Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Shortlist

germanne
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jun 2011 03:55

germanne 10 jun 2011 11:59

Ik ben op zoek naar een aluminium racefiets van maximaal 2000 euro om eventueel in de toekomst ook eens een wedstrijd op te gaan rijden. Nu heb ik na een lange zoektocht uiteindelijk deze vrij uitgebreide shortlist overgehouden. Welke fiets zou jullie voorkeur hebben?

Cannondale CAAD10
(Smartformed 6069 Alloy, Shimano Ultegra, Mavic Aksium Race)

Canyon Ultimate AL 9.0 SL
(7005 Ultralight Aluminium, SRAM Force, Mavic Ksyrium Elite)

Jan Jansen Eclypse
(Aluminium 7005 HF3B, Shimano Ultegra/SRAM Force, Mavic Aksium/Mavic Ksyrium Elite)

Koga Kimera Alloy
(Aluminium 6069, Shimano Ultegra, Shimano RS-10)

Koga Roadwinner
(Aluminium 7005, Shimano Ultegra, Shimano WH-R500)

Stevens Aspin CT
(Aluminium 6061TB Superlite, Shimano Ultegra, Easton Vista SL)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 10 jun 2011 12:47

Hmmm ik zou denk ik voor de stevens gaan. Waarschijnlijk zullen veel mensen je hier Canyon adviseren, maar het nadeel daarvan is dat ze alleen via internet te koop zijn. Misschien is een kleine wielupgrade ook mogelijk binnen het budget, maar daar moet je het met je fietsenmaker over hebben. De CAAD10 kwa frame echt top ( volgens sommigen weer onconfortabel ) maar de looks zijn het voor mij dan weer net niet. Bij de koga's wil je beide wielsets die erin zitten in ieder geval niet hebben. De fietsen zullen elkaar niet eens allemaal veel ontlopen, maar je moet vooral op de afwerking letten. De wielen moeten echt beter kunnen voor het budget. Je leeft veel te kort om op slechte wielen te rijden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jun 2011 12:53

De Canyon en de Cannondale behoren beide tot het beste wat er op alu framegebied te koop is. Bij de C'dale zou ik wel de wielen upgraden, Aksium doet echt geen recht aan zo'n fijn frame.

Bij Canyon moet je zelf kunnen sleutelen (of een aardige FM hebben). Ik zou ook informeren wat de levertijd is, zeker in het hoogseizoen zijn de levertijden bij Canyon vaak dramatisch.

germanne
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jun 2011 03:55

germanne 10 jun 2011 21:22

Ik ga donderdag in Heerlen een testrit maken met de Canyon, gelden jullie bezwaren dan nog steeds? Kun je niet gewoon langs je FM als je een mankement hebt met je Canyon? Of moet je je fiets dan per se opsturen? Dit wordt mijn eerste racefiets, dus het is waarschijnlijk niet verkeerd om een beetje service achter de hand te hebben.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jun 2011 21:26

Natuurlijk kun je naar je LBS gaan met je Canyon. De vraag is alleen of die daar zo blij mee is. Je hebt de fiets immers niet bij hem gekocht.

Als je een beetje handig bent kun je sleutelen overigens ook prima zelf doen. Is allemaal geen rocket science, op Youtube vind je hele duidelijke filmpjes. Mijn motto is dat ik altijd nog naar de FM kan, mocht ik er zelf niet uitkomen.

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 10 jun 2011 21:39

Als een FM je niet zou willen helpen omdat je je fiets niet bij hem hebt gekocht, zou ik dat een slechte zaak vinden. Als je verhuist, heb je toch ook een nieuwe FM nodig zonder dat je daar eerst een fiets moet kopen? Hij rekent gewoon zijn uren, ongeacht of die fiets daar vandaan komt. Mijn ervaring is dat FM's je best willen helpen.
Eenvoud kenmerkt het ware.

germanne
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jun 2011 03:55

germanne 14 jun 2011 20:46

Nu is de Canyon Ultimate AL 9.0 SL volgens de site pas begin september leverbaar en de Canyon Ultimate AL 9.0 al over twee weken. Nu is de eerste afgemonteerd met SRAM Force en Mavic Ksyrium Elite wielen, de tweede met Shimano Ultegra en Mavic Ksyrium Equipe wielen. Verder is de de tweede uitvoering 200 euro goedkoper. Zou de eerste optie ondanks de betere wielen de meerprijs nu nog wel waard zijn? Ik weeg slechts 73 kg, dus de wielen hebben relatief weinig te verduren. Daarbij zijn de SRAM Force en Shimano Ultegra volgens mij van een vergelijkbare kwaliteit.

Plaats reactie