Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 24 jul 2004 21:10

Quoten: Origineel geplaatst door gerardridley op 23 Juli 2004


Quoten: Origineel geplaatst door pieter1 op 21 Juli 2004



 Zelf fietsen natuurlijk!! Video aan en je vangt twee vliegen in een klap. Ik schrik wel van de gemiddelde snelheid die ik hier tegen kom! Rijden jullie constant heuvel op of tegen de wind in??

Wat rijd jij dan gemiddeld, ik hoop dat je die scandium waard bent

Gemiddeld 33 dus denk het wel.

Enne, hoe zit het met je salaris en dat andere ? ;-]
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 25 jul 2004 03:53

Om weer ff on-topic te komen: lekker rondje van 3 uur (+20 sec) gemaakt in mijn geliefde Heuvelland. Was weer voor het eerst in 2 weken dus ik was van plan het redelijk rustig aan te doen. Maar heb de Bemelerberg opgereden achter een brommer aan met ca. 28 per uur en de Loorberg achter een tractor aan met ca. 26,5 per uur. Vonden beide bestuurders wel amustant :). Wel pijnlijke benen erna, hoewel ik het verder rustig aan gedaan heb. Morgen als het een beetje weer is met de club een rondje maken.
groeten

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 25 jul 2004 22:59

Zo, Old Marconi heeft zaterdagmiddag de tijdrit maar gelaten voor wat die was en zelf om 13.40 op zijn ouwe Gazelle gestapt. H.I Ambacht- Dordrecht richting Moerdijkbrug, vóór de brug L over RW 16 naar de Biesbosch (prachtig stukje) richting Dordrecht ,Kop van het Land en toen richting RW 15 via de spoorbrug daar.( Er ligt een fietspad op hoor!) Daar met 2 Rotterdammers een stukje meegereden  die op weg waren naar Oud Alblas en bij cafe/rest De Krom iets gingen drinken. Ben zelf doorgereden naar Alblasserdam, over de brug en verder langs RW 16 naar R'dam. Afslagen naar de Oude Maas richting Rhoon. Bij golfvelden krentenbol en appel gegeten, bidon gevuld en via Zwijndrecht , Lindsedijk via Heerjansdam richting Ridderkerk langs RW 16 terug naar H.I.Ambacht. Vóór 6 uur weer terug. Gemiddelde net 25km/u. Afstand 103 km.En dat alles op 1 krentenbol- 1 appel- 2 pepermuntjes en 2 bidons water. Moet je eens in de tank van je auto gooien en dan 103 km rijden! ;-p
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jurrien
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:22

jurrien 28 jul 2004 00:16

Vandaag wilde ik een rustig trainingsritje maken, maar dat liep net iets anders dan gepland. Toen ik dacht een nieuwe weg door een tunnel ontdekt te hebben bleek dat dit geen tunnel was maar de zijingang van een  parkeergarage. Op zich niks ergs totdat ik eruit wilde. Waren opeens alle hekken van de garage dicht. Kon ik aan de bewaking gaan uitleggen dat ik dacht dat ik een tunnel in reed. Eerst geloofde die man me natuurlijk niet maar toen ik had uitgelegd dat er geen slagbomen stonden en dat het fietspad eigenlijk met een vloeiende bocht naar binnen liep. Begreep hij wel dat ik niet met kwade bedoelingen naar binnen was gefietst en liet hij me gaan.
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(Wat er ook gebeurt altijd blijven fietsen)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 28 jul 2004 01:22

LOL! Weinig training, wel spannend! Ook goed om de hartfrequentie omhoog te krijgen :)

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 28 jul 2004 01:28

ROFL! Zàlig verhaal. Misschien moeten we maar es 'n award gaan uitrijken voor dit soort toestanden :)
Gazelle Torrente 2002

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 28 jul 2004 13:53


Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 27 Juli 2004

ROFL! Zàlig verhaal. Misschien moeten we maar es 'n award gaan uitrijken voor dit soort toestanden :)


Nou, ik vond het een geweldig leuk verhaal! Ik zie het al gebeuren. Dit soort humorvolle stories moeten meer geplaatst worden met een pluim iedere maand voor de leukste !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 29 jul 2004 00:10

Vandaag 95km in RvV-gebied: nooit plat, veel wind, onder andere de Muur, de tenbossestraat en parike-berg gedaan. 29km/h gemiddeld...
Gazelle Torrente 2002

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 29 jul 2004 01:47


Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 28 Juli 2004

Vandaag 95km in RvV-gebied: nooit plat, veel wind, onder andere de Muur, de tenbossestraat en parike-berg gedaan. 29km/h gemiddeld...


Ik wordt zó jaloers op die snelheden! Wat reed ik ? Niet lachen hoor! Zaterdag dus die 'century ' ( 100 km non stop solo) Net nog 25 km/u gemiddeld. Gisteren slechts 60 km, non stop solo. Gem. 25,6 . Vandaag treurig...ruim 80 km maar mijn gemiddelde was.. ik durf het bijna niet te zeggen, 24,2 . Ik herstel kennelijk nog niet snel genoeg en voelde na 70 km mijn benen en vooral mijn knieën behoorlijk. Ik wilde eigenlijk weer 100 rijden maar mijn lichaam zei: Basta, voldoende. Naar huis !
Morgen lekker met mijn vroegere meisje naar het strand. He....dat is beter dan werken jongens! AOW is nog niet zo slecht. Alleen hard ,veel en lang fietsen gaat niet zo best meer. Maar goed, ik fiets nog en dat kunnen velen van mijn leeftijd niet zeggen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 29 jul 2004 12:15

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 28 Juli 2004



Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 28 Juli 2004

Vandaag 95km in RvV-gebied: nooit plat, veel wind, onder andere de Muur, de tenbossestraat en parike-berg gedaan. 29km/h gemiddeld...



Ik wordt zó jaloers op die snelheden! Wat reed ik ? Niet lachen hoor! Zaterdag dus die 'century ' ( 100 km non stop solo) Net nog 25 km/u gemiddeld. Gisteren slechts 60 km, non stop solo. Gem. 25,6 . Vandaag treurig...ruim 80 km maar mijn gemiddelde was.. ik durf het bijna niet te zeggen, 24,2 . Ik herstel kennelijk nog niet snel genoeg en voelde na 70 km mijn benen en vooral mijn knieën behoorlijk. Ik wilde eigenlijk weer 100 rijden maar mijn lichaam zei: Basta, voldoende. Naar huis !
Morgen lekker met mijn vroegere meisje naar het strand. He....dat is beter dan werken jongens! AOW is nog niet zo slecht. Alleen hard ,veel en lang fietsen gaat niet zo best meer. Maar goed, ik fiets nog en dat kunnen velen van mijn leeftijd niet zeggen.


Als je leeftijd (met alle respect!) mee zou wegen met het verreden gemiddelde rij je volgens mij helemaal niet slecht! En niks is zo frustrerend dan slaaf te zijn van je fietsteller. Lekker soepel rijden, genoeg zodat je weet dat je werkt en toch niet in het rood zitten vind ik het ultieme gevoel voor de langere afstand.
Al sta ik altijd te kijken van die Franse opaatjes die ZO een berg opvliegen. :)
Met brandende beentjes Montferland opcrossen achter een brommer aan is weer een heel andere sensatie :)
Hoewel woon-werk verkeer niet echt onder fietsen valt ga ik deze week de 250 km Rotterdam-Zoetermeer wel halen denk ik. Met dank aan het goede weer! Gemiddelde? Afhankelijke van de zin en vooral wind 30-33 deur-tot-deur.
 

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 29 jul 2004 18:54

Gisteren in een heerlijk zonnetje een ronde gemaakt rond Utrecht. Doorn, Amersfoort, Soest, Hilversum, Lage Vuurse, Houten..
Lekker vlak over heerlijke lange fietspaden. Uiteindelijk lekker gereden: 96 km met 29.4 gemiddeld! Daar ben ik prima tevreden mee.
Oja, ik deed het op 2 bidons Isostar, 1 kop koffie (in Hilversum), en 4 liga's (met appel/rozijnen smaak)
Allard

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 29 jul 2004 21:18

 
Zo, voordat jullie me allemaal vergeten zijn effe een snel berichie:
ik heb mijn eerste twee ritten in Schotland er opzitten. Heerlijk fietsen hier! Schitterende omgeving! Het is voor Schotse begrippen niet echt heuvelachtig, maar het gaat wel bijna constant omhoog en omlaag. Toen ik de eerste rit net op weg was dacht ik 'dat wordt ff wennen' maar dat wennen duurde nog geen tien kilometer. Dat heuvelachtige ligt mij wel :)
Als het goed is, rij ik zondag met een Schotse toerclub mee. Ben al een aardige berg fietsers tegengekomen. Ze groeten elkaar hier nog allemaal en niet een klein beetje ook. t Lijkt soms wel of ze een doodgewaand familielid tegenkomen :)
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

Plaats reactie