Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley Pegasus of Red Bull Pro-SL 3000

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 13 jun 2005 17:16

Quoten: Origineel geplaatst door Andry op 13 Juni 2005

Hoe kan ik een framen van RB vergelijken van die met Ridley of Stevens.


Je kan vergelijken op basis van een aantal punten, bvb design en kleurenschema, maar de belangrijkste zijn ongetwijfeld het materiaal van het frame en de stijfheid.Materiaal spreekt voor zich: carbon, alu, titanium, staal, magnesium noem maar op. Mijns inziens belangrijker is de stijfheid van een frame: hoe stijver een frame, hoe efficiënter je energieoverdracht. Wat betreft die Red Bul: die werd vorig jaar nog getest in Fiets, en dat was toen het op één na (Scott CR1) stijfste frame ooit getest. Ook de Stevens Aspin scoort uitstekend als het over stijfheid gaat. In dat opzicht zijn beide fietsen mijns inziens beter als de Ridley.
Gazelle Torrente 2002

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 jun 2005 19:54

Quote: Origineel geplaatst door Andry op 10 Juni 2005
Wat een dilemma..ik moet kiezen..:-) beiden met ultegra triple 10 speed....De Ridley komt met de shimano 5 serie wielen en de Red Bull heeft de standaard wielen van Rose. iemand ervaring met beide frames??


Ho... als ik dat hier allemaal lees, zeker gaan voor die Red Bull dan! In dit segment van de markt ben ik niet zo thuis, maar als klopt wat Brecht.[Be] hierboven schrijft, twijfel dan niet langer.

Want euh... Shimano 5-wielen? Hoe lang moet ze meegaan? Laten we serieus blijven hé.

Blijft daarnaast mijn natuurlijke afkeer voor Ridley (seen to much of it! ), Damocles-crap in het bijzonder. Maar Pegasus is nu ook weer niet een cadeau om op te rijden: van mijn ploeg krijg ik jaarlijks een Ridley frame type Pegasus of Compact, maar ik weiger die steevast.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 13 jun 2005 19:59

Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 13 Juni 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Andry op 13 Juni 2005

Hoe kan ik een framen van RB vergelijken van die met Ridley of Stevens.


Wat betreft die Red Bul: die werd vorig jaar nog getest in Fiets, en dat was toen het op één na (Scott CR1) stijfste frame ooit getest.


In vergelijking met zijn gewicht dan, de befaamde Stiffness To Weight. Een aluframe van dik 1800 g is meestal nog stijver, maar de RB en de Scott zijn meer dan voldoende stijf voor elkeen.

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 13 jun 2005 19:59

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 Juni 2005


Quote: Origineel geplaatst door Andry op 10 Juni 2005

Blijft daarnaast mijn natuurlijke afkeer voor Ridley (seen to much of it! ), Damocles-crap in het bijzonder. Maar Pegasus is nu ook weer niet een cadeau om op te rijden: van mijn ploeg krijg ik jaarlijks een Ridley frame type Pegasus of Compact, maar ik weiger die steevast.

Kieskeurig mannetje?

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 13 jun 2005 20:04

Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 13 Juni 2005

Kieskeurig mannetje?


Wat dat betreft het Armstrong-type
Ter informatie die Red Bull werd getest in FIETS 11/2003. Net dat exemplaar kan ik niet terugvinden.
Gazelle Torrente 2002

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 13 jun 2005 20:18

Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken, wie het kleine niet eert heeft een kont als een peerd en zo kunnen we nog wel doorgaan

andry
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2005 22:32

andry 13 jun 2005 21:24

ik denk dat RB het meest stijve frame is van de drie maar of je dat nou zo merkt.....ik betwijfel dat. Verder lijkt het me lastig om de RB ooit weer is in te ruilen als je weer aan een nieuwe toe bent. Wat ik nog mis in dit huis van meningen is het oordeel van de mensen die WEL op zo'n fiets hebben gereden ipv te weigeren..:-)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 13 jun 2005 23:40

Ik rijdt dus zelf momenteel op de boreas van ridley dat is dus de pegasus met een carbon staande achtervork en ik moet zeggen die rijdt fantastisch heerlijk strak elke trap is raak. dus ik denk dat je daar het verschil niet in moet zoeken wat ik als grootste voordeel van ridley vindt is dat je zonder meerprijs de kleur kan uitzoeken. Maar ja verder lijkt het mij een lastige keus als je ook op een rb of stevens gezien wilt worden

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 14 jun 2005 00:39

Ga nou gewoon voor de mooiste, waar je 't het warmste van krijgt.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 14 jun 2005 00:41

Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 13 Juni 2005


Wat betreft die Red Bul: die werd vorig jaar nog getest in Fiets, en dat was toen het op één na (Scott CR1) stijfste frame ooit getest. Ook de Stevens Aspin scoort uitstekend als het over stijfheid gaat. In dat opzicht zijn beide fietsen mijns inziens beter als de Ridley.

Brecht, ben je niet in de war met de carbon frames? Het Red Bull Carbon SL frame is een van de stijfste op de markt. Het alu frame is gewoon goed stijf.

abdoe
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2005 18:28

abdoe 14 jun 2005 01:12

een stijf frame is niet per definities beter. Ikzelf heb een colnage dream met altec 2 plus buizen en een stalen voorvork. Stijver kan het bijna niet maar de keerijzde is wel dat het veel minder comfortabel is. de vraag is dan ook wat je met je fiets van plan bent; als je geinteresseerd ben in cyclo's is het misschien verstandiger om een wat minder stijve fiets te nemen dat is vaak wat comfortabeler op die lange ritten. Maar als ik moest kiezen zou ik erg hard voor die Stevens gaan.

abdoe
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2005 18:28

abdoe 14 jun 2005 01:13

oh ja laat die gast bij die ploeg die die frames krijgt is even contat met mij opnemen dan kan ik hem van zijn luxe probleem afhelpen.

Plaats reactie