Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

fietsvrouwen

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 17 jun 2004 18:59

Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 16 Juni 2004


 
Ja, die tandenborstels, ik zag ze ook liggen. Ik heb dezelfde :) En ook ik poets er als ze oud zijn de tanden van mijn fiets mee :):)



He, EERST de tanden van je fiets en dan pas , als die borstel oud ,is voor je zelf he ! Jij draait de zaken om!
 
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 18 jun 2004 01:14

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 17 Juni 2004




He, EERST de tanden van je fiets en dan pas , als die borstel oud ,is voor je zelf he ! Jij draait de zaken om!



Uhuh. En als ik dan een meid wil versieren zeg ik "Ja, ik heb zwarte tanden en ik stink uit mn bek, maar ik heb wél een glimmend gepoetste fiets!"
Geloof toch niet dat dat gaat werken...
 
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

jurrien
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:22

jurrien 18 jun 2004 12:14

Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 17 Juni 2004




Uhuh. En als ik dan een meid wil versieren zeg ik "Ja, ik heb zwarte tanden en ik stink uit mn bek, maar ik heb wél een glimmend gepoetste fiets!"
Geloof toch niet dat dat gaat werken...
 


Behalve als je race1d wilt versieren natuurlijk. :)
 
 
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(Wat er ook gebeurt altijd blijven fietsen)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 jun 2004 12:26

Quoten: Origineel geplaatst door jurriën op 18 Juni 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 17 Juni 2004




Uhuh. En als ik dan een meid wil versieren zeg ik "Ja, ik heb zwarte tanden en ik stink uit mn bek, maar ik heb wél een glimmend gepoetste fiets!"
Geloof toch niet dat dat gaat werken...
 


Behalve als je race1d wilt versieren natuurlijk. :)
 
 



Nee, dan moet je aankomen met een kratje Grolsch! En wat die zwarte tanden betreft: Ff spoelen met een ontvetter, een slok Grolsch en je bent het mannetje! Niet waar Race1d ?
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 18 jun 2004 17:44

Ik weet het niet, ik geloof toch niet dat ik zo op zwarte tanden val ....
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 jun 2004 19:45

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 18 Juni 2004


Ik weet het niet, ik geloof toch niet dat ik zo op zwarte tanden val ....


Wel, ik adviseerde toch om eerst met een ontvetter te spoelen.
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 19 jun 2004 00:13

 
Gefeliciteerd, dame en heren, met uw medewerking is dit het eerste topic op fiets-forum geworden dat compleet nergens meer over gaat :)
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

jurrien
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:22

jurrien 19 jun 2004 00:21

Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 18 Juni 2004


 
Gefeliciteerd, dame en heren, met uw medewerking is dit het eerste topic op fiets-forum geworden dat compleet nergens meer over gaat :)

Maar dat wel leuk is.
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(Wat er ook gebeurt altijd blijven fietsen)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 19 jun 2004 01:26

Quoten: Origineel geplaatst door jurriën op 18 Juni 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 18 Juni 2004


 
Gefeliciteerd, dame en heren, met uw medewerking is dit het eerste topic op fiets-forum geworden dat compleet nergens meer over gaat :)

Maar dat wel leuk is.


Ja, as ge maor leut heit !~
 
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 19 jun 2004 23:32

Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 18 Juni 2004


Gefeliciteerd, dame en heren, met uw medewerking is dit het eerste topic op fiets-forum geworden dat compleet nergens meer over gaat :)


Dat heb je wel vaker met tandenborstels ;)
(ik herinner me nog een een of andere tandenborstelshow (vergeet je tandenborstel niet ofzow?)...)
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 21 jun 2004 23:22

Quote: Origineel geplaatst door Paling op 18 Juni 2004
[..... is dit het eerste topic op fiets-forum geworden dat compleet nergens meer over gaat .


Om daar maar eens een eind aan te maken: hier nog wat met inhoud:

in het kader van de constructieve kritiek:
De vrouwenspecial van april is een goed vervolg op eerdere artikelen, om daarmee het enthousiasme bij vrouwen voor wegfietsen te vergroten. In dat verband heb ik de volgende kanttekeningen en vragen.
In de inleiding op de test van de 3 female geometry fietsen wordt het veronderstelde verschil in lichaamsmaten tussen M/V weer van stal gehaald. In een eerder uitvoerig gedocumenteerd artikel in Fiets, no 10 van 2002, is dit zg. verschil toch naar het rijk der fabelen verwezen? De fietsende vrouw zit op het zadel met een meer naar achter gekanteld bekken, hetgeen overigens in grote lijnen hetzelfde effect heeft voor de gewenste geometrie van het frame. Verschillen in lichaamsmaten tussen man en vrouw zijn slechts meetbaar in millimeters, is in de praktijk bewezen, waarom wordt dit gegeven nu ineens weer genegeerd? Gemakzucht of wat?

Het artikel over de female geometry bikes veronderstelt bij beginnende rensters overigens wel een grote kennis over de effecten van buislengtes op het karakter van een fiets. Ik denk dat hier en daar wat meer uitleg had gepast. Niet iedereen heeft direct paraat wat een bepaalde balhoofdhoek voor consequenties heeft voor houding, krachtoverbrenging en zo. De redacteur is duidelijk een expert, maar dan is het kennelijk lastig de afstand tot je lezers in enkele stappen te overbruggen. Immers voor prof-wielrenstensters hoef je niet te schrijven, die weten het al!

Vreemd: Hoe kan het dat de in de vrouwenfietstest vermelde framematen, vooral de buizenhoeken, zo sterk afwijken van de gegevens van de fabrikanten? Is twee graden verschil in dit verband niet eenvoudig door een andere zadelstand/andere zadelpen te compenseren? Zo ja, waarom dan een meting tot achter de komma? Lijkt me een goed onderwerp om eens uit te diepen en veel bakerpraatjes voorgoed tot fabeltje te bestempelen.

Wat vinden de rensters er nu zelf van, ik heb het idee dat die wel meelezen, maar niet meepraten, laat eens wat van je horen, sorry, lezen......

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 22 jun 2004 01:29

 
Hé, gaat er opeens eentje serieus zitten doen! En dan nog met een verhaal dat hij ook nog in een ander topic heeft geplaatst.
Overigens betwijfel ik of er veel vrouwen meelezen hier. Zo groot en bekend is dit forum nog niet en aangezien de verhouding tussen mannen en vrouwen op de fiets nogal scheef is en de vrouwen over het algemeen ook minder in techniek geinteresseerd zijn, zal het percentage vrouwen dat Fiets leest en/of op dit forum leest nog wel lager liggen.
En nu ga ik mijn tanden poetsen :)
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

Plaats reactie