Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

welke zadel hebben jullie?

soilworker
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16

soilworker 12 aug 2006 23:38

Hoi,
heb vandaag een Selle Italia max flite gel flow geprobeerd. Mijn oude zadel was een selle san marco die standaard op de fiets zat. Ik had steeds last van een 'slaapak' zeg maar, lekker gevoelloos zaakje na het fietsen en best pijnlijk tijdens het fietsen. De selle Italia zat erg goed, hoefde niet steeds naar een goede zit te zoeken.  De max flite is best breed dus ik denk dat ik de normale Flite nog even probeer, die is 1cm smaller.
Ik had het gevoel dat ik door de betere zit ook meer kracht op de pedalen kon zetten, het ging natuurlijker.
Iemand nog suggesties voor een ander zadel dat ik misschien eens moet proberen, ben nu toch bezig.
 

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 14 aug 2006 01:46

Verleden week een SLR gekocht (je weet wel zo'n hard plat plankje). Was eerst wat terughoudend omdat dit echt wel hard en plat is.
Jongens, wat een leuk zadel zeg, geen centje pijn. Had voordien een Selle Italia Pro Link. Deze is harder maar zeker niet minder comfartabeler. Blijkbaar is de vorm belangrijker dan de vulling (die zo goed als onbestaande is op SLR).
Voor de twijfelaars, gewoon doen!
Oh ja, nog eens 150 gr. lichtere fiets ook, met nieuw zadel.

pariscarbon
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51

pariscarbon 14 aug 2006 17:51

Rij imiddels al ruim 4 jaar met de Alliante, top zadel. Afstellen komt wel heel nauwkeurig. Omdat het zadel wat hol is zit je als het ware in een kuipje, achterkant is heel breed, dus lekker confortabel. Ik heb het zadel zowel op mijn racefiets als op mijn mountainbike (mountainbike met titanium rails)
Op de site van Fizike kan je in de web-shop deze zadels custom-made bestellen, ziet er heel tof uit.
 
 
Pinarello wint toch de tour

onamihs
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 mei 2004 23:58

onamihs 14 aug 2006 23:37

Gewoon een Arione kopen. Heerlijk zadel met goede ondersteuning op de juiste plaats. Maar ja dat vind ik dan weer. Oh ja de kleur stelling van de Arione is ook mooi. Veel verschillende mogelijkheden
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen...

mikesbike
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 aug 2004 13:39

mikesbike 15 aug 2006 13:34

Ik rijd met een San Marco Magma http://www.sellesanmarco.com/products/magma_mgc.asp
Lekker hard maar veert toch een beetje mee. Ik heb 2 jaar op een Arione gereden maar die vond ik toch wat te zacht
Niet zeuren maar rijden

hamebe
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 aug 2004 13:47

hamebe 17 aug 2006 14:42

Al een kleine 20 jaar een San Marco Concor (niet dezelfde natuurlijk). tegenwoordig in de Light variant.
Wel erg moeilijk aan te komen, maar soms heb je nog geluk. Zeer aan te raden voor smaller gevormde ledematen.
 

renmuis
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005 00:01

renmuis 22 aug 2006 00:14

Ik rijd op dit moment de Concor light titanium van Selle san marco.
Voordelen: zeer veel steun en je kan met de binnenkant vd benen makkelijk sturen (drukken)  bij bochten zonder dat hij gaat schuren want zo breed is hij daar niet.Verder is het voor een klassiek model een lekker licht ding de mijne weegt iets over de 200 gram.Ook het leer is van stevige kwaliteit en scheurt niet makkelijk.Ik heb altijd goede ervaringen met dit merk gehad en geen goede met enkele selle italia zadels.
Nadelen: klassiek dus bouwt hoog; +- 5 cm, geen absoluut lichtgewicht (is dat hier nodig in nl???).Verder moet hij passen elke kont is anders.en er zit geen uitsparing in, dus als je daar gevoelig voor bent.....
P.S. Amstrong heeft er altijd bij gezworen.
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders ;)

bianchirider
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2006 14:19

bianchirider 26 aug 2006 23:10

sinds een tijdje rijd ik met een fizik arione en heb nooit meer zadelpijn gehad. het is misschien niet goedkoop maar heb het me nog geen seconde beklaagd

flipper
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2006 23:04

flipper 27 aug 2006 14:04

Als je een flite gestript hebt, hoe behandel je het oppervlak dan?

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 27 aug 2006 14:32

Als je hem niet opschuurt gewoon met sticker-verwijderaar.

Ik heb zojuist ook een SLR-Titanium gestript van zijn leer en de hele zooi die er nog op zat. Stickerverwijderaar haalt alle resten weg en toen met de Dremel op verschillende vlakken wat dunner gemaakt, een V-uitsparing eruit geknipt en glad gemaakt met de Dremel, de randjes aan de onderzijde weggevijld en het zadeldek dunner gemaakt met schuurpapier. Rest me nu alleen nog polijsten met een speciaal apparaat en dan hoop ik dat ie van 135 naar -100 is gegaan.
Science of Performance!

Plaats reactie