Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

giodul
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2004 19:11

giodul 26 jun 2004 21:37

Wie gaat in deze zomer de Mont Ventoux beklimmen?
Ik heb deze GEANT verleden jaar drie keer op een dag beklommen ,ik wil graag advies geven...
In ieder geval veel sterkte!!!
GIODUL

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 26 jun 2004 22:08

Quoten: Origineel geplaatst door giodul op 26 Juni 2004


Wie gaat in deze zomer de Mont Ventoux beklimmen?
Ik heb deze GEANT verleden jaar drie keer op een dag beklommen ,ik wil graag advies geven...
In ieder geval veel sterkte!!!


Neen, deze zomer moet de Ventoux het even zonder mij doen, ik heb hem wel 3 jaar geleden "bestegen" en toen vanaf de streep in Bedoin in 1uur 31 afgeraffeld. Niet geheel ondanks het feit dat ik een groot deel van de klim in het wiel zat van een lokaal lichtgewicht klimmertje. :) Tijden van anderen svp?
In diezelfde dagen ook nog een keer de Ventoux van twee kanten achter elkaar beklommen, en wel vanaf Bedoin en Malaucene. Dat was best zwaar boven het pikzwarte asfalt (vanaf Malaucene lag toen een nieuwe laag) en in de hitte. Ook nog een keer vanaf Sault gedaan, dat was verreweg de makkelijkste kant. Er woei een stevig briesje en daardoor lag op de iets minder steile/vals platte stukken (vlak voor Chalet Renard) de snelheid soms rond de 35 per uur. Beetje het gemiddelde omhoog krikken. ;)
Echte bikkels doen deze 3 kanten achter elkaar, en kunnen zo een oorkonde bemachtigen en tot een of andere Ventoux-liefhebbersgroep treden (naam? stond een x in de Fiets). Nog echtere bikkels doen naast deze 3 kanten ook nog de half verharde kant die ergens op de weg vanaf Bedoin afslaat, om zo tot het Uber-Ventoux gezelschap te treden.
Succes allemaal!
b_A  

wimmeke
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2004 15:13

wimmeke 28 jun 2004 14:57

Hallo,
 
Ik ga binnen enkele weken naar de Mont-Ventoux om hem samen met mijn vriendin op te rijden. Ik had gedacht om hem langs twee kanten op te rijden want drie keer is een beetje veel omdat ik nog niet genoeg heb kunnen trainen. Ik ben hem wel eens het eerste jaar dat ik beginnen te fietsen ben opgereden met een huurfietsje en had toen een tijd van 2h04 op de klok staan...wat ik niet slecht vond omdat ik pas 1000km gereden had.
We stoppen wel eerst in de Alpen om de Madeleine, de Courchevel, La Plagne en Val Torens te beklimmen en om de klimtijdrit van Alpe d'Huez mee te pikken.

giodul
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2004 19:11

giodul 28 jun 2004 19:03

Quoten: Origineel geplaatst door Wimmeke op 28 Juni 2004


Hallo,
 
Ik ga binnen enkele weken naar de Mont-Ventoux om hem samen met mijn vriendin op te rijden. Ik had gedacht om hem langs twee kanten op te rijden want drie keer is een beetje veel omdat ik nog niet genoeg heb kunnen trainen. Ik ben hem wel eens het eerste jaar dat ik beginnen te fietsen ben opgereden met een huurfietsje en had toen een tijd van 2h04 op de klok staan...wat ik niet slecht vond omdat ik pas 1000km gereden had.
We stoppen wel eerst in de Alpen om de Madeleine, de Courchevel, La Plagne en Val Torens te beklimmen en om de klimtijdrit van Alpe d'Huez mee te pikken.


Grote klasse , aangezien jullie samen deze reus wil uitdagen is het misschien raadzaam om vanuit Malaucene te starten .... naar de TOP...... afdalen naar Sault vervolgens de beklimming vanuit Sault naar de TOP....... maar als jullie conditie 100% is weerhoud dat jullie niet om alledrie de hellingen te beklimmen.
Verleden jaar was het eingelijk te warm,( 42C pal in de zon) achteraf gezien was het eigenlijk onverantwoord om deze reus te beklimmen ( 3X op een dag)
Ik heb toen een camelbag gekocht en een speciale bidonhouder waar een petfles in past ( 2liter of 1.5)
Gaatje in dop boren , zuigslangetje in de fles en deze vastzetten met een tay repje en dan kan je goed de dorst lessen.
Maar ik was toch wel blij dat mijn vrouw mij begeleidde met de auto, want tijdens de laatste klim werd de warmte de grootste vijand.
Ik kon constant water over mijn hoofd gieten, want mijn hoofd stond op barsten.
Veel eten en zeker drinken,
Als het kan om 06.00 uur beginnen, want dan fiets je lekker rustig naar
boven met een prachtige zonsopgang en je komt ( misschien) een kip tegen behalve een klimgeit op twee wielen!!!!!!
Nou in iedergeval toitoi , jullie saampjes, als het gelukt is laat het even weten!! 
GIODUL

wimmeke
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2004 15:13

wimmeke 29 jun 2004 16:19

Quoten: Origineel geplaatst door giodul op 28 Juni 2004

Grote klasse , aangezien jullie samen deze reus wil uitdagen is het misschien raadzaam om vanuit Malaucene te starten .... naar de TOP...... afdalen naar Sault vervolgens de beklimming vanuit Sault naar de TOP....... maar als jullie conditie 100% is weerhoud dat jullie niet om alledrie de hellingen te beklimmen.
Verleden jaar was het eingelijk te warm,( 42C pal in de zon) achteraf gezien was het eigenlijk onverantwoord om deze reus te beklimmen ( 3X op een dag)
Ik heb toen een camelbag gekocht en een speciale bidonhouder waar een petfles in past ( 2liter of 1.5)
Gaatje in dop boren , zuigslangetje in de fles en deze vastzetten met een tay repje en dan kan je goed de dorst lessen.
Maar ik was toch wel blij dat mijn vrouw mij begeleidde met de auto, want tijdens de laatste klim werd de warmte de grootste vijand.
Ik kon constant water over mijn hoofd gieten, want mijn hoofd stond op barsten.
Veel eten en zeker drinken,
Als het kan om 06.00 uur beginnen, want dan fiets je lekker rustig naar
boven met een prachtige zonsopgang en je komt ( misschien) een kip tegen behalve een klimgeit op twee wielen!!!!!!
Nou in iedergeval toitoi , jullie saampjes, als het gelukt is laat het even weten!! 


Van die hitte kan ik meespreken...vorig jaar tijdens de beklimming van de Croix de Fer was het 36°C. Dan vreet aan je condisie dat het niet mooi meer is. Als ik even in de schaduw of in een tunnel kon fietsen zakte mijn hartslag met 10 slagen...echt waar. Mijn vriendin is toen alleen Alpe d'Huez opgereden omdat ze voor de andere dagen voor de bevoorrading moest zorgen ... en dat is goud waard hé, zo een bevoorrading (we waren toen namelijk met 4 man en een vrouw voor de bevoorrading).
Saluukes

jes65
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 aug 2004 21:50

jes65 03 aug 2004 22:52

Heb 3 weken terug de Mont Ventoux vanaf de 3 kanten beklommen in 1 dag.. Je kan jezelf aanmelden bij Club Des Cingles Du Mont Ventoux.. krijg je een stempelkaart en als je dat volbracht en opgestuurt hebt krijg je een soort insigne en je naam staat op internet.. best geinig wel..
Kijk maar eens op:
color=#0000ffhttp://perso.club-internet.fr/les.cingles.du.mont-ventoux/index.htm
postamble();

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 09 aug 2004 17:34

Ik kom net terug van een camping naast de Mont Ventoux en heb em 2x beklommen die vakantie. Beste tijd was vanuit Malaucene 1:44 met een tourfiets die super zwaar was...
In mijn hele leve heb ik 6x de Mont Ventoux beklommen en voor het eerst toen ik 11 was (tijd ongeveer 2:30)
volgend jaar kom ik terug met een racefiets die ik voor me verjaardag vraag alleen rond het budget van 1100 € ofzo, is de TREK 1200 een goede keus? hij ziet er goed uit vind ik... alleen ik wil er dan wel andere banden opzetten.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 aug 2004 00:55

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 09 Augustus 2004


Ik kom net terug van een camping naast de Mont Ventoux en heb em 2x beklommen die vakantie. Beste tijd was vanuit Malaucene 1:44 met een tourfiets die super zwaar was...
In mijn hele leve heb ik 6x de Mont Ventoux beklommen en voor het eerst toen ik 11 was (tijd ongeveer 2:30)
volgend jaar kom ik terug met een racefiets die ik voor me verjaardag vraag alleen rond het budget van 1100 € ofzo, is de TREK 1200 een goede keus? hij ziet er goed uit vind ik... alleen ik wil er dan wel andere banden opzetten.


Ik zou geen Trek kopen. Je kan beter een beetje bij onze Oosterburen zoeken. Als je niet in het westen van het land woont kan je gewoon in een ochtendje heen en weer en een super fiets voor een super prijs meenemen.
www.canyon-bikes.de
www.roseversand.de
www.quantec-bikes.de
En nog vele anderen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 10 aug 2004 14:15

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Augustus 2004


Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 09 Augustus 2004


Ik kom net terug van een camping naast de Mont Ventoux en heb em 2x beklommen die vakantie. Beste tijd was vanuit Malaucene 1:44 met een tourfiets die super zwaar was...
In mijn hele leve heb ik 6x de Mont Ventoux beklommen en voor het eerst toen ik 11 was (tijd ongeveer 2:30)
volgend jaar kom ik terug met een racefiets die ik voor me verjaardag vraag alleen rond het budget van 1100 € ofzo, is de TREK 1200 een goede keus? hij ziet er goed uit vind ik... alleen ik wil er dan wel andere banden opzetten.


Ik zou geen Trek kopen. Je kan beter een beetje bij onze Oosterburen zoeken. Als je niet in het westen van het land woont kan je gewoon in een ochtendje heen en weer en een super fiets voor een super prijs meenemen.
www.canyon-bikes.de
www.roseversand.de
www.quantec-bikes.de
En nog vele anderen.


waarom zou ik geen trek kopen? ik vind het hele mooie fietsen en ze kosten niet zoveel... (sommige dan) is het dan slechte kwaliteit??
en die sites die jij noemt daar zijn de fietsen allemaal 2.000 € ofzo, mijn max is 1100€! maar heeft nog iemand tips over welke fiets ik moet aanschaffen die mooi zijn en goede kwaliteit!?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 10 aug 2004 14:49

 
Kom kom, een Red Bull van Roseversand begint bij 850 (mirage, alu), 990 (105), 1170 (ultegra, triple). De Canyons zullen ongeveer dezelfde prijzen hebben. Het idee is: Als je budget wat beperkt is, kun je beter voor de betere groep gaan met het goedkopere frame, dan het omgekeerde (Trek, Cannondale)...
Niks mis met Trek natuurlijk. Tenzij je budget beperkt is.
(wat een afgezaagde discussie... niet op reageren mensen, anders blijven we bezig...)
 
 

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 10 aug 2004 15:24

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 10 Augustus 2004


 
Kom kom, een Red Bull van Roseversand begint bij 850 (mirage, alu), 990 (105), 1170 (ultegra, triple). De Canyons zullen ongeveer dezelfde prijzen hebben. Het idee is: Als je budget wat beperkt is, kun je beter voor de betere groep gaan met het goedkopere frame, dan het omgekeerde (Trek, Cannondale)...
Niks mis met Trek natuurlijk. Tenzij je budget beperkt is.
(wat een afgezaagde discussie... niet op reageren mensen, anders blijven we bezig...)



Tja begin er dan niet over! ;) Zo vind ik bijvoorbeeld dat juist een frame belangrijk is en je later best over kan stappen op een duurdere groep.
De discussie is niet afgezaagd. Eerder uitgemolken :)

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 10 aug 2004 16:13

Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 10 Augustus 2004


Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 10 Augustus 2004


 
Kom kom, een Red Bull van Roseversand begint bij 850 (mirage, alu), 990 (105), 1170 (ultegra, triple). De Canyons zullen ongeveer dezelfde prijzen hebben. Het idee is: Als je budget wat beperkt is, kun je beter voor de betere groep gaan met het goedkopere frame, dan het omgekeerde (Trek, Cannondale)...
Niks mis met Trek natuurlijk. Tenzij je budget beperkt is.
(wat een afgezaagde discussie... niet op reageren mensen, anders blijven we bezig...)




Tja begin er dan niet over! ;) Zo vind ik bijvoorbeeld dat juist een frame belangrijk is en je later best over kan stappen op een duurdere groep.
De discussie is niet afgezaagd. Eerder uitgemolken :)

en Trek vind ik gewoon ook veel mooiere fietsen dan Bull ofzo, en is het duur om een betere groep erbij te kopen?? en wat is er mis met een goed frame en mindere groep, na hoeveel jaar is de fiets versleten dan??

Plaats reactie