Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

pizzacat
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 aug 2004 01:01

pizzacat 07 okt 2004 13:06


Schouder protectors? Dragen de meeste wielrenners in en wat houdt dit precies in?

haha neej joh!


Remi, wel even een nuttig antwoord geven he, de schouderprotector is voor de gebroken schouderkom van JanDiep.
Sterkte met het herstel Hoelang staat er eigenlijk voor?
groeten
Fietsen voor de pret<br>
Fietsen voor de lol<br>
en na een dikke sprint<br>
zitten de beentjes weer eens vol.

campy
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 sep 2004 21:38

campy 07 okt 2004 13:44


 
Sterkte met het herstel Hoelang staat er eigenlijk voor?
groeten


@ JanDiep,
Ja, sorry, ik had er vorige week een beetje overheen gelezen. Wel een erg verhaal zeg. Veel sterkte ermee !!
Maar alles komt goed, ik ben zelf hersteld van een operatie, een lange tijd op bed gelegen en compleet buiten adem na 50 meter wandelen door het ziekenhuis. Na een lang herstel blaas ik nu weer enthousiast over de wegen !!
En weet je wat? Ik geniet er meer van dan ooit!!!!
drieenvijftigelf

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 07 okt 2004 23:37

Vandaag als afsluiting voor het wegseizoen een max. inspanningstest van het sma in Deventer gedaan.
Een maximaal vermogen van 475 Watt gehaald. Dat gedeelt door mijn lichaamsgewicht (74,5 kG) = 6,4 Watt/kG. T.o.v. 6 maanden heb ik het 45 sec. langer volgehouden, dus mijn conditie is super vooruit gegaan tijdens. En dat ondanks het feit dat ik nu redelijk vermoeid ben van het afgelopen jaar.
(Om even even te vertalen.... een prof haalt gem. tussen de 6 en 7 Watt/kG)
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 07 okt 2004 23:42

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 07 Oktober 2004


Vandaag als afsluiting voor het wegseizoen een max. inspanningstest van het sma in Deventer gedaan.
Een maximaal vermogen van 475 Watt gehaald. Dat gedeelt door mijn lichaamsgewicht (74,5 kG) = 6,4 Watt/kG. T.o.v. 6 maanden heb ik het 45 sec. langer volgehouden, dus mijn conditie is super vooruit gegaan tijdens. En dat ondanks het feit dat ik nu redelijk vermoeid ben van het afgelopen jaar.
(Om even even te vertalen.... een prof haalt gem. tussen de 6 en 7 Watt/kG)


zou ik mogen vragen hoe je dat uitrekend? met hartslag ofzo of wat??? want ik zou dat ook wel willen weten!
gr. Remi

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 07 okt 2004 23:50

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 07 Oktober 2004


Vandaag als afsluiting voor het wegseizoen een max. inspanningstest van het sma in Deventer gedaan.
Een maximaal vermogen van 475 Watt gehaald. Dat gedeelt door mijn lichaamsgewicht (74,5 kG) = 6,4 Watt/kG. T.o.v. 6 maanden heb ik het 45 sec. langer volgehouden, dus mijn conditie is super vooruit gegaan tijdens. En dat ondanks het feit dat ik nu redelijk vermoeid ben van het afgelopen jaar.
(Om even even te vertalen.... een prof haalt gem. tussen de 6 en 7 Watt/kG)

Eh, goed hoor, maar toch vind ik het een redelijk opschepperig tintje hebben, dit berichtje van jou. :\

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 okt 2004 00:30

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 07 Oktober 2004


Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 07 Oktober 2004


Vandaag als afsluiting voor het wegseizoen een max. inspanningstest van het sma in Deventer gedaan.
Een maximaal vermogen van 475 Watt gehaald. Dat gedeelt door mijn lichaamsgewicht (74,5 kG) = 6,4 Watt/kG. T.o.v. 6 maanden heb ik het 45 sec. langer volgehouden, dus mijn conditie is super vooruit gegaan tijdens. En dat ondanks het feit dat ik nu redelijk vermoeid ben van het afgelopen jaar.
(Om even even te vertalen.... een prof haalt gem. tussen de 6 en 7 Watt/kG)


zou ik mogen vragen hoe je dat uitrekend? met hartslag ofzo of wat??? want ik zou dat ook wel willen weten!
gr. Remi

Dit is een sma keuring, hiervoor moet je stevig dokken Remi. Als je ziektekosten verzekering dit niet betaald kan je misschien je vader lief aan kijken maar als die niet betaald kan je het wel schudden. Want ik begreep uit andere topics dat je niet nog meer dan €200 had liggen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 08 okt 2004 00:36

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Oktober 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 07 Oktober 2004


Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 07 Oktober 2004


Vandaag als afsluiting voor het wegseizoen een max. inspanningstest van het sma in Deventer gedaan.
Een maximaal vermogen van 475 Watt gehaald. Dat gedeelt door mijn lichaamsgewicht (74,5 kG) = 6,4 Watt/kG. T.o.v. 6 maanden heb ik het 45 sec. langer volgehouden, dus mijn conditie is super vooruit gegaan tijdens. En dat ondanks het feit dat ik nu redelijk vermoeid ben van het afgelopen jaar.
(Om even even te vertalen.... een prof haalt gem. tussen de 6 en 7 Watt/kG)


zou ik mogen vragen hoe je dat uitrekend? met hartslag ofzo of wat??? want ik zou dat ook wel willen weten!
gr. Remi

Dit is een sma keuring, hiervoor moet je stevig dokken Remi. Als je ziektekosten verzekering dit niet betaald kan je misschien je vader lief aan kijken maar als die niet betaald kan je het wel schudden. Want ik begreep uit andere topics dat je niet nog meer dan €200 had liggen.


oeps tja ik was ook geen plan uit te geven aan zo'n test ofzo hoor! alleen als ik gesponsoord word natuurlijk ;) en d8 het niet dat mijn vader er veel geld aan uit zou geven voor een test waar je eigenlijk niet zoveel aan hebt, behalve dat je weet hoe sterk je bent ofzo, nou om daar nou stevig voor de dokken ...???
edit: mijn bankreking bedraag nu 79,48 euro    das niet zoveel :S:S dus heb voorlopig ff geen geld voor wielrennen aangezien ik 15 ben en ook nog wel is wil uitgaan enzo ;)
 

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 08 okt 2004 11:38


 Eh, goed hoor, maar toch vind ik het een redelijk opschepperig tintje hebben, dit berichtje van jou. :\


Misschien wel, maar als ik ergens trots op ben wil ik dat graag met mijn medemens delen.
En naar mijn mening heeft opscheppen meestal te maken met een realiteit die een persoon vergroot om zo stoerder over te komen. Maar tot mijn trots kan ik zeggen dat dit feiten zijn. :)
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

campy
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 sep 2004 21:38

campy 08 okt 2004 12:32

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 08 Oktober 2004



 Eh, goed hoor, maar toch vind ik het een redelijk opschepperig tintje hebben, dit berichtje van jou. :\


Misschien wel, maar als ik ergens trots op ben wil ik dat graag met mijn medemens delen.
En naar mijn mening heeft opscheppen meestal te maken met een realiteit die een persoon vergroot om zo stoerder over te komen. Maar tot mijn trots kan ik zeggen dat dit feiten zijn. :)


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Hoogmoed (verwaandheid) is inderdaad 'een aandoening van blijheid ontstaan doordat iemand beter van zichzelf denkt dan gerechtvaardigd is'
Daarvan zal niemand jou betichten. Blijft wel overeind staan dat je in je leven (op dit forum en in het 'echte leven') meer respect, sympathie en vriendelijkheid van andere mensen zult ontvangen en voelen als je ze niet onder de neus wrijft dat je iets beter kunt of ergens beter in bent dan zij.
drieenvijftigelf

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 08 okt 2004 14:02

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 07 Oktober 2004


Vandaag als afsluiting voor het wegseizoen een max. inspanningstest van het sma in Deventer gedaan.
Een maximaal vermogen van 475 Watt gehaald. Dat gedeelt door mijn lichaamsgewicht (74,5 kG) = 6,4 Watt/kG. T.o.v. 6 maanden heb ik het 45 sec. langer volgehouden, dus mijn conditie is super vooruit gegaan tijdens. En dat ondanks het feit dat ik nu redelijk vermoeid ben van het afgelopen jaar.
(Om even even te vertalen.... een prof haalt gem. tussen de 6 en 7 Watt/kG)


Het maximale vermogen is toch niet zo belangrijk. Belangrijker is toch het vermogen dat je levert op je omslagpunt. Dus het vermogen dat je lang vol kan houden? Ook wel het vermogen bij je MLSS genoemd. Hoe hoog was dat?
Overigens is dit een erg mooie waarde, jammergenoeg kan ik niet vergelijken, alhoewel ik wel overweeg om ook een SMA test te doen, het zal ongetwijfeld lager zijn.  Wat voor klasse rij je? (A / B / C/ elite?)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 08 okt 2004 15:01

 
He, hoe zat die maximaaltest in mekaar? Met wat voor een regiem? (zo zeg je dat toch?). Per minuut 30 Watt omhoog, startend bij 100, zoiets? Hoe lang ben je dan in totaal bezig? Ik neem aan dat de 475 niet het wattage is wat je minimaal een half uur kunt volhouden (kan natuurlijk wel), dat krijg je je MLSS vermogen en de hartslag bij MLSS.
 

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 09 okt 2004 00:09

Ik fiets bij belofte/elite (ben 20 jaar). Ik fiets nu sinds 2 jaar bij OWC oldenzaal.
De test begint bij 100 watt de eerste 3 min. gaat er per min. 50 watt omhoog, en daarna elke min. 25 watt.
Mijn omslagpunt zat op ongeveer 400 watt, wat dus betekent dat ik gedurende een uur op een vermogen van 375-400 watt zou kunnen rijden; dit is mijn tijdrit vermogen. Maar het klopt wattage is niet alles zeggend, je moet dit ook delen door je lichaamsgewicht. En je moet efficient kunnen rijden. Zo heeft Lance Armstrong een max. vermogen van 500 Watt (althans wat officieel getest en bekend is), maar dankzij zeer hoge efficiency haalt hij het maximum uit zijn vermogen. Bovendien weegt hij 68 kG en ik 75 kG
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

Plaats reactie