Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kemmelberg

crono
Forum-lid

crono 25 jul 2005 01:49

Hoi allemaal,
Ik ben van plan om binnen een 2tal weken ff een bezoek te brengen aan het heuvelland en wat heuveltjes op te rijden, in het bijzonder de kemmelberg.
Ik had graag es vernomen wat de beste techniek is om dit laatste stuk op te rijden, vooral als het wat nat is op de kasseien.
Ik ben nogal zwaar van gestalte (105kg) en heb een 39/53 en 29/13.  Ik fiets 2 maal per week een 50km.  Bij mijn vorig bezoek had ik er verschrikkelijk veel moeite op.  Als ik rechtstond op de trappers slipte mijn wiel.  Als top van miserie daverde mijn kilometriek ook nog es van mijn stuur :)  Het rare is dat ik de rode berg zonder problemen oprij , en daar hebben mijn wielermaten dan wat meer problemen op.
Iemand wat advies ?
Groeten
PS Ik vond niet echt een forum waar wielrentechnieken in beschreven staat dus ik zet hem maar hier.

pieter-paul
Forum-lid
Contact

pieter-paul 25 jul 2005 16:17

de kemmelberg is helemaal niet moeilijk om op te rijden, je zorgt er gewoon voor dat je voordat de weg naar links draait je de 39 29 geschakeld hebt en op soeplesse met een klein verzetje op je zadel blijven zitten en rondpeddelen. Zelf vind ik de koppenberg een stuk lastiger als de kemmelberg, deze is namelijk een stukje langer. Begin april heb ik RVV gefietst en overal bovengekomen zonder af te stappen, maar op de Koppenberg moest ik toch best wel wat moeite doen

pina
Forum-lid

pina 20 nov 2005 18:26

in de bocht die naar links draait licht links een gleufje waar je in kan rijden en effe kunt recupereren zodat je zonder veel moeite het laatste stuk op kan

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 21 nov 2005 17:39

Quoten: Origineel geplaatst door Pieter-Paul op 25 Juli 2005

de kemmelberg is helemaal niet moeilijk om op te rijden, je zorgt er gewoon voor dat je voordat de weg naar links draait je de 39 29 geschakeld hebt en op soeplesse met een klein verzetje op je zadel blijven zitten en rondpeddelen. Zelf vind ik de koppenberg een stuk lastiger als de kemmelberg, deze is namelijk een stukje langer. Begin april heb ik RVV gefietst en overal bovengekomen zonder af te stappen, maar op de Koppenberg moest ik toch best wel wat moeite doen

Klopt Koppenberg komt er alweer steeds beroerder bij te liggen, het eerste jaar nadat hij opnieuw geplaveid was ging het best,  maar nu alweer flinke groeven tussen de kasseien
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

goofer
Forum-lid

goofer 22 nov 2005 11:15

De kemmelberg is een "makkie" als hij er droog bijligt,gewoon blijven stoempen en in het zadel blijven als het een beetje nat ligt.Maar ik raad je aan om hem ook eens langs de afdaling te beklimmen,beklim eerst de asfaltweg die zo'n 500 m (voor de beklimming begint) dat is al een aardige klus en dan de kasseiweg op,stijging: +/- 20 als het droog ligt is het al zwaar maar als het nat ligt is het loodzwaar.                                          Beklim daar zeker ook de Rodeberg,Zwarteberg,Catsberg,.....
succes
Goofer

falcone
Forum-lid

falcone 22 nov 2005 14:16

OOk een aanrader is de casselberg iets verder.... maar vrij lang en mooie weg.

pina
Forum-lid

pina 23 nov 2005 13:52

de catsberg moet je zeker es doen

delirium
Forum-lid

delirium 13 feb 2006 13:00

Jawadde, ben dit weekend ook eens gaan kemmelbergen, en het is me toch een stevige rakker.
Een eerste keer ging het nog vrij vlot, daarna heb ik het geasfalteerd fietspadje (langs de zuidkant denk ik) geprobeerd, dat was ook geen probleem. Maar toen ik na een tochtje van amper 50 kilometer door het heuvelland nog eens probeerde over de kasseistrook kreeg ik me daar toch een klop van de hamer, poe!
respect voor de kemmelberg, 'k vond hem eerlijk gezegd lastiger dan de koppenberg. Misschien is dat iets puur psychologisch, bij de koppenberg zie je van in het begin het einde al, terwijl de kemmel toch elke keer weer een bocht is waarna je nog een eindje moet...

pantani
Forum-lid

pantani 13 feb 2006 13:38

dit weekend ook allemaal gedaan!koppenberg vond ik niet te doen,de rest ging redelijk goed!
il magnifico

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 13 feb 2006 22:08

Ik vind de kemmel het zwaarst van langs de monteberg. Je moet ook eens de Scherpenberg proberen, zwaar bergske ook.
Excuse me while I kiss the sky

Plaats reactie