Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Aero wielen met acceptabel gewicht

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 14 jun 2011 16:03

john_vandehoef schreef:Voor mij zijn onderstaande opties nog over, die ook wat irrationeel benaderd worden met looks etc.

Shim Dura Ace 7900 C35 cl. Vind ik er mooi uitzien en zijn bomproof maar zijn eigenlijk net te zwaar (1630gr.)
Gesink en waarschijnlijke de hele Rabo ploeg gebruikt ze anders ook voor de bergen en dan speelt gewicht voornamelijk mee.

Afbeelding

Ff offtopic: Welk Fizik zadel heeft hij daarop zitten?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 14 jun 2011 16:22

rabobank gebruikt natuurlijk helemaal niet de clincher versie maar de tube versie en die zijn toch echt maar 1339 gram. Dus daar hebben we het over iets heel anders. En ze moeten met die fietsen ook nog gewoon de uci limiet halen. Het gewicht van shimano wielsets zit hem bij deze set vooral in de naven en dat maakt dus iets minder uit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 14 jun 2011 18:42

reverb schreef: Ff offtopic: Welk Fizik zadel heeft hij daarop zitten?
Fizik Arione CX
Afbeelding

john_vandehoef
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:33

john_vandehoef 20 jun 2011 19:32

Klopt idd, Rabo gebruikt de tube versie en is full carbon. Alternatief dat ik voor ogen had is voor draadbandjes en met alu remrand, eigenlijk een totaal andere velg, naaf is misschien wel hetzelfde.

way2go
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 09 jun 2011 14:39

way2go 20 jun 2011 21:28

lvgh schreef:
Furk schreef:Ben op zoek naar een setje carbon clinchers en kwam een nieuw model van reynolds tegen. Ziet er mooi uit en indien ze zo goed zijn als hun andere modellen dan heb je voor een mooie prijs en (relatief) licht en aerodynamisch setje:

reynolds solitude

reynolds


Is geen nieuw model en is geen carbon maar alu. ;) Velgen zijn kinlin XR300, naven KT. Wielen zijn niet al te stijf als ik de recensies mag geloven, kan ook niet anders met slechts 20 revo's in het voorwiel. Zoran kan precies hetzelfde setje voor je maken maar dan zoveel sterker als gewenst.
Ik vind dat er hier wel heel vaak en heel gauw de voorkeur wordt gegeven aan handgespaakte wielen... Natuurlijk kan Zoran dat ook bouwen. Maar voor de KT naven + Kinlin velgen ben je al 260 euro kwijt. Daar komen dan nog de spaken en nippels bij en de kosten voor het samenbouwen... Vergeet de snelsluiters en velglint niet! Qua materiaal heb je dan identiek hetzelfde setje als de Reynolds Solitude. Maar de Solitude heb je al vanaf 330 euro! Bij Zoran gaat je dat echt niet lukken ben ik bang...

craftec
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2011 23:49

craftec 11 aug 2011 17:13

Spam verwijderd
CT

Plaats reactie