Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

jeroen_r
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 aug 2005 12:20

jeroen_r 04 jun 2011 11:40

Om mij ook een chinees aan te schaffen heb ik contact gezocht met een leverancier van de frame van mijn keuze (fm-r830).
Prijs frame denk ik wel in orde enkel de prijs van het verzenden, hij rekende mij 380usd voor ik vind dat erg veel. Het frame wordt met TNT verscheept. Ik heb nadien weer contact gehad met mijn contactpersoon en hij vertelde dat ze normaal EMS gebruiken maar die verscheept niet naar Holland. Hij stelde mij voor dat ik een andere verscheper kon aandragen.

Er zijn hier op dit forum zat mensen die een frame besteld hebben en dus ook te maken hebben gehad met de transportkosten.
Kan iemand mij vertellen welke de goedkoopste is ?

Het moet natuurlijk niet zo zijn dat een budget frame niet meer budget is vanwege de transportkosten.

Of zie ik dat verkeerd?

Alvast bedankt.

maxime
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 dec 2010 13:07

maxime 04 jun 2011 16:33

In belgië wordt EMS geleverd door taxipost. en ik dacht dat die ook leverden in Holland...

Ik wacht nog steeds(sinds 28 april) op mijn frame, stuur en vork van CyclingYong, en nog steeds geen nieuws van verzending(enkel dat het frame klaar is en dat ze gingen beginnen te spuiten)

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 04 jun 2011 17:21

In de communicatie kunnen de chinezen nog veel leren! Geduld is een schone zaak in deze. EMS kun je gewoon voor Nederland laten gebruiken. Komt dan via TNT bij je aan.

Tot driemaal toe gebruikt het afgelopen jaar en het ging perfect.
Twitter: @rbruijns

cipressa
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 jun 2011 09:52

cipressa 04 jun 2011 17:46

Mooie fiets, ik ben benieuwd hoe deze bevalt?
Rijd deze strak?
Hoe is het in een afdaling?
ect...

Dit zou ik ook graag willen weten van de andere china-fietsen....
Misschien een nieuwe topic starten:
Hoe bevalt je chinees?
[/quote]

@campo

Hij bevalt prima, maar hij in de bochten niet zo strak als ik gedacht had, dwz ik rij er ook trainingswedstrijdjes etc. mee, en dat gaat goed hoor, maar superstrak...nee dat niet. voor vlot toeren en klimmen is hij uitstekend geschikt.
Aan de andere kant geeft hij wel veel comfort door de dunne achterstays zoals bij cube.
Hij is trouwens het zelfde als de FM015 ISP alleen een andere benaming bij een andere leverancier. ( LT Bike via alibaba.com )
De mijne is ook via EMS gekomen, alleen moet je dan douane ( BTW )en transport vanaf de douane bij TNT afrekenen die hem komt brengen ( bij mij totaal €46,- ) eerst zou hij via TNT geleverd worden voor 115 USD maar omdat ze de tarieven niet meer naar gewicht, maar naar grote van de verpakking deden kon die volgen de leverancier niet meer uit, zij heeft toen zelf voor EMS gekozen en dat ging in 7 dagen incl douane !!
Afdalen gaat prima, heb bij de JNC de 80km/h aangetikt zonder problemen.
Alleen jammer dat als hij klaar is, je de voorpret van het uitzoeken en het bedenken moet missen. Dat was misschien nog wel het leukste van allemaal.
Vandaar dat deze ook alweer op marktplaats staat om mijn nieuwe project te financieren :-)

Dus als iemand zijn Alu wil laten omtoveren, hoor ik het wel
Cipressa ultimo uno
Ridley X-fire

wake me up when September ends

jeroen_r
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 aug 2005 12:20

jeroen_r 04 jun 2011 18:25

Dus gewoon de leverancier vertellen dat hij met EMS moet verzenden? Heeft iemand toevallig een voorbeeld factuur die ik aan de leverancier kan overleggen om aan te tonen dat EMS ook gebruikt kan worden.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 04 jun 2011 18:57

Ik zou de bal bij hem leggen: er zijn chinezen genoeg die het wel voor elkaar krijgen dus vertel hem dat gewoon.

Is er al een chinarello vergeleken met een pinarello? Ik bedoel dan echt een rijder die beide producten heeft en naast elkaar geprobeerd heeft.
Twitter: @rbruijns

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 05 jun 2011 22:09

http://www.farsports.cn/ViewProduct.aspx?id=522
Tof spul! Iemand hier al gebruikservaringen ed. over gevonden?
Op ebay kan ik ze overigens niet vinden..?
mijn Flickr

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 06 jun 2011 00:22

Als ik op de site van designstickers.blogspot van Marco Pollo probeer te kijken,
krijg ik steeds een melding dat Marco mij zou moeten uitnodigen voor toegang.
Ik krijg de site dus niet te zien. Kan iemand een blogspot-onbenul, ik dus, simpel uitleggen wat ik moet doen?

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 09 jun 2011 15:02

Afbeelding
Laatst gewijzigd door natres op 10 jun 2011 11:26, 3 keer totaal gewijzigd.

muhren
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 sep 2007 14:09
Locatie: Groningen

muhren 09 jun 2011 18:25

Hallo,

Iemand toevallig ook al een dikke 4 week een bestelling bij cyclingyong staan?
Ik word een beetje moe van die lui, wacht al 4 weken op mn frame, en ben benieuwd of er meer mensen al zo'n tijd wachten?
Trek aan die veter!

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 10 jun 2011 11:28

muhren schreef:Hallo,

Iemand toevallig ook al een dikke 4 week een bestelling bij cyclingyong staan?
Ik word een beetje moe van die lui, wacht al 4 weken op mn frame, en ben benieuwd of er meer mensen al zo'n tijd wachten?
Ik heb twee maanden moeten wachten op een frame uit China.
Komt wel goed denk ik. :P

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 10 jun 2011 12:13

Ze beloven veel voor je besteld daarna duurt het idd veel te lang voor ze leveren, ik wacht ook al tijdje op bestelling bij yong.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Plaats reactie