Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Frame kopen voor fixed gear

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 19 okt 2010 10:36

Daar zat ik al te kijken ja. Daar kwam ik ook deze fiets tegen.

http://www.pristinefixedgear.com/shop/f ... lete-bike/

Met een beetje veranderingen her en der lijkt hij heel erg op de fiets die ik het mooist vindt. Maar dit is dus wel een goede winkel? En Focale 44 is dus ook wel een ok merk?


racingluca
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30

racingluca 19 okt 2010 11:59

Volgens mij is het een prima merk, maar ik zou geen complete fiets kopen.
Het plezier van een fixie ligt ook bij het zelf opbouwen van je fiets, zodat je rijdt op iets unieks wat je zelf gebouwd hebt.
Tenminste, dat vindt ik...
Bovendien zijn er bij een fiets van 500 euro veel merkloze onderdelen gemonteerd die je je vrij snel zult vervangen.
Built for speed and driven by passion

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 19 okt 2010 12:21

Ja ik wil dan sowieso wat andere onderdelen, andere kleur ketting, andere pedalen, ander zadel. Remmetje voorop met een witte kabel zoiets, dus er wordt nog wel wat vervangen her en der.

Maar wat voor merkloze onderdelen zijn dan snel aan vervanging toe? De crankset ofzo?

racingluca
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30

racingluca 20 okt 2010 16:20

Ik weet niet precies wat voor onderdelen Focale 44 gebruikt, maar mijn ervaring met dergelijke fietsen (complete budget fixies) is dat de kosten gewoon gedrukt moeten worden.
Een bottombracket die al gauw rauw gaat lopen, een voorblad die niet goed rond is waardoor de boel herrie gaat maken. Ketting die flinkt uitrekt, balhoofd die al gauw gaat knarsen, drooglopende naven. Het is niet te zeggen dat dit ook echt zo is, maar sommige onderdelen voldoen wellicht niet aan eisen waardoor je sommige van mijn voorbeelden aan den lijve zult ondervinden.
Built for speed and driven by passion

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 20 okt 2010 22:56

Ik ga het meer als dagelijkse woon-werk fiets gebruiken, dus niet echt als racefiets zoals veel mensen hier hun racefiets gebruiken. Ik verwacht dus ook niet de hoge standaard zoals bij fietsen van 1000 euro. Maar ik doe er zelf al wat kleine wijzigingen zoals een nieuwe ketting, en die andere dingen zijn ook redelijk goedkoop te vervangen mochten ze in de loop van de tijd die mankementen gaan vertonen.

racingluca
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30

racingluca 22 okt 2010 23:12

In dat geval zul je veel plezier beleven aan een complete fixed gear.
Laat je ons weten welke fiets het uiteindelijk wordt?
En foto's, daar zijn we allemaal dol op... ;)
Built for speed and driven by passion

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 25 okt 2010 12:04

Zal ik zeker doen. Hij is nu nog niet op voorraad dus dat komt tegen die tijd wel. Dan ga ik er eens iets moois van maken. En dan zal ik uiteraard wat mooie foto's plaatsen.

joe_bar035
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:52

joe_bar035 30 okt 2010 15:33

Ik heb een Giant Peloton 7000 56cm. Helemaal van 4130 Cromoly buizen. Het is een topfietsje dat ik eerst lange tijd als racefiets gebruikte maar na aanschaf van een andere heb omgebouwd tot dagelijks gebruik SS. Overigens is de blauwe ketting verhuist naar de SS van zoonlief.

Hij mag weg omdat ik 'zojuist' een hele mooie RIH van lang geleden heb gevonden en gekocht!

Alles zit nog in elkaar als complete single speed. Je mag het frame overnemen of de complete fiets. Ik woon redelijk in jou buurt, Laren, dus kom anders eens kijken.
En als het goudkleurige frame, dat bij bepaald licht in eens groenig wordt(!), zwart moet worden zit er in Amersfoort, of Nijkerk, een bedrijf dat dat voor heel weinig doet.


[img=http://marcelkorfage.nl/giant/giant%20ss%203.jpg]

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 31 okt 2010 18:23


maat 56 is net wat te klein, ik moet wel echt maat 58 hebben. En ik heb die focale 44 al besteld.

joe_bar035
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:52

joe_bar035 01 nov 2010 13:01

Cool!

Ik heb net mijn nieuwe project opgehaald... Je kunt er zo mee wegfietsen, helemaal goed is ie nog. Het is overigens een RIH.

[img=http://marcelkorfage.nl/giant/RIH4.JPG]

Ik zal de voortgang van de bouw posten op een andere plek.

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 15 mar 2011 13:01

Weer even tijd voor een update:

Ik heb nog niks gekocht (druk met mijn nieuwe huis). Maar in juni wil ik toch zeker wel mijn fixed gear fiets in de schuur hebben staan.

Nu ben ik afgestapt van een complete budget fiets, omdat de kwaliteit dan toch wat te wensen overlaat.

Het frame van Focale 44 vind ik nog steeds wel erg mooi. En dat is qua kwaliteit volgens mij ook prima:
http://www.pristinefixedgear.com/shop/f ... rame-kits/

Maar wat voor onderdelen heb ik dan nog meer allemaal nodig. En wat zijn de kosten daarvan ongeveer voor een beetje kwaliteitsspul.

lucifur
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 feb 2010 11:56

lucifur 15 mar 2011 15:49

Zelfde vraag heb je ook al bij Pristine zelf gesteld en ik denk dat Janus je daar een prima antwoord heeft gegeven.
Als je de winkel in zou lopen en alles uit zou kiezen ben je rond de 500€ kwijt.

Plaats reactie