Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

cube
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 nov 2004 00:33

cube 23 mar 2005 22:53

frame moest besteld worden en gespoten, dus kan nog wel effe duren.
lijkt mij ook heerlijk fietsen he?
Ben je er al de toeristenweg mee opgeweest?
 

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 24 mar 2005 10:46

Nog niet ik heb het rondje Lemelerberg, Hellendoornseberg, Luttenberg, Lemelerberg gedaan. Maar de toeristenweg heb ik wel op mijn lijstje staan.
 
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 24 mar 2005 14:17

De toeristenweg?

cube
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 nov 2004 00:33

cube 24 mar 2005 16:25

Dat is de Holterberg of Nijverdalse berg, die weg die daar door heen gaat is de toeristenweg.

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 24 mar 2005 18:44

Is schitterend om te fietsen!! Bike add jij komt uit Zwolle? Kunnen we misschien een fiets forum blauwvingertocht houden over de sallandse heuvels!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

cube
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 nov 2004 00:33

cube 24 mar 2005 18:57

lijkt me een goed idee

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 24 mar 2005 19:17

@ Cube: ah, die weg kan ik dan ook wel goed ja, mooi fietsen daar idd, hoewel een tijdje geleden voor mij

@Gerard: ja ik kom oorspronkelijk uit Zwolle, studeer nu in het verre Zuijden maar kom nog ca. 1 keer per maand terug aan de voet van de Peperbus. Dus mocht ik weer een keer ginder zijn, dan lijkt me het wel leuk om een Blauwvinger-meeting te organiseren.

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 24 mar 2005 20:11

Doen we dat! Laat maar weten wanneer jullie kunnen en misschien zijn er nog wel meer mensen uit de regio die mee willen.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

cirano
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2005 08:29

cirano 24 mar 2005 21:22

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 13 Maart 2005


Quoten: Origineel geplaatst door dutch flandrien op 12 Maart 2005

toegeven dat derosa toch niet zo exclusief italiaans is waarvoor mensen veel geld op tafel leggen ook he' bigrosa


Laat ik nu maar "Gewoon" lekker op mij volbloedt italiaans racertje blijven rijden en je moet" LEZEN" we hebben het over welgemeend 1 type fiets de TANGO ja, so what ?dat ie  in Taiwan wordt gebouwd, daar wordt de kwaliteit niet minder om hoor? dit geldt voor heeeelllllll veel merken en daar is DeRosa ook geen uitzondering op. Luister, vele en ik ook zijn DeRosa fans maar dat wil niet zeggen dat het merk heilig is hoor? De alu buisen komen van Dedacciai en die worden aan heel veel merken geleverd, het is dus de vorm en de afwerking die de uitstraling bepalen, kijk een Porsche blijft bij mij gewoon een platgeslagen vw kever met een snelle motor en meer niet hoor? Enne blamage? overdrijven is een vak apart  hoor?




Ik had dus beslist dat ik niet meer ging tussenkomen in de polemiek De Rosa versus andere merken, maar dit is er toch weer teveel aan en kan ik het niet laten!
Vanwaar komt dat fabeltje nu weer dat de Tango uit Verwegistan zou komen!!!!!!!!! Ik heb dit al gezegd in een vorige post: alles wat De Rosa frame is, wordt bij hen gemaakt!
ALLES! Ook de Tango, ik ben bij hen geweest als ze mijn King aan het maken waren en ik heb met mijn eigen ogen Tango's zien bouwen.
Als nu, die alleswetende fietsingenieurs die denken iets te weten om De Rosa te kunnen afbreken, eerst eens hun stupiditeiten wilde natrekken voordat ze totaal uit de lucht gegrepen kwakkels de wereld in stuurde, zou iedereen zich beter voelen en het uiteindelijk doel van het internet en forums in het bijzonder: correcte informatie geven, dichter bij komen!
 

cirano
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2005 08:29

cirano 25 mar 2005 09:00

Big Rosa, ik heb een quote geplaatst op de laatste post die hier over ging, ik weet niet of dit indianenverhaal van jou komt (ik durf hopen van niet) maar het is hoe dan ook naast de kwestie, vertel dat maar aan je "FM".Ik heb altijd gehoord dat de King met buizen van Mizuno gebouwd was, die maken ook “high end” vorken voor top merken onder ander ook voor De Rosa, ik veronderstel dat dit dan geen Mizuno frame maakt van de King, zoals je Team eerst en De Rosa is en geen dedacciai frame is.De Kunst van het ontwerpen van een kwalitatief hoogstaand product is de keuze van de basismaterialen (“Matière première” om het in het Frans te zeggen”) een chefkok in een drie sterren restaurant bereid zijn gerechte met dagverse producten niet met diepvries, zo ook bij De Rosa waar alle buizen van bij grote merken komen.Lees eens de artikelen van Danilo (een van de drie De Rosa brothers) op color=#800080www.derosanews.com helemaal onderaan op de homepage, die zullen je wijzer maken op het gebied van O.A. de carbon keuze.

Plaats reactie