hopelijk voor Limburgs mooiste..

cdale
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jan 2007 00:33

cdale 18 jun 2011 00:18

jantjuh schreef:
flores schreef:Dat placebo-effect kun je al krijgen van nieuwe sokken ;)
Breek me de bek niet open, op m'n trainingrondje (26 km)
Dit is toch geen hardloopforum? 26km?

Sorry, kon het niet laten... ;)

No harm meant!

Plaats reactie