Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5948
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 02 mei 2005 02:44

Hoipipelepoi
Ik vind het wel een mooi gewicht voor die prijs. Een lichter Frame ( Dual ) zou wel iets schelen , maar ja of je er nu veel harder door gaat fietsen ??
Mijn Staal /carbon Pinarello Opera weegt 8,1 Kg incl. pedalen , en wil er nog een Pinarello Crabon compact cranck op zetten , of een FSA K-force compact , maar die is moeilijk te leveren . Dan zakt het gewicht tot ca 7,9 Kg.

Mijn andere fiets weegt ca 10 Kg , en dat merk je wel hoor !!Volgens mij is het nog steeds zo dat je met een bepaald vermogen een massa voort moet bewegen , en als die massa in mijn geval 20 % minder is ( Fietsgewicht ) zal het toch sneller gaan.
Zie het maar als een auto met 20 % meer gewicht ( Betontegels ) ...die auto zal meer gaan verbruiken als gevolg van zwaardere massa bij gelijk vermogen.
 
Greetz Rene.
 
P.S. BIGROSA het blijft een prachtige fiets
 
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5948
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 02 mei 2005 03:01

Hoi..
Hier nog een fotootje van mijn werkfiets ( Slechtweerfiets..)
 
http://img222.echo.cx/img222/249/dsc013942rb.jpg
 
Greetz rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2005 09:02

Nucleon wielen en Record.... dat scheelt wel een beetje grammen ja ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 02 mei 2005 15:56


Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 01 Mei 2005

Prachtige fiets!! Die zadelpen zou ik inderdaad ASAP vervangen voor een mooie ronde Recordpen. Het gewicht is misschien geen toppertje voor het geld, maar dat "probleem" heb ik ook met mijn Galileo. Geloof niet dat ik er een halve km. langzamer door rijdt :D


@ Daniel 1975
Hoe bevalt die Galileo? Ik lees nogal eens over framebreuk bij Pinarello's. Hoeveel weegt het frame? Rond 1400 a 1500 gr excl vork? Ik twijfel nog tussen 3 frames: Cannondale CAAD5, Pinarello Galileo en TREK 5000. Ik zoek een lekker stijf frame, niet te licht met een fijne rustige Toer geometrie. De Cannondale CAAD5 heeft al die eigenschappen maar ik moet dan een complete fiets kopen. Die Shimano onderdelen + wielen moeten er dan weer af voor Campa Chorus triple. De Pinarello is misschien te racy en ( misschien) te gevoelig voor framebreuk. Hoewel, de wielbasis is weer lekker lang. De TREK is ook een mooi frame, maar ik vertrouw carbon niet zo erg voor mijn gewicht. FM garandeert dat de TREK Carbon 120 niet de lichtste is maar absoluut 100% betrouwbaar. Wat is wijsheid?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2005 16:44

Ik heb er nu ruim 1500 km op zitten met de Galileo en hij bevalt mij prima. Vind het wel heel moeilijk om er een eerlijk oordeel over te geven, iedereen heeft toch de fiets gekozen die hij/zij het mooister/fijnste vindt. Framebreuk hoor ik niet vaker of minder vaak van dan bij een ander merk. Hij stuurt minder scherp/nerveus dan mijn stalen Concorde die ik hiervoor had, iets rustiger. Op de rechte stukken en op wat slechter wegdek is dat prettiger, met snelle bochten in een afdaling moest ik er een beetje aan wennen. Daarnaast vind ik het PERSOONLIJK van deze 3 veruit de fiets met de meeste uitstraling. Maar das een kwestie van smaak... Sowiso hebben zowel de C'dale als de Trek geen volledig geintegreerd balhoofdstel wat ik er toch tegenwoordig wel mooi uit vind zien.
Een fiets kopen met een volledige groep en die dan weer strippen zou ik niet doen, zonde van het geld en de moeite. De Trek 5000 ken ik niet. Ik heb bij Hopmans met een Madone 5.9 in mijn handen gestaan en dat is ook wel een heel mooi frame. Nu voor 1599 mee te nemen in Bergen op Zoom. Ik weet je gewicht niet, maar 80-85 lijkt mij toch altijd nog wel mogelijk op een carbonframe?
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2005 17:22

Ik verwacht ook bij een merk als Trek geen problemen met het carbon. Die hebben al een forse hoeveelheid ervaring met de materiaal. Persoonlijk vind ik het alleen jammer van het balhoofd, een geintegreerd systeem zou het net ff "af" maken qua looks.
Less is bore

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 02 mei 2005 17:26

Je FM heeft volkomen gelijk wat betreft de Trek, het is alleen wennen dat je op een kunstof fiets rijdt , maar alles went.____________________________________________________________
Tja, alles went, behalve een vent , zegt mijn vrouw . ( Wat zegt de jouwe ?)
@ Bigga Rosa:
Ik weet het niet met carbon frames. Zitten de traplagercups goed vast? Als die loskomen dan kan je je frame goodbye zeggen. Aan de andere kant, ik toer maar wat en er komen geen exceptionele krachten op dat frame te staan. Wel ben ik altijd huiverig bij afdalingen in tunnels en heuvels. Ik kijk dan vaak naar mijn voorvorkje (Reynolds 531) en hoop maar dat die het uithoudt. Dat doet' ie al 15 jaar. Persoonlijk vind ik die rechte TREK voorvork niet mooi. Een vork behoort licht gebogen te zijn naar mijn mening. Dat staat mooier dan zo'n recht ding. Ik moet hiernog ff over " epibreren" !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 02 mei 2005 17:41


 



@ Daniel 1975. Hartelijk dank voor je response. Ik begrijp dat de Pina lekker stabiel stuurt. Mijn Gazelle is nogal nerveus en dat is continue sturen. Maw, een rechtdoor stabiliteit is er bijna niet. Dat, die rechtdoor stabiliteit, vind ik wel prettig met toeren. Die Gazelle is meer een criteriumfiets (frame) Wendbaar maar ook minder stabiel.
Cannondale: Tja, het frame (CAAD5) is wat geometrie betreft mijn ideaal. De prijs van een volledige fiets is ook redelijk, nog geen 1100 euri. Wielen en aandrijving kan ik wellicht bij FM inruilen tegen Campa spul en andere willen of los verkopen als set. Aanvankelijk had ik mijn zinnen gezet op de Pina maar omdat ik wel 3 x las over gebroken en gescheurde frames en achterpat ben ik wat terughoudender geworden. TREK is mooi behalve die rechte voorvork. IK ga e.e.a. nog eens overdenken.
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 02 mei 2005 19:23

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 02 Mei 2005

Ik heb bij Hopmans met een Madone 5.9 in mijn handen gestaan en dat is ook wel een heel mooi frame. Nu voor 1599 mee te nemen in Bergen op Zoom.

Een madone 5.9 voor 1599 euro?! Is dat niet heel erg goedkoop?

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 02 mei 2005 20:24

Dat zal wel alleen voor het frame zijn. De Trek 5000 kost al 2500 euro (en dat is met shimano 105 en ultegra geloof ik)
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2005 20:40

Ja, het frame. Maar aangezien er Campa op moest moet je ook een los frame kopen want trek monteert in principe Sjimmi.
Less is bore

Plaats reactie