Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

fietsvrouwen

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 15 jul 2004 14:06


Quoten: Origineel geplaatst door aleko op 14 Juli 2004

Tuurlijk marconi, wel MET helm natuurlijk :)


Uiteraard! Plus broek met zeempje! ;-p
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

sunshine
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jul 2004 14:32

sunshine 15 jul 2004 17:03



 
Ik stond al op het punt om te reageren ;p
Welkom Sunshine, eindelijk versterking (lol)
Over frames: het is idd persoonlijk. Als je wat kleiner bent kan je haast niet een nog kleiner frame kopen om de afstand naar het stuur af te stellen en is WSD denk ik ideaal. Omdat mijn vorige frame veel te groot was ben ik een gestrekte zit gewend en kan ik dus prima met een 'herenfiets' af.
Over kleding: vooral de shirts zouden beter moeten zijn (herenshirts kruipen soms op vanwege de strakke elastieke rand), maar ik heb herenshirts. (Juist omdat ik die ook leuker vind dan de meeste damesshirts). Heb een keer een damesbroek gehad en daar was de zeem juist smaller. 1 keer gedragen. Herenbroeken combineren prima met herenzadels. Geen ervaring met brede zadels, maar een dameszeem is vast lekkerder.
Over wedstrijden: ik heb eigenlijk nooit serieus overwogen om wedstrijden te rijden omdat ik dacht dat ze er voor dames nauwelijks waren. Sunshine: waar zijn de wedstrijden die jij rijdt?


sunshine
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jul 2004 14:32

sunshine 15 jul 2004 17:08

Quoten: Origineel geplaatst door Sunshine op 15 Juli 2004




 
Ik stond al op het punt om te reageren ;p
Welkom Sunshine, eindelijk versterking (lol)
Over frames: het is idd persoonlijk. Als je wat kleiner bent kan je haast niet een nog kleiner frame kopen om de afstand naar het stuur af te stellen en is WSD denk ik ideaal. Omdat mijn vorige frame veel te groot was ben ik een gestrekte zit gewend en kan ik dus prima met een 'herenfiets' af.
Over kleding: vooral de shirts zouden beter moeten zijn (herenshirts kruipen soms op vanwege de strakke elastieke rand), maar ik heb herenshirts. (Juist omdat ik die ook leuker vind dan de meeste damesshirts). Heb een keer een damesbroek gehad en daar was de zeem juist smaller. 1 keer gedragen. Herenbroeken combineren prima met herenzadels. Geen ervaring met brede zadels, maar een dameszeem is vast lekkerder.
Over wedstrijden: ik heb eigenlijk nooit serieus overwogen om wedstrijden te rijden omdat ik dacht dat ze er voor dames nauwelijks waren. Sunshine: waar zijn de wedstrijden die jij rijdt?




 Voor de wedstrijdkalender van de nationale en regionale competitie kun je kijken op www.mtb-sport.nl  bij iedere wedstrijd is er een (elite) dames competitie en een funklasse voor dames. ze hebben ook een leuk forum trouwens. De volgende wedstrijd die ik start is op 24 juli in Groesbeek (Rijk van Nijmegen) bij de funklasse. De dag erna wordt op hetzelfde parcours het EK Mountainbike gereden. Iedereen kan meedoen in de funklasse, je hebt er geen licentie voor nodig, wel een helm ;-) degelijk materiaal en een goede conditie.
Race1nd: waar train jij? en hoe veel tijd zit je op het bikie in de week?

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 15 jul 2004 22:31

Quoten: Origineel geplaatst door Sunshine op 15 Juli 2004


Race1nd: waar train jij? en hoe veel tijd zit je op het bikie in de week?


ik begeef mij meestal op de Utrechtse heuvelrug op de racefiets en 's winters op de atb in driebergen en apeldoorn e.d. (toertochten). Fiets twee keer per week, totaal ca 100 km/week ('s zomers dan).
@Ben even niet mee: hebben we een tweede vrouw?
Te veel wezen fietsen Brecht? Of is het de schuld van die chocoladeinktvisjes?
 
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 15 jul 2004 23:09

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 15 Juli 2004

Te veel wezen fietsen Brecht? Of is het de schuld van die chocoladeinktvisjes?


*smiley met schaamrood op de wangen*
De laatste tijd zit ik wel vaak op de fiets ja... Laatste dagen al 200km afgemaald.
Gazelle Torrente 2002

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 16 jul 2004 00:35

Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 15 Juli 2004


Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 15 Juli 2004

Te veel wezen fietsen Brecht? Of is het de schuld van die chocoladeinktvisjes?


*smiley met schaamrood op de wangen*
De laatste tijd zit ik wel vaak op de fiets ja... Laatste dagen al 200km afgemaald.


Goed om te horen dat het nu beter gaat. Zoveel kilometers maak ik helaas niet, maar ja, ik ben dan ook geen student meer ;)
Btw, zo'n smiley is in msn :-$, maar ik geloof niet dat iemand dat gaat begrijpen ....
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 16 jul 2004 00:55

Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 15 Juli 2004


Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 15 Juli 2004

Te veel wezen fietsen Brecht? Of is het de schuld van die chocoladeinktvisjes?


*smiley met schaamrood op de wangen*
De laatste tijd zit ik wel vaak op de fiets ja... Laatste dagen al 200km afgemaald.

200 km trainen en de komst van een tweede vrouw op het forum waar jij zo'n beetje woont compleet over het hoofd zien: volgens mij heb ik al eerder gezegd dat je een beetje vreemde prioriteiten stelt :P
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

aleko
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2004 13:33

aleko 16 jul 2004 01:48

Ja leuk! Laten we elkaar ook nog op MSN toe gaan voegen :D haha
 
Ik ben dan wel student maar zoveel kilometers maak ik ook niet :( T weer is ook niet echt uitnodigend moet ik zeggen en na 4 a 5 jaar alleen rijden heb ik dat alleen rijden ook wel wat gehad :(
 

sunshine
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jul 2004 14:32

sunshine 23 jul 2004 20:20

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 15 Juli 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Sunshine op 15 Juli 2004


Race1nd: waar train jij? en hoe veel tijd zit je op het bikie in de week?


ik begeef mij meestal op de Utrechtse heuvelrug op de racefiets en 's winters op de atb in driebergen en apeldoorn e.d. (toertochten). Fiets twee keer per week, totaal ca 100 km/week ('s zomers dan).
@Ben even niet mee: hebben we een tweede vrouw?
Te veel wezen fietsen Brecht? Of is het de schuld van die chocoladeinktvisjes?
 


trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 07 aug 2004 21:01

Daar ben ik dan! Sinds vandaag actief op het Fiets-forum. Jazeker, ik ben een vrouw, maar dat hadden jullie al aan mijn (eigen) naam kunnen zien.
En wat bereft afwijkende maten van dames: Ik ben 1.84 en mijn binnenbeenlengte is 97 cm!! Ik fiets op een De Rosa Team van 59 cm en hij zit (en fietst) geweldig. De zadelpen zit wel wat aan de hoge kant en ik heb een vrije korte stuurpen maar ik zou niets anders meer willen.
Mijn vorige fiets was er een van 64 cm. Dat had ik zelf bedacht. Bij mijn huidige fiets heb ik me laten adviseren door de vakman. Hij heeft hem voor mij afgesteld en ik zat direct goed. En dit alles zonder meetsystemen, gewoon op het oog.
 

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 10 aug 2004 19:38

Quoten: Origineel geplaatst door Trudie op 07 Augustus 2004


Daar ben ik dan! Sinds vandaag actief op het Fiets-forum. Jazeker, ik ben een vrouw, maar dat hadden jullie al aan mijn (eigen) naam kunnen zien.
En wat bereft afwijkende maten van dames: Ik ben 1.84 en mijn binnenbeenlengte is 97 cm!! Ik fiets op een De Rosa Team van 59 cm en hij zit (en fietst) geweldig. De zadelpen zit wel wat aan de hoge kant en ik heb een vrije korte stuurpen maar ik zou niets anders meer willen.
Mijn vorige fiets was er een van 64 cm. Dat had ik zelf bedacht. Bij mijn huidige fiets heb ik me laten adviseren door de vakman. Hij heeft hem voor mij afgesteld en ik zat direct goed. En dit alles zonder meetsystemen, gewoon op het oog.
 



Hallo Trudy. Welkom op dit forum. Tjee!!! Als ik de gebruikelijke berekening van 0,66x97 cm= 64,02 cm toepas dan was je vroegere fiets van 64 cm eigenlijk de juiste. Tegenwoordig zie je echter dat er lagere frames worden aangeraden en dat die "oude " formules beter de prullenmand in kunnen. Heb je geen probleem met de hoogte van je stuur? Of eigenlijk, de 'laagte '? Je schrijft dat je vrij korte stuurpen hebt. Bedoel je de voorbouw? Of de hoogte ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 11 aug 2004 00:55

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 10 Augustus 2004



Hallo Trudy. Welkom op dit forum. Tjee!!! Als ik de gebruikelijke berekening van 0,66x97 cm= 64,02 cm toepas dan was je vroegere fiets van 64 cm eigenlijk de juiste. Tegenwoordig zie je echter dat er lagere frames worden aangeraden en dat die "oude " formules beter de prullenmand in kunnen. Heb je geen probleem met de hoogte van je stuur? Of eigenlijk, de 'laagte '? Je schrijft dat je vrij korte stuurpen hebt. Bedoel je de voorbouw? Of de hoogte ?

Wow, dan heb je echt lange benen! Ik dacht dat ik lange benen had (1,80 m), maar ik meet net ff globaal en kom tot 86 cm, dat is een framemaat 57 geloof ik dan.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Plaats reactie