Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Vijandigheid richting wielrenners

marcusmark
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2005 18:04

marcusmark 17 apr 2005 18:22

hihihi denk dat we ons meer druk moeten maken om de wandelaars die ons het licht niet in de ogen gunnen.over de automobilisten maar niet te gaan praten.ik fiets al jaren op de mountenbike en probeer me altijd positief op te stellen tegen andere die ook de weg gebruiken.of bospad ,duinpad ed. kan alleen maar zeggen zitten een hoop wereld verbeteraars tussen.ik blijf vriendelijk maar soms zou ik hunnie strot wel effe kunnen omdraaien.greetz marcusman

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 22 mei 2005 18:33

Weet je wie een mountainbiker het meest irritant vindt ?
met stip: Een CYCLOCROSSER
Zonder te generaliseren, ze komen je loemp hard voorbij ( vaak korte overschatting ) op het harde vlakke en houden je verschrikkelijk op op het technische. De grootste bekken zitten zonder twijfel bij deze groep ! Het mooiste van een MTB toertocht is een CROSSER stront te rijden, heerlijk.
Verder: lang leve de beleefde fietser die zijn medegebruikers groet o.a. geschrokken wandelaars.
ps: peace for everyone en ik haat niet alle Crossers alleen die met een te grote bek, Richard Groenendaal of Sven Nijs mogen een grote mond hebben.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mei 2005 23:08

En weet je wat ik irritant vind? Mensen die gaan generaliseren en hun posts niet goed onderbouwen... Als jij je hier al op deze manier uitdrukt wil ik niet weten hoe het op een singletrack gaat als iemand zich niet helemaal aanpast aan jouw wensen.
Less is bore

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 23 mei 2005 20:34

Goed gezegd Daniel 1975. Niet generaliseren mensen. Er zijn sommige MTBers die zich negatief uitlaten over racers en er zijn sommige mtbers die zich negatief uitlaten over de racers. nbekend maakt onbemeind zullen we maar zeggen. Ik doe aan mtb en aan race. in de pelotons heb ik geen enkele vijandigheid gemerkt. Valt allemaal wel mee dus.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 23 mei 2005 20:43

Quoten: Origineel geplaatst door Concorde op 23 Mei 2005

Goed gezegd Daniel 1975. Niet generaliseren mensen. Er zijn sommige MTBers die zich negatief uitlaten over racers en er zijn sommige mtbers die zich negatief uitlaten over de racers. nbekend maakt onbemeind zullen we maar zeggen. Ik doe aan mtb en aan race. in de pelotons heb ik geen enkele vijandigheid gemerkt. Valt allemaal wel mee dus.

beetje dubbel je zal het wel andersom bedoelt hebben maar goed in ieder geval moeten wij beleefde fietsers het maar weer proberen goed te maken voor die personen die denken dat zij alles mogen en dat de weg of pad van hen is

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 23 mei 2005 20:45

Sommige wielrenners groeten vriendelijk anderen niet, mtb-ers idem dito, soms lijken racers vijandiger tegen racers (elkaar de plek niet gunnen enzo). Het is met fietsers net zo als in de echte wereld, je hebt er altijd wel eikels bij zitten, wat voor machines ze ook onder hun kont hebben. Wij zijn allen individuen, bla bla, er valt gewoon geen zinnig woord over te zeggen...

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 23 mei 2005 23:35

Helaas gaat het ook bij veel groepen hetzelfde: er is een beperkt aantal mensen dat zich asociaal gedraagt en daardoor vindt 'de rest van Nederland' meteen de hele groep asociaal (fietsers, mensen van verschillende culturen, motorrijders, noem maar op). En op die manier ontneemt de kleine groep de rest van een aantal mogelijkheden (ATB routes die dreigen te sluiten, geen normaal leven kunnen leiden omdat je altijd veroordeeld wordt ...).
Of doe ik nu hetzelfde door 'de rest van NL' over 1 kam te scheren met een aantal mensen?  
Nou ja, de boodschap is duidelijk lijkt me
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 23 mei 2005 23:39

Om even kort door de bocht te generaliseren: mensen zijn een probleem

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mei 2005 01:01

Oftewel, fietsers zijn net mensen...
Less is bore

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 25 mei 2005 10:48

Klopt fietsers zijn net mensen, vaak veranderen mensen op het moment dat ze op hun fietsen klimmen. Zet een stel kerels in strakke broeken op een fiets en wat gebeurt er ? Chaos en anarchie.
nlangs in de colum in fiets van die vrouwelijke fietser die is bevallen wist het goed te beschrijven ( titel metamorfose ? ).
Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik in het " heetst van de strijd " wel eens afwijkend gedrag vertoon, endorfine is nu eenmaal een raar goedje. Toch vind ik mezelf een sociaal fietser dus ook op een singeltrack alleen als er iemand zit te brullen dat ze aan de kant moeten daar kan ik helemaal gestoord van worden, ik passeer alleen als het kan en dan zal ik atijd bedankt zeggen.
In de winter op een tourtocht vertelde Il Grasso tegen me dat ik na het inhalen iets te snel weer in het pad ging, dat begreep hij niet aangezien ik atijd bel en bedank, ik had het gewoon niet in de gaten en ja daar baalde ik wel even van.
Hoeveel van de forum bezoekers hebben een bel op hun karretje zitten, dit is echt niet mijn favoriete onderdeel op de fiets MTB en race . Ik vind dat ze het moeten verplichten ondanks het verlies van 30 gram aan cateye accesoires. Voor de voetganger klinkt een bel beter dan HHHHEEEEE, PPAAASSSS OOOPPPPP.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2005 11:19

IK HEB EEN BEL!!!!!!! Een kleintje bovenop mijn stuurpen.
En inderdaad, het is een rotzicht, maar het werkt wel. Een bel wordt beter geaccepteerd op drukke fietspaden dan een vriendelijk pardon. Dat komt op een of andere manier anders over. Het enige wat de gemiddelde fietser nog eens moet leren is om netjes naar rechts te gaan als ze *PLING* horen in plaats van eerst eens achterom te kijken wat er aan komt
Less is bore

Plaats reactie