Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

Gebruikersavatar
levensnevel
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:41

Gebruikersavatar levensnevel 19 nov 2004 22:49

Zoals bekend ben ik een woon-werk fietser die het voorrecht heeft om elke werkdag naar het grote niets van de Maasvlakte te mogen fietsen.
Ben niet echt iemand die zich druk maakt om snelheden, maar ik wilde jullie toch niet de mijlpaal onthouden welke ik vanochtend bereikt heb.
Het waaide vanochtend een "beetje", het ritje waar ik normaliter een ruim 3 kwartier over doe nam mij nu bijna een half uur langer.
Na een kleine 17 km zwoegen restte mij de 3 km over een open vlakte waar op dat moment een noorderstorm loeide. De laatste 1000 m had ik de wind echt pal tegen en bereikte ik op m'n lichtste verzet de ijzingwekkende grondsnelheid van 10 km/u
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.

cheryl
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2004 18:21

cheryl 20 nov 2004 14:58

Ik hoop straks nog een paar uurtjes te gaan fietsen, de fiets was kapot maar is nu bij de fietsenmaker dus hopelijk is die al gemaakt vandaag. Was niet heel erg kapot hoor en heb die zelf geprobeerd te maken maar zonder echt gereedschap kom je nergens.

jes65
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 aug 2004 21:50

jes65 20 nov 2004 22:58


postamble();
pfffff wees blij dat je fiets bij de fietsenmaker staat... Het is toch geen weer voor een fietser!! Ik had me voorgenomen deze winter eens niet de tacx van de zolder te halen maar gewoon 1 keer per week een veldrit en 2 keer per week 2 uurtjes duurtraining... De moed zakte geheel in de wielerschoenen afgelopen 2 dagen... De tacx heeft vanmiddag alweer staan snorrren.. Morgen weer wreed afzien in de Dordse klei!!!!

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 21 nov 2004 12:26

 
Gisteren na 2 maanden niet meer gefietst (opgegeven vanwege het constante pokkenweer hier in Schotland...) weer eens op de fiets geklommen omdat het nu wel erg mooi was. Heerlijk om weer op pad te zijn. Alleen loopt mijn route via een aantal grotere wegen en een klein stil weggetje. De hoofdwegen waren prima in orde maar toen ik dat kleine weggetje opdraaide stond ik binnen honderd meter voor een grote ijsvloer! Dus omrijden en dat kost je hier dan gelijk een 12 kilometer extra...
Kan iemand van de oude garde me ff bijpraten over wat ik hier op t forum allemaal heb gemist de laatste maanden? We zitten al op bijna duizend leden zie ik :)
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 21 nov 2004 12:27

Quoten: Origineel geplaatst door levensnevel op 19 November 2004

Zoals bekend ben ik een woon-werk fietser die het voorrecht heeft om elke werkdag naar het grote niets van de Maasvlakte te mogen fietsen. Ben niet echt iemand die zich druk maakt om snelheden, maar ik wilde jullie toch niet de mijlpaal onthouden welke ik vanochtend bereikt heb.Het waaide vanochtend een "beetje", het ritje waar ik normaliter een ruim 3 kwartier over doe nam mij nu bijna een half uur langer. Na een kleine 17 km zwoegen restte mij de 3 km over een open vlakte waar op dat moment een noorderstorm loeide. De laatste 1000 m had ik de wind echt pal tegen en bereikte ik op m'n lichtste verzet de ijzingwekkende grondsnelheid van 10 km/u

Zeg Levensnevel, jij zit toch niet toevallig onder dezelfde naam op Motor-Forum?
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

Gebruikersavatar
levensnevel
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:41

Gebruikersavatar levensnevel 21 nov 2004 21:34

Paling,

motor forum ??
Als je daarmee fora als gummen.org; autoweek.nl; pistonheads.com; pitpass.com en jabbasworld.net bedoeld kon je wel eens gelijk hebben
Maar dat was in m'n 'chello' leven, so to speak.

Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 23 nov 2004 01:01

 
Nee, ik bedoel echt www.motor-forum.nl. Daar zit ook een Levensnevel, maar ik geloof ik dat dat een vrouw is
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 23 nov 2004 18:09

Vandaag ruim 80 kilometer op 's lands fietspaden en wegen gereden. Gladde wegen dat wel dankzij de niet ontziende bladruim woede van rijkswaterstaat
Toch was het een mooi weertje. Te mooi om de fiets thuis te laten. Amersfoorteberg vier keer genomen als extraatje

cheryl
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2004 18:21

cheryl 23 nov 2004 21:35

Quoten: Origineel geplaatst door Jes65 op 20 November 2004

<SCRIPT language=javascript>postamble(); pfffff wees blij dat je fiets bij de fietsenmaker staat... Het is toch geen weer voor een fietser!! Ik had me voorgenomen deze winter eens niet de tacx van de zolder te halen maar gewoon 1 keer per week een veldrit en 2 keer per week 2 uurtjes duurtraining... De moed zakte geheel in de wielerschoenen afgelopen 2 dagen... De tacx heeft vanmiddag alweer staan snorrren.. Morgen weer wreed afzien in de Dordse klei!!!!

Ik vind het lekker weer, ben wel maar een uurtje geweest want werd donker en wilde niet te lang weg blijven.

Gebruikersavatar
levensnevel
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:41

Gebruikersavatar levensnevel 24 nov 2004 13:27

Tja,
m'n collega's schudden vaak meewarig hun hoofd als ik 's ochtends zo rond  06:30 uur het terrein op draai. Maar ach weten zij veel
Vanochtend :
> bevroren autoruiten in de straat
> wit uitgeslagen gras
> licht aangevroren fietspaden
> licht windje uit het zuid oosten in de rug
> prachtige sterrenhemel
kortom "heaven on earth" 
 
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 02 dec 2004 17:42

Vandaag genoten van een heerlijk zonnetje en het lekkere koude weer. Uiteindelijk in het korte tijdsbestek dat ik had toch nog 65 km gekacheld. Aangezien ik in Hilversum resideer kon ik mijn nieuwsgierigheid niet onderdrukken door ff langs het optrekje van Prins Benno (over wie niets dan goed, nou ja bijna dan) te rijden. Tis amper 10 km. De wegen ernaartoe waren allemaal afgesloten voor het gemotoriseerde verkeer maar met de fiets kon ik gewoon voorlangs Soestdijk.
Geen fietser gezien onderwg behalve bij het paleis. Ik telde 3 racefietsen (mijne inclusief) en 2 stuks mtb

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 05 dec 2004 22:50

En ook vandaag weer actief: van Hilversum naar Nijmegen gereden. Over de Utrechtse Heuvelrug, Amerongse berg, Grebbeberg, Wageningen en vandaar de Betuwe in. Prachtige tocht, lekkere temperatuur, pas de laatste 20 km een beetje motregen en een opstekende tegenwind maar dat drukte het fietsplezier amper. In Nijmegen wachtte mij een mooie beloning: Leffe (4 stuks maar liefst).
Wel met de auto terug!!

Plaats reactie