Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

cirano
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2005 08:29

cirano 05 jan 2006 19:20

Quoten: Origineel geplaatst door SjeurIezer op 04 Januari 2006

Vanaf vandaag mag ik ook in dit deel van het forum posten.Yep ik ben bekeerd tot het De Rosa-isme. Na een tijdje te hebben getwijfeld heb ik vandaag de order geplaatst voor een Tango - Shadow Rosso - met Campa Chorus, Cinelli Ram stuur en Cosmic Carbone met rode decals.

Ook welkom, tegen wanneer heb je hem?

sjeuriezer
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2005 14:59

sjeuriezer 05 jan 2006 21:10

Yep Love @ first sight!
Ik had al vaker met een schuin oog naar De Rosa bikes gekeken. Maar de financiën he! Dus eerst flink sparen. Zo'n fiets verdient alleen topmateriaal.
Gelukkig kwam de eigenaar van de wielerwinkel me een flink eind tegemoet.
Ik heb nog geen idee wanneer de bike wordt afgeleverd. Zodra ik foto's kan maken zal ik dat zeker doen.

sjeuriezer
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2005 14:59

sjeuriezer 05 jan 2006 21:16

Top fietsje.
Alleen de voorvork vind ik toch iets minder. Het lijkt net alsof aan alles is gedacht en toen moest er nog een voorvork geplaatst worden :-<(

cirano
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2005 08:29

cirano 06 jan 2006 08:36

Quoten: Origineel geplaatst door SjeurIezer op 05 Januari 2006

Top fietsje.Alleen de voorvork vind ik toch iets minder. Het lijkt net alsof aan alles is gedacht en toen moest er nog een voorvork geplaatst worden :-<(

Wat kan/zou er mis zijn met de voorvork? De Rosa werkt met Mizuno, is in principe, kwalitatief, de beste vork die er op de markt is.  Of dacht je qua design? Moest het iets zijn a la Pina?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jan 2006 12:12

kwalitatief beste voorvork op de markt? Nooit gehoord van Look Hsc 5? THM Scapula? Easton EC 90 SLX? Slecht zal die Mizuno vork niet zijn, maar er is technisch gezien echt beter te koop. (En die vind ik opties ook een stuk mooier bijv Look Hsc 5)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 06 jan 2006 22:06

Ik zou nu vast dekking gaan zoeken amclassic-fan........
Je heb trouwens geen ongelijk maar moet het wel nuaceren: tegenwoordig is Mizuno gewoon mainstream, gewoon goede betrouwbare doorsnee maar niets bijzonders.
In het verleden hadden ze zowel absolute topvorken als komplete rommel die bij elke rembeweging gewoon meeboog.

cirano
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2005 08:29

cirano 07 jan 2006 01:55

Mannen toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Il wil(de) hierover geen polemiek openen, ik had inderdaad moeten schrijven: "een van de kwalitatief betere...", maar ik weet toch dat op een ogenblik, verschillende topmerken hun high-end fietsen met Mizuno uitrusten (O.A. De Rosa, Willier, Fondriest,...). Er zijn inderdaad andere zeer goede vorken.Maar in feite kan dit me geen reet schelen, het ging er om dat SjeurIezer twijfels had over deze die in zijn nieuwe Tango staat, De Rosa zal zeker met aandacht deze keus gemaakt hebben en ben er gerust in dat het dus een betrouwbare vork is, rest dus de vraag of hij de design ervan iets minder  vond of wat bedoelde hij?

sjeuriezer
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2005 14:59

sjeuriezer 07 jan 2006 13:42

Oei, oei! Even iets duidelijker dan. Ik vind persoonlijk dat de vork in de Tango iets te iel, mager, standaard oogt. Ik heb geen twijfel over de kwaliteit.
Naast de Tango stond nog een De Rosa. (pff de naam vergeten). Dit was het nieuwste model. Bij deze fiets was de vork iets 'steviger' aanwezig.

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 07 jan 2006 21:08

waar praten we over! Denken jullie nu werkelijk dat men bij De Rosa met inferieure onderdelen werkt?
Als je de gelegenheid hebt ga dan een kijken bij De Rosa! De Rosa onderscheidt zich toch  wel van de rest!
 
http://www.belvederericci&#111;ne.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

Plaats reactie