Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Konijn overreden

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2011 07:57

gekke_henkie schreef:
Klopt, is het beste, Wij hadden vroeger in de thuis een nestje met merels in de tuin , en 1 van de merels (duidelijk de kleinste van de 2) werdt door het grotere jong uit het nest gewerkt.
Zo''n jong kun je niet meer redden dus het diervriendelijkste wat ja kan doen is je hak op zijn kopje zetten. Klinkt misschien grof, maar heeft ie het minste geleden.
Dit is dus gewoon natuurlijke selectie. Die merel dient gewoon weer als voedsel voor de volgende laag in de voedselketen.
Gaat al zo sinds The Big Bang :)
Less is bore

jantjuh
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 mei 2011 14:34

jantjuh 16 jun 2011 08:44

Misschien is het handig om te vermelden dat ik jaag, en uit dien hoofde weet dat je op meerdere manieren zo'n beestje uit z'n lijden kan verlossen. De meest humane manier is om hem aan z'n achterpoten vast te pakken, en hem dan een harde klap met de rug van je vlakke hand (boven je pink) achter in de nek te geven. Als je dat goed doet, is hij in een klap dood. Echt de nek omdraaien doe ik alleen bij eenden en ganzen, omdat je die niet op deze manier kan doden (nek is te lang en wendbaar)
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 16 jun 2011 13:58

Soms zijn er momenten dat ik de aanwezigheid van -Divo- wel een beetje mis....... :lol:
mijn Flickr

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 16 jun 2011 14:04

Geen zorgen meer, konijn loopt weer....

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 16 jun 2011 14:27

haha.. :-)

ps. laat ik voorop stellen dat ik een dierenliefhebber ben.. maar dergelijke dingen gebeuren nu eenmaal.. en laten we niet te lang stilstaan bij het lot van 1 konijntje, terwijl er dagelijks zoveel dieren lijden t.g.v. de bio-industrie ...

Zelf heb ik ooit een vogel gehad die mijn voorwiel invloog ... was een explosie van veren .. :shock:

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 16 jun 2011 14:42

Hoi.

Ik snap je gevoel wel. Ik heb de laatste jaren al flink wat dieren naar de hemel geholpen (was niet de bedoeling) het merendeel zijn insecten geweest die als verrassingsmenu speelden. Maar ik heb al 2 keer een vogel onthoofd, ook nog in 1 week tijd (wtf) dan vloek je wel ff en krijg je een naar gevoel over het 'ik heb een dier vermoordt'. Laatst nog een lekkere schuiver gemaakt door een uit het riet gesprongen kat.......beestje leeft gelukkig nog.

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 16 jun 2011 20:28

Net bijna een konijn door mijn spaken :o Ging 49km/uur en ik dacht echt dat hij door mijn wiel ging. Het moet centimeters gescheeld hebben. S' avonds worden die beesten ook actief.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 16 jun 2011 21:50

Ook leuk: een paar jaar geleden op het bekende fietspad tussen Argelez-Gazost en Lourdes sprong er een kikker in mijn wiel. Hij draaide 1 x mee rond en sprong er toen aan de andere kant weer uit :shock:

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 16 jun 2011 21:55

trudie schreef:Ook leuk: een paar jaar geleden op het bekende fietspad tussen Argelez-Gazost en Lourdes sprong er een kikker in mijn wiel. Hij draaide 1 x mee rond en sprong er toen aan de andere kant weer uit :shock:
...heb regelmatig fietsers in mijn wiel...

trujillo
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jun 2010 16:50
Locatie: Lier - BE

trujillo 17 jun 2011 10:52

Ook wel toevallig: ik lees dit topic gisteren en vanmorgen rijd ik over een eend. Ze stapte uit het hoge gras de baan op. Te laat om te remmen (had de handjes boven op het stuur), te laat om uit te wijken dus dan maar er over en hopen dat je zelf niet onderuit gaat. Teruggedraaid en ze bleek nog redelijk in orde. Ze waggelde wel wat, maar ja, het is dan ook een eend. De andere 3 stapten verder de wei in, terwijl zij zich schuil hield in het gras. Je zou voor minder natuurlijk. Ik meende ook iets uit het gras te horen van 'wielerterroristen' of zo.
Gek eigenlijk, medelijden met zo'n eend terwijl ik zo goed als elke dag zonder problemen een stuk vlees op m'n bord leg...

Gebruikersavatar
bassieg15
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 10 feb 2010 16:23

Gebruikersavatar bassieg15 17 jun 2011 13:24

Tja, terwijl dat stuk vlees op je bord zeer waarschijnlijk een veel rotter leven heeft gehad dan die eend.

Ik probeer zelf altijd vooral de kans zo klein mogelijk te maken om konijnen, eenden, katten en ander gedierte aan te rijden. Ik rij gewoon een stuk minder hard langs hoog gras of plekken waarvan ik denk dat er wel eens wat de weg op kan schieten. Ik vind het gewoon niet nodig om dat risico te nemen voor een hobby.

Als het dan een keer zou gebeuren, dan zou ik proberen het beste te doen voor het beest, dus waarschijnlijk de methode met de vlakke hand. Verder zal ik mij dan proberen niet zo schuldig te voelen, aangezien ik echt mijn best doe die beestjes te vermijden.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 17 jun 2011 13:51

Net in duinen tussen Scheveningen en Wassenaar steekt er ongeveer 10 meter voor me een konijn over. Zag 'm gaan en gelukkig ging het allemaal goed!
Wel eens een keer me echt wild geschrokken van een kat die rakelings voor mijn voorwiel het fietspad overstak. Toen ik wat verder was begreep ik waarom die met een noodgang het fietspad overstak want achter me kwam een hond aanrennen, ha!

Plaats reactie