Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

proracefan
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mei 2005 15:30

proracefan 14 jun 2005 16:33

zou kunnen hoor maar dan moeten ze hun affiches eens vernieuwen in bédoin ;-) Maar die mensen leven daar helemaal anders dan ons denk ik, ze zijn van het principe "alles kan, niks moet! Is het niet vandaag dan doen we het morgen wel..."

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 14 jun 2005 16:33

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 14 Juni 2005

Geloof dat de snelste tijd iets als 55 minuten is, Iban Mayo in de Dauphine van vorig jaar. Hij versloeg Armstrong met 2 minuten.

klopt, ik d8 56 minuten ,maar Mayo heeft het record in ieder geval!

aquarius
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 jul 2004 22:54

aquarius 14 jun 2005 17:11

Quote: Origineel geplaatst door Proracefan op 14 Juni 2005
Hallo mannen,Ben sinds zaterdag ook terug van de MV en het is idd de moeite. Heb al de 4 blz gelezen en het valt mij echt op dat er ongelooflijke tijden gereden worden op deze berg.Ik heb 1h42 gereden vanuit Bédoin en had 12.4 gemiddeld. Het was mijn eerste keer dat ik hem opreed en er was veel volk. Ben hem de andere dagen ook eens opgereden langs Malaucène en ik vind het zeker even lastig. Ben hem ook de dag van de dauphiné opgereden langs Bédoin en het was echt super die dag want al dat volk dat je aanmoedigd is niet te doen! Maar waar ik naartoe wil is het volgende : wat mij opviel was dat er ons (ik en mijn fietscollega) bijna niemand (op een paar lokale klimgeiten na denk ik)voorbij gereden is en aangezien het grote aantal fietsers had ik dan daarna zoiets van "op da forum moeten alleen atleten zitten"! Ik heb ongeveer zo'n 4000km op mijn teller staan sinds januari en dan lees ik soms van mannen die nog geen 1000km gefietst hebben en die hem dan oprijden op 1h30 of zelfs nog minder?Volgens mij staan die mannen aan de kant als ze het niet meer zien zitten en wachten dan tot ze hun hartslag weer onder controle hebben ofzo?? Pas op ik beschuldig niemand eh maar ik twijfel echt soms over sommigen hun tijden en de manier waarop.



raaah, jaloers, ik moet nog ruim een maand wachten..
Ik dacht in eerste instantie dat ik rond de 1:30 wel zou moeten kunnen fietsen (Bedoinzijde) maar volgens mij moet ik mn richttijd wat aanpassen naar boven Tegen die tijd 4500km in de benen, ben benieuwd

proracefan
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mei 2005 15:30

proracefan 14 jun 2005 17:34

hou mij op de hoogte, had ongeveer dezelfde kms in de benen als jij. Maar ja, ik fiets eigenlijk nog niet zolang, ongeveer anderhalf jaar waarvan ik al 6 maand moet aftellen wegens teveel werk aan mijn huis. Sinds januari dit jaar pas echt veel beginnen rijden, allé vind ik voor mezelf eh. Ben ook pas sinds februari in het bezit van een racefiets, daarvoor was het met de MTB te doen.
Veel succes!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jun 2005 18:09

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 14 Juni 2005
Dat zijn geen toeristen meer......
Een echte wielertoerist die verder geen koersen rijdt o.i.d. kan met een tijd van 1.30 tevreden zijn hoor!Misschien niet zo bedoeld, maar ik vind de opmerking een beetje denegerend hoor.



Was helemaal niet denegrerend bedoeld; indien het zo overkwam, excuus!

Iedereen die in staat is de Ventoux op te rijden tussen 1:30 en 2u kan een behoorlijk stukje fietsen, en daar heb ik veel respect voor! Zelf gewoon voor iedereen die de top haalt...

Ikzelf ben pas beginnen fietsen op mn 18de na een weddenschap met een vriend "wedden dat ik die Ventoux oprijd als we deze zomer in de Provence zitten". Ik kocht een stalen Trek van 600€ begin juli, fietste een beetje rond en midden augustus reed ik hem op in 1u50. Ik was toerist pur sang en ging met max. 750km in de benen naar Bédouin.

Een paar jaar later was ik aan mijn tweede Trek OCLV toe en was werkelijk koersgek!! Ik reed de cyclosportieve Les Routes du Ventoux in sept. 2003 (we reden eerst over de Col de Madeleine en draaiden dan vanuit Malaucène de Ventoux op) en we kwamen met een groepje van 6 jongens als eerste boven na iets meer dan 1u10 klimmen (detail: gemiddelde pols over de klim was bij mij 181, net boven overslag!)... van daaruit was het nog meer dan 100km. Wel, van die 6 waren we minstens met 3 toeristen hé. Ik was toen een toerist, freaky, maar wel toerist.

Pas het jaar daarop ben ik beginnen koersen!



Quote: Origineel geplaatst door Proracefan op 14 Juni 2005
awel dan zou ik mij direct inschrijven om bij de beloften of zoiets te rijden moest ik van die mannen zijn want dan rijden zij hem rapper boven dan vele profrenners die niets anders doen dan fietsen. Sneltste tijd was ooit 58min of zoiets van Pantani. IK heb ze persoonlijk dit jaar zien voorbijrijden op 4km van de top van de MV en ze reden geen 20km/h hoor. En er was een proloog rit van de beloften ook die vooraf ging aan dauphiné en die gingen niet harder omhoog dan ons naar mijn mening.



Wel, ik rijd de Ventoux ook harder omhoog dan bepaalde profrenners... so what. Mijn testresultaten zijn op vele vlakken ook beter dan een pak beroepsrenners, maar dat wil nog steeds niet zo veel zeggen hoor!

In België koersen vergt nog heel wat anders dan een harde regelmatige inspanning van 1u15 te kunnen leveren hoor.

De goede toeristen waarover ik het had, zijn de mannen die vooraan koersen in de Franse cyclosportieves, genre Marmotte.

tZou me overigens sterk verwonderen dat je daar geen beloftes aan het werk gezien hebt die de Ventoux vervolledigen in minder dan 1u20 of zo.


Nogmaals, ik heb geen afbreuk willen doen aan welke prestatie dan ook hoor!!
Maar het behoeft helemaal geen "wonder"dokter om snel de Ventoux op te rijden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

proracefan
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 mei 2005 15:30

proracefan 14 jun 2005 18:22

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 14 Juni 2005


Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 14 Juni 2005


Dat zijn geen toeristen meer......Een echte wielertoerist die verder geen koersen rijdt o.i.d. kan met een tijd van 1.30 tevreden zijn hoor!
Misschien niet zo bedoeld, maar ik vind de opmerking een beetje denegerend hoor.

Was helemaal niet denegrerend bedoeld; indien het zo overkwam, excuus!Iedereen die in staat is de Ventoux op te rijden tussen 1:30 en 2u kan een behoorlijk stukje fietsen, en daar heb ik veel respect voor! Zelf gewoon voor iedereen die de top haalt...Ikzelf ben pas beginnen fietsen op mn 18de na een weddenschap met een vriend "wedden dat ik die Ventoux oprijd als we deze zomer in de Provence zitten". Ik kocht een stalen Trek van 600€ begin juli, fietste een beetje rond en midden augustus reed ik hem op in 1u50. Ik was toerist pur sang en ging met max. 750km in de benen naar Bédouin.Een paar jaar later was ik aan mijn tweede Trek OCLV toe en was werkelijk koersgek!! Ik reed de cyclosportieve Les Routes du Ventoux in sept. 2003 (we reden eerst over de Col de Madeleine en draaiden dan vanuit Malaucène de Ventoux op) en we kwamen met een groepje van 6 jongens als eerste boven na iets meer dan 1u10 klimmen (detail: gemiddelde pols over de klim was bij mij 181, net boven overslag!)... van daaruit was het nog meer dan 100km. Wel, van die 6 waren we minstens met 3 toeristen hé. Ik was toen een toerist, freaky, maar wel toerist.Pas het jaar daarop ben ik beginnen koersen!
Quote: Origineel geplaatst door Proracefan op 14 Juni 2005


awel dan zou ik mij direct inschrijven om bij de beloften of zoiets te rijden moest ik van die mannen zijn want dan rijden zij hem rapper boven dan vele profrenners die niets anders doen dan fietsen. Sneltste tijd was ooit 58min of zoiets van Pantani. IK heb ze persoonlijk dit jaar zien voorbijrijden op 4km van de top van de MV en ze reden geen 20km/h hoor. En er was een proloog rit van de beloften ook die vooraf ging aan dauphiné en die gingen niet harder omhoog dan ons naar mijn mening.

Wel, ik rijd de Ventoux ook harder omhoog dan bepaalde profrenners... so what. Mijn testresultaten zijn op vele vlakken ook beter dan een pak beroepsrenners, maar dat wil nog steeds niet zo veel zeggen hoor!In België koersen vergt nog heel wat anders dan een harde regelmatige inspanning van 1u15 te kunnen leveren hoor.De goede toeristen waarover ik het had, zijn de mannen die vooraan koersen in de Franse cyclosportieves, genre Marmotte. tZou me overigens sterk verwonderen dat je daar geen beloftes aan het werk gezien hebt die de Ventoux vervolledigen in minder dan 1u20 of zo.Nogmaals, ik heb geen afbreuk willen doen aan welke prestatie dan ook hoor!!Maar het behoeft helemaal geen "wonder"dokter om snel de Ventoux op te rijden.


Dat beweer ik ook niet maar kon het niet laten om toch even deze discussie op te starten want ik vond het raar dat niemand (op die berggeiten na) ons voorbijstak op de MV.
Misschien hebben we gewoon geluk gehad die dagen dat we hem gereden hebben!
Ik had trouwens een polsslag tussen de 176 en de 180 gedurende de volle 1h42. Was kapot als ik boven kwam maar na 5min was het al terug véél beter ;-)
Volgend jaar ga ik terug om mijn tijd te verbeteren maar ga gerichter gaan trainen. Ga advies vragen aan mensen die er iets van kennen qua begeleiding.
Ben jij Belg??

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jun 2005 18:35

Quote: Origineel geplaatst door Proracefan op 14 Juni 2005
Dat beweer ik ook niet maar kon het niet laten om toch even deze discussie op te starten want ik vond het raar dat niemand (op die berggeiten na) ons voorbijstak op de MV.Misschien hebben we gewoon geluk gehad die dagen dat we hem gereden hebben!Ik had trouwens een polsslag tussen de 176 en de 180 gedurende de volle 1h42. Was kapot als ik boven kwam maar na 5min was het al terug véél beter ;-)Volgend jaar ga ik terug om mijn tijd te verbeteren maar ga gerichter gaan trainen. Ga advies vragen aan mensen die er iets van kennen qua begeleiding. Ben jij Belg??




Héhé, discussies opstarten.. daarvoor dient een forum. Ivm dat voorbij steken: ik zou het eens moeten berekenen hoe groot de kans is dat, als je een strak tempo rijdt (1u40), dat dan iemand van 1u20 je voorbijsteekt... binnen welke tijdspanne achter je moet zo'n kerel gestart zijn dus en wat is de waarschijnlijkheid? Da's dan nog puur wiskundig, en geen rekening gehouden met factoren als "de betere rijders rijden bij voorkeur op die uren" of "komen trainen/rijden in die periodes van het jaar".

En ja, ik ben Belg, uit Aalter, maar studeer in Gent (woon dus evenveel daar). Ik ben renner bij de ploeg uit Parike (Brakel).

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 14 jun 2005 20:19

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 14 Juni 2005


Quote: Origineel geplaatst door Proracefan op 14 Juni 2005


Dat beweer ik ook niet maar kon het niet laten om toch even deze discussie op te starten want ik vond het raar dat niemand (op die berggeiten na) ons voorbijstak op de MV.
Misschien hebben we gewoon geluk gehad die dagen dat we hem gereden hebben!
Ik had trouwens een polsslag tussen de 176 en de 180 gedurende de volle 1h42. Was kapot als ik boven kwam maar na 5min was het al terug véél beter ;-)
Volgend jaar ga ik terug om mijn tijd te verbeteren maar ga gerichter gaan trainen. Ga advies vragen aan mensen die er iets van kennen qua begeleiding.
Ben jij Belg??

Héhé, discussies opstarten.. daarvoor dient een forum. Ivm dat voorbij steken: ik zou het eens moeten berekenen hoe groot de kans is dat, als je een strak tempo rijdt (1u40), dat dan iemand van 1u20 je voorbijsteekt... binnen welke tijdspanne achter je moet zo'n kerel gestart zijn dus en wat is de waarschijnlijkheid? Da's dan nog puur wiskundig, en geen rekening gehouden met factoren als "de betere rijders rijden bij voorkeur op die uren" of "komen trainen/rijden in die periodes van het jaar".En ja, ik ben Belg, uit Aalter, maar studeer in Gent (woon dus evenveel daar). Ik ben renner bij de ploeg uit Parike (Brakel).

ja idd, er is altijd dat je veel mensen voorbij rijd, had ik ook met mijn 1:44, maar nauwlijks mensen die je in halen, omdat de kans veel kleiner is! sommige mensen doen er namelijk 2:30 ofzo over dus...

epistaxis
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2005 18:25

epistaxis 14 jun 2005 20:48


(we reden eerst over de Col de Madeleine en draaiden dan vanuit Malaucène de Ventoux op) en we kwamen met een groepje van 6 jongens als eerste boven na iets meer dan 1u10 klimmen (detail: gemiddelde pols over de klim was bij mij 181, net boven overslag!)... van daaruit was het nog meer dan 100km. Wel, van die 6 waren we minstens met 3 toeristen hé. Ik was toen een toerist, freaky, maar wel toerist.Pas het jaar daarop ben ik beginnen koersen!
 
 
1h 10?? En nog geen profcontract gekregen? 1 h 10 is RAZEND EN RAZEND snel....
 
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2005 21:02

Ik geloof dat het tijd wordt voor een leuke meeting in Limburg. Paar rondjes Camerig (goed voorbeeld doet volgen, inside joke) om te kijken of alle tijden die hier geroepen worden dan ook stand houden.
Less is bore

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 14 jun 2005 21:20

1 minuut knallen is geen 5 minuten knallen; 5 minuten knallen is geen half uur knallen en al helemaal geen 1uur30 a 2uur knallen. Maar het is wel leuk natuurlijk.
Forumtocht naar de Mont Ventoux. Chaletje huren voor ongeveer 20 mensen, kok mee, bezemwagen..... Limburg is een goede start.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 jun 2005 22:41

Quote: Origineel geplaatst door Epistaxis op 14 Juni 2005
1h 10?? En nog geen profcontract gekregen? 1 h 10 is RAZEND EN RAZEND snel....





Jup, ik denk dat het tussen 1u11 en 1u12 was; was er zelf van geschrokken toen ik achteraf op mijn Polar-grafiek enkel de beklimming selecteerde. Geen idee of me dit ooit op mijn eentje lukt, het was in een cyclosportieve, ahw "in wedstrijd", dus dan kan je best een pak meer!

Ga maar ns na bij de organisatie van de cyclo's op de Ventoux in hoeveel tijd de eersten hem oprijden.

Ik zat ooit in Le Bourg d'Oisans en sprak er met een Belgische "toerist" die beweerde ex-winnaar van de Marmotte te zijn. Nooit kunnen opzoeken wie het was; iemand ergens een link met alle Marmotte-winnaars??
Hij zei me dat zijn besttijd op de Ventoux (Bédouin-kant dan) 1u04' was, indrukwekkend!!


Euhm... ik hoop dat uw verbinding met een profcontract een grapje zijn?? Er is véél meer nodig om beroepsrenner te kunnen worden hoor.
Nu goed, klimmen is wel mijn ding (in koers gebruik ik momenteel de klimstukken als recuperatie, ik heb het lastiger op andere parcoursgedeeltes). Ik woog destijds ook slechts 58kg en had een vetpercentage rond de 6%. Dat laatste is gebleven (zelfs gezakt); gewicht is 2kg omhoog.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie