Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

warmong
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2006 16:44

warmong 29 jun 2007 14:22

@IBAN:
ik denk niet dat mijn stuur omhoog gekanteld staat. Hij hangt in de standaard iets met de neus omhoog denk ik. Als ik er op zit zitten de shifters mooi horizontaal bovenaan, dus ik denk dat dat wel snor zit.

@casran:
Ik weet het. Achteraf gezien vind ik het ook een beetje jammer dat ik er toch die ritchey spullen opgezet heb (waren eigenlijk bedoeld voor mijn scott CR1 project dat noodgedwongen wat uitgesteld is). Ik was aan het kijken voor een Deda stuur en stuurpen, maar vooral een mooie stuurpen van deda vond ik niet zo makkelijk. Ik heb nu gezien dat de procarbon stuurpen van Deda wel mooi is precies, moet ik nog eens bekijken. Ik heb ook nog een Kuota stuurpen liggen, dus misschien zet ik die er wel op ipv de Ritchey. Of toch maar Deda all the way. Ik weet het nog niet zo goed.
Wat betreft de stuurbocht: ik wou graag een oversized stuur met een platte bovenkant. Mijn vriendin heeft dat op haar FSA stuur, en dat vond ik erg comfortabel. Heeft de Deda Newton dat ook? Ik dacht op het eerste zicht van niet. Maar ik ga het zeker overwegen.
Ik ben nog op zoek naar bidonhouders ja. Ik was aan het denken aan de carbon houders van De Rosa zelf, maar suggesties zijn altijd welkom. Gisteren tijdens de testrit toch wel gemerkt dat ik zonder bidonhouders op pad was. Nadat de eerste adrenaline wat geweken was heb ik toch dorst gehad moet ik zeggen... :)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 jun 2007 14:35

warmong schreef:@casran:
Ik weet het. Achteraf gezien vind ik het ook een beetje jammer dat ik er toch die ritchey spullen opgezet heb (waren eigenlijk bedoeld voor mijn scott CR1 project dat noodgedwongen wat uitgesteld is). Ik was aan het kijken voor een Deda stuur en stuurpen, maar vooral een mooie stuurpen van deda vond ik niet zo makkelijk. Ik heb nu gezien dat de procarbon stuurpen van Deda wel mooi is precies, moet ik nog eens bekijken. Ik heb ook nog een Kuota stuurpen liggen, dus misschien zet ik die er wel op ipv de Ritchey. Of toch maar Deda all the way. Ik weet het nog niet zo goed.
Wat betreft de stuurbocht: ik wou graag een oversized stuur met een platte bovenkant. Mijn vriendin heeft dat op haar FSA stuur, en dat vond ik erg comfortabel. Heeft de Deda Newton dat ook? Ik dacht op het eerste zicht van niet. Maar ik ga het zeker overwegen.
Ik ben nog op zoek naar bidonhouders ja. Ik was aan het denken aan de carbon houders van De Rosa zelf, maar suggesties zijn altijd welkom. Gisteren tijdens de testrit toch wel gemerkt dat ik zonder bidonhouders op pad was. Nadat de eerste adrenaline wat geweken was heb ik toch dorst gehad moet ik zeggen... :)



Ok. Ik zie al hoe het komt.

Persoonlijk vind ik de Deda Newton echt wel z'n charme hebben. De Ultra Carbon wekt bij mij nogal wat afkeer op: een alu stuurpen met carbon erover heeft zo'n groot "showgehalte" dat tot niks dient.
Qua uitzicht is een Deda Newton shallow (korte bocht) het mooist, maar je moet natuurlijk een stuur nemen dat je het best ligt. Als je een carbon stuur met platte bovenzijde wil, kan je bij Deda voor de Spectrum gaan (met rode kleurstelling liefst). Wel niet goedkoop, maar deze fiets verdient dat.
Of je zou voor een Deda Alanera geïntegreerd stuur kunnen gaan... als je zeker weet dat je dat wil. Cinelli RAM zou hier overigens ook niet op misstaan.

Voor de bidonhoudertjes eenzelfde advies: ga voor klassieke en italiaanse klasse. Ik ken die van De Rosa. 'k Weet niet of ze goed zijn, maar wel mooi en een prima idee voor deze fiets. Anders misschien de Elite carbon drinkbushouders.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

warmong
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2006 16:44

warmong 29 jun 2007 14:47

Ik had inderdaad de Deda Spectrum op het oog. Ik had er tweedehands eentje gevonden (met dank aan dit forum) in 40 cm (c-c), maar ik vrees een beetje dat dat niet breed genoeg gaat zijn. Tot nu toe 42cm (c-c) gehad. Maar misschien maakt dat niet zo gek veel uit. anyway.
Naar Deda Alanera en Cinelli Ram heb ik ook zitten kijken, maar die zijn wel verschrikkelijk duur he... en de Cinelli Ram is ook niet van de lichtsten als ik het goed begrepen heb. Als ik een superdeal tegenkom zal ik ze zeker overwegen.
Bedankt voor de tips voor de bidonhouders! straks eens horen of Verbinnen die toevallig op voorraad heeft...

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 29 jun 2007 15:16

Warmong , prachtige fiets heb je daar , echt een juweel in dat mooie parelmoer wit.

Veel veilige en plezierig kilometers gewenst. Voor wat betreft de bidonhouders , kijk een naar de TUNE wasserdragers, slechts 9 gram en beresterk.
Als stuurvoorbouw zou ik idd kiezen voor Deda , of eventueel een Cinelli Ram Bianca , ik weet er nog 1 te koop op forum.

http://www.wielertoerist.be/forum/viewtopic.php?t=16110

Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

warmong
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2006 16:44

warmong 29 jun 2007 16:59

ja, aan de voorbouw ga ik op termijn toch nog wel iets doen denk ik.
Heb net een paar reviews van de cinelli ram gelezen, en blijkbaar zijn daar toch wel wat problemen mee ook, stickers die erafkomen, problemen met cable routing, plaatsing van de shifters... toch nog eens goed over peinzen dan. Maar het ziet er prachtig uit, dat is wel zeker. en dan dat stuurtje in het wit... amai.
tune wassertragers heb ik ook al aan gedacht ja. maar waar kan je die vinden in belgië? Al zou ik ook daar misschien toch beter in de italiaanse regio blijven. een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen... ;)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 29 jun 2007 18:07

warmong schreef:ja, aan de voorbouw ga ik op termijn toch nog wel iets doen denk ik.
Heb net een paar reviews van de cinelli ram gelezen, en blijkbaar zijn daar toch wel wat problemen mee ook, stickers die erafkomen, problemen met cable routing, plaatsing van de shifters... toch nog eens goed over peinzen dan. Maar het ziet er prachtig uit, dat is wel zeker. en dan dat stuurtje in het wit... amai.
tune wassertragers heb ik ook al aan gedacht ja. maar waar kan je die vinden in belgië? Al zou ik ook daar misschien toch beter in de italiaanse regio blijven. een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen... ;)




Tune wasserdragers kan je vinden bij Roseversand.de. Ik heb ze daar ook besteld , en binnen 1 week gekregen , goede service.
Ik heb ook een Italiaanse fiets , toch nu met Look Keo Carbon-ti pedalen ipv de Campagnolo , en Tune wasserdragers.

[img=http://img243.imageshack.us/img243/6079 ... f9.jpg/img]
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

warmong
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2006 16:44

warmong 29 jun 2007 18:28

amai, dat is ook een dikke bak. de pinarello paris was 1 van mijn andere keuzes geweest. jammer dat een mens niet alle mooie fietsen kan kopen, nietwaar...

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 29 jun 2007 19:31

warmong schreef:Het wordt nog eens tijd voor een fotootje in deze thread, lijkt mij.
Zoals beloofd mijn nieuwe idol:


Wat een klassefiets zeg! Ik geloof niet dat ik hier iets aan zou gaan veranderen. Niks aantrekken van dat gezemel over Ritchey. Ze maken prima, licht spul en het ziet er ook nog strak uit, ook op deze fiets. Ik had ook gewoon een Ritchey carbon zadelpen op m'n (kapotte) Bianchi, simpelweg omdat ie mooi licht en 'goedkoop' was. Nu ik een Canyon heb trek ik me helemaal weinig meer aan van die gevoelskwesties met Italiaanse fietsen. Met m'n volgende fiets ga ik niet meer op m'n gevoel af, maar gewoon op wat licht en sterk/stijf is. Grappig dat je zo snel om kunt slaan eigenlijk...

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 29 jun 2007 21:45

Deze staat op Bike forums. Daar worden de De Rosa fans vast licht onpasselijk van ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

warmong
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2006 16:44

warmong 30 jun 2007 12:31

@mensma: 'Grappig dat je zo snel om kunt slaan eigenlijk... '
niet zo zeer een kwestie van omslaan hoor; die voorbouw was bedoeld om op een CR1 te komen. Wanneer die CR1 ook effectief gaat opgebouwd worden komen deze componenten daar wschlk wel op. en in de tussentijd kijk ik gewoon of er iets op me af komt... Ik vind de ritchey componenten ook topspul, maar ik moet toegeven dat een volledig italiaanse afmontage het helemaal 'af ' had gemaakt, achteraf gezien dan. in elk geval is het zo ook al een zalig fietsje, en daar zal ik ook lustig mee rond fietsen... :)

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 30 jun 2007 17:48

Werkelijk prachtige fiets en dito fotografie Rene. Helemaal af imho, de lage velgen staan perfect met die klassieke tubes, hier hoeven helemaal geen hoge velgen in (zoals zovelen zeggen).

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 04 jul 2007 00:52

[quote="TimoWr"]Deze staat op Bike forums. Daar worden de De Rosa fans vast licht onpasselijk van ;)

Niet alleen De Rosa fans, jongens wat een kermis is me dat. Die verschillende bidonhouders kan ik me nog voorstellen als er onverwacht eentje breekt maar een baanstuur ???

Plaats reactie