Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Montage van mijn Scott CR1

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 16 sep 2006 10:49

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 15 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 15 September 2006


Alle afbeeldingen uit dit supertopic zijn helaas weer verdwenen...
Is het mogelijk ze weer te herstellen, ik gebruik dit topic namelijk bijna elke keer wanneer ik iets op mn fiets moet monteren  
bvd,
       David
Edit: Op een of andere manier doen ze het nu ineens wel weer. Mijn wens is binnen 5 sec vervuld
Edit II: Nu weer niet, ik snap er niets meer van
Edit III: hahaha nu weer wel , elke keer als ik een post maak doet ie het wel, daarna weer niet, daarna weer wel...

Als je dit topic toch gebruikt, is het nog in orde gekomen met uw drinkbushouder want dat heb ik hier niet uitgelegd  

Heb nog geen tijd gehad om er aan te beginnen, maar dat zal wss dit weekend wel gebeuren. Het zijn trwns wel de originele alu Tune schroefjes die ik gebruik (nog van de vorige houder )... Ben wel een beetje bang om ze om zeep te helpen, door erop te gaan dremelen (ze zijn zo licht en fragiel)
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 16 sep 2006 11:54

Het gebeurt wel eens dat deze (Tune) houders net contact maken met het boutje waardoor het het ingaan van de drinkbus wat hindert, je hoeft trouwens maar een fractie van de rand v/d bout te doen om dit op te lossen, indien je het niet direkt aandurft, probeer anders eens een ander conisch boutje, soms zit er wel verschil op waardoor het misschien al opgelost is !  

kalkaanslag
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 aug 2006 13:15

kalkaanslag 05 okt 2006 15:23

Quote: Origineel geplaatst door zombie op 20 Oktober 2005
bedoel je gewoon dit of nog iets anders ?Deze is vrij makkelijk te plaatsen...




heb ik hier nog eentje van liggen, splinternieuw.. liefhebbers?

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 05 okt 2006 16:06

Quoten: Origineel geplaatst door kalkaanslag op 05 Oktober 2006


Quote: Origineel geplaatst door zombie op 20 Oktober 2005
bedoel je gewoon dit of nog iets anders ?
Deze is vrij makkelijk te plaatsen...


heb ik hier nog eentje van liggen, splinternieuw.. liefhebbers?

Enig idee wat die expander weegt?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 05 okt 2006 19:17

Quote: Origineel geplaatst door Daf treks op 16 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 15 September 2006Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 15 September 2006 Alle afbeeldingen uit dit supertopic zijn helaas weer verdwenen... Is het mogelijk ze weer te herstellen, ik gebruik dit topic namelijk bijna elke keer wanneer ik iets op mn fiets moet monteren   bvd,       David Edit: Op een of andere manier doen ze het nu ineens wel weer. Mijn wens is binnen 5 sec vervuld Edit II: Nu weer niet, ik snap er niets meer van Edit III: hahaha nu weer wel , elke keer als ik een post maak doet ie het wel, daarna weer niet, daarna weer wel...Als je dit topic toch gebruikt, is het nog in orde gekomen met uw drinkbushouder want dat heb ik hier niet uitgelegd  
Heb nog geen tijd gehad om er aan te beginnen, maar dat zal wss dit weekend wel gebeuren. Het zijn trwns wel de originele alu Tune schroefjes die ik gebruik (nog van de vorige houder )... Ben wel een beetje bang om ze om zeep te helpen, door erop te gaan dremelen (ze zijn zo licht en fragiel)



ik ben er met de dremel op los geslagen omdat mijn titanium boutjes ( want dat zijn het ;)) dreigde dol te draaien omdat je er niet veel kracht op kan zetten om je bidonhouder er goed op te zetten. gewoon een sleuf in gemaakt en de scherpe randjes mooi glad gemaakt. één nadeel is dat het in je bidon kan gaan schuren waardoor er allemaal stukjes platsic blijven achterhaken waardoor je bidon lelijk wordt. Maar toch ieder jaar een stel nieuwe bidons, en zo snel gaat dat ook weer niet eerlijk gezegd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 okt 2006 19:22

Ik zou bij je begroting van 2007 er dan alvast maar van uit gaan dat je op z'n minst een dikke 10 keer zoveel bidonnen er door heen haalt bij de Junioren als de Nieuwelingen.
Koop gewoon nieuwe schroefjes of zet er de originele stalen schroeven in als je bidon er over kapot kan gaan. Het laatste dat je wilt is dat je bidon kapot gaat in een wedstrijd. En gaat hij in de winter tijdens een duurtraining kapot dan is het ook gewoon vervelend, want je hebt niets aan tita boutjes tijdens trainingen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 05 okt 2006 21:42

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Oktober 2006
Ik zou bij je begroting van 2007 er dan alvast maar van uit gaan dat je op z'n minst een dikke 10 keer zoveel bidonnen er door heen haalt bij de Junioren als de Nieuwelingen. Koop gewoon nieuwe schroefjes of zet er de originele stalen schroeven in als je bidon er over kapot kan gaan. Het laatste dat je wilt is dat je bidon kapot gaat in een wedstrijd. En gaat hij in de winter tijdens een duurtraining kapot dan is het ook gewoon vervelend, want je hebt niets aan tita boutjes tijdens trainingen.


gewonen boutjes kunnen er niet in want die van Tune zijn verzonken zegmaar, die lopen in een V vorm. En bidonnen krijgen wij van de sponsor die er nog teveel over heeft, dus dat is geen probleem ;)
Afbeelding

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 19 okt 2006 16:31

Quoten: Origineel geplaatst door Patrickh op 19 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 24 Augustus 2005


Op deze manier hebben jullie maar één lengte tape nodig wat mooier is dan een zeer dikke rand !

Ik wil ook mijn stuurlint vervangen maar wat voor 'n soort tape gebruiken jullie om het uiteinde vast te tapen.

Ik gebruik gewoon issolatietape,, verkrijgbaar bij alle doe-het-zelf zaken. Sommige merken hebben ook zelf tape (Bontrager bijvoorbeeld)

nemo
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2006 23:34

nemo 10 nov 2006 23:50

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 Augustus 2005 Cool Ts, (het lijkt de mijne wel!). De stickers komen eraan maar heb even wat probleempjes met mijn Scott (zoals je weet) en mijn getunede auto dus geduld...... P.s. zou voor de zekerheid de zadelstrop wel omdraaien.....


Ik ben zelf ook een CR1 aan het opbouwen en ik vraag me af wat de rede is dat jullie de zadelstop omdraaien. Kan iemand mij dit uitleggen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 nov 2006 00:21

Je verdeelt de kracht dan beter op de carbon zadelpen waardoor deze minder snel scheurt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nemo
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2006 23:34

nemo 11 nov 2006 01:12

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 November 2006

Je verdeelt de kracht dan beter op de carbon zadelpen waardoor deze minder snel scheurt.


Dus met mijn aluminium WCS pen zou het niet nodig zijn. Bedankt voor de informatie.

Plaats reactie