Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS200 ervaring?

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 24 mei 2006 16:30

Mooi zo!
Maar vertel eens wat meer over jezelf in het deelnemers forum, zoveel vrouwen zitten hier nu ook weer niet!

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 27 mei 2006 00:55

Vandaag langs het postkantoor geweest.
Pakje afgehaald van Polar Almere.

Volgens de service brief hebben ze de speedsensor vervangen (deze had een elektronisch defect). De rest hebben ze ook getest en was goed.

Ik kan er weer tegenaan.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 01 jun 2006 17:33

eergister, op m'n tweede rit met m'n nieuwe fiets en dus tevens tweede rit met m'n cs200 klopte er al geen zak meer van!
Hartslag constant dik boven de 200, ging niet naar beneden, ook niet ha de teller aan en uitgezet te hebben. Van de snelheid klopte ook geen zak, als ik flink aanzette richting 55 dan ging de teller ineens naar 18 en zelfs even uit. Ik ga dr van het weekend flink mee fietsen, als het dan nog steeds zo is dan stuur ik die bende mooi weer op!

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 02 jun 2006 12:49

Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 01 Juni 2006


eergister, op m'n tweede rit met m'n nieuwe fiets en dus tevens tweede rit met m'n cs200 klopte er al geen zak meer van!
Hartslag constant dik boven de 200, ging niet naar beneden, ook niet ha de teller aan en uitgezet te hebben. Van de snelheid klopte ook geen zak, als ik flink aanzette richting 55 dan ging de teller ineens naar 18 en zelfs even uit. Ik ga dr van het weekend flink mee fietsen, als het dan nog steeds zo is dan stuur ik die bende mooi weer op!

Voor ik ga fietsen zet ik mijn polar aan en wacht even totdat ik het hartje in hjet display zie kloppen. Dan ga ik pas fietsen. Op deze manier heb ik (bijna) geen last van storingen tijdens de rit. Maar het kan altijd voorkomen in de buurt van zenders of tankstations. Je zou nog kunnen proberen om je snelheidssensor zo hoog mogelijk op je vork te monteren. Ik had de mijne eerst ook vrij laag op de vork gemonteerd met als gevolg dat de afstand tussen de computer en de sensor te groot is en hij hem dus niet ontvangt. Succes ermee! 
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 02 jun 2006 13:25

bedankt voor je advies, heb m'n sensor alleen al vrij hoog aan mijn vork hangen. Ik krijg wel een signaal maar niet altijd de juiste. Voor die hartslag zal ik weleens proberen om eerst een minuutje te wachten. Dit weekend 450 km voor de boeg dus kan ik eea eens goed uitproberen!

sten
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:32

sten 02 jun 2006 21:42

Waarschuw iedereen voor die ellendige Polar cs200.
En als je er toch een hebt: Rijd niet langs spoorlijnen (afstand Amsterdam -  Haarlem is nu gehalveerd.) Je hartslag wordt er ook heel rustig van (Ca.0) Heb inmmiddels de cadans aan de praat gekregen maar de enorme sensor staat nu als een extra windvanger net onder mijn bidon;. Geen gezicht. Wilde hem eerst op de liggende achtervork plaatsen maar dat schijnt te ver weg te zijn.Heb hem overigens ook al 2 keer naar de FM teruggebracht. Nu doet ie het vaak. Overseinen van data naar computer is ook een blijvende ergernis.
 
En uitsloven doe je maar tijdens de training.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 02 jun 2006 21:48

>Overseinen van data naar computer is ook een blijvende ergernis.
Ik dacht dat ik de enige was die daar problemen mee heeft. Het lukt mij niet een file van de Polar goed over te zenden naar de computer. De gekste uitslagen staan er in die file. Max. snelheid van 90 km/h etc.

Ik heb een idee: waarom schrijven we (of mailen) niet uit naam van alle ontevreden Forum gebruikers van dit model naar Polar, dat dit type de naam Polar niet waardig is? Als wij het ondertekenen met alle Forumnamen van ontevreden Polar bezitters, dan moet de boodschap toch wel overkomen, lijkt mij. Ook op het TOUR forum in Duitsland stikt het trouwens van de klachten over de CS serie.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 03 jun 2006 19:45

Ik heb tot op heden geen problemen met verkeerde uitslagen etc. Dat een candans meter uitsteekt merk je niks van hoor...

WebLink werkt hier overgens prima, ik zou eens de instellingen van je mic gaan checken.

Vandaag wel voor het eerst meegemaakt dat de teller pauzeerde toen ik onder een hoogspanningsmast reed.... voor de rest ben ik er zeer tevreden over.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 04 jun 2006 12:45

Ik neem dat over die gekke uitslagen terug: nadat ik het programma onder Linux heb lopen onder de laatste versie van WINE (windows emulator) en ik direct via SL2HRM opneem, gaat het 100% goed.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 08 jun 2006 17:25

nu mbt tot de cs200 ik hoop dat de nieuwe baterij mss een sterker signaal geeft en zodoende weer goed werkt, ik ben benieuwd, hou jullie op de hoogte

Al nieuws Lance? Anders ga ik de mijne ook maar eens versturen.  

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 10 jun 2006 22:26

dat geklapper van het shirt door de wind is inderdaad waar. Vandaag had ik ook weer het probleem dat de hartslag plots boven de 200 kwam. Door met m'n hand het shirt strak te drukken (met m'n hand op het hart fietsen zeg maar) was na ongeveer 5 seconden de normale hartslag weer te zien. Oorzaak van het probleem is dus gevonden, alleen beetje jammer dat de meeste shirts die ik heb ''klapper' shirts zijn (castelli). Iemand nog tips voor een goed shirt welke mooi strak zit zodat ie niet klappert?

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 10 jun 2006 23:13

maatje kleiner kopen?

Plaats reactie