Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets augustus

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 aug 2005 18:11

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 06 Augustus 2005

Daarnaast zien de foto's er in de rubriek gezien en getest ontzettend korrelig uit, erg amateuristisch...


Het valt me meer op dat er nogal eens technische fouten in het blad zitten. Of die fouten bij de drukker liggen of bij de aanlevering door de eindredactie weet ik niet... Maar er moet toch iemand zijn die er steeds voor verantwoordelijk is. Niet dat ik het een groot probleem vind, maar toch...

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 06 aug 2005 18:55

Tja wat zal ik nog toevoegen. Ik vind het een waardeloos nummer! Ben abonnee voor de racefietsen. Het is zomer ( nou ja dat zou het moeten zijn) en 80% gaat over de mtb! Ben nog abonnee tot april en dan is het echt over.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 aug 2005 20:12

Ik hou wel van MTB techniek. Er komt iid veel meer vernuft bij kijken, MTB is daarom veel interessanter om over te schrijven. Die ieniemienie verschilletjes tussen moderne racefietsen en de pietluttige vooruitgang in de racerij vullen echt niet een heel jaar aan blad. Goed, van mij mag FIETS er wel voor zorgen om elke maand een of meer topracers te testen. Daar houden de liefhebbers van, daar moet je gewoon rekening mee houden.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 06 aug 2005 20:31

De redactie zou toch ook moeten zien dat er op het forum veel meer belangstelling is voor racefietsen dan voor MTBs. Natuurlijk zal er altijd een plekje over moeten zijn voor MTBs maar de hoofdmoot zou de belangstelling van de Fietsforummers moeten reflecteren. Meer, veel meer over racefietsen en aanverwante artikelen. Ik koop nu TOUR regelmatig vanwege de vele goede testen en foto's van (race)fietsen en onderdelen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 06 aug 2005 20:53

Ik was er in een kwartiertje doorheen
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

cosmo
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2005 10:21

cosmo 06 aug 2005 21:22

er staan wel wat leuke stukjes in die zeker de moeite waard zijn om te lezen, maar die zijn er flink in de minderheid. Ik was dus ook heel snel uitgelezen......jammergenoeg.
<a target="_blank" href= "http://www.karluk.nl">World of Cycling Racing; Alles over wielrennen en de wielersport</a>

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 06 aug 2005 23:39

Volgens Fiets is het al weer winter en is Shimano heilig. Gelooft u nog in sprookjes?

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 07 aug 2005 01:10

Nou, dat van die winter...

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 07 aug 2005 11:25

Ik heb net de nieuwe TOUR: een zeer interesant stuk over overtraining, een interessant stuk over de productie van carbon en de problemen er mee en nog een paar artikelen die ik niet meer uit mijn hoofd kan opnoemen.

Concl. Ik ga dit keer echt Fiets opzeggen. Al die MTB artikelen sla ik toch altijd over en er komt steeds meer van die ellende er in.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2005 13:51

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 06 Augustus 2005

De redactie zou toch ook moeten zien dat er op het forum veel meer belangstelling is voor racefietsen dan voor MTBs. Natuurlijk zal er altijd een plekje over moeten zijn voor MTBs maar de hoofdmoot zou de belangstelling van de Fietsforummers moeten reflecteren.


Laatste ben ik het niet helemaal mee eens. De stemming op dit forum is toevallig hoofdzakelijk race-georienteerd. Dat trekt weer racers aan en geen atb-ers. Die wijken uit naar bijv. Mountainbike.nl. Daar is een echt atb-cultuur met alle kennis en kunde die daar bij hoort. Aangezien ik ook in de winter veel plezier aan het mountainbiken beleef ga ik voor alle atb-wetenswaardigheden daarheen en voor het race-verhaal hierheen. Er zit hier nl. een flinke portie kennis en ervaring op het gebied van racen en fietsen(techniek). Als de meest fanatieke posters die vanaf het begin hier zaten ATB-ers waren geweest was de stemming hier misschien wel volledig ATB geweest....
Dit forum is door FIETS absoluut NIET als race-forum opgezet, maar door samenloop van omstandigheden zo gegroeid. De stemming van de vaste club mensen hier online kan dus nooit bepalend zijn voor de inhoud van het magazine.
Zonder met vingers te wijzen: mensen die in een kwartier deze FIETS uit hebben gelezen komen denk ik bij geen enkel blad aan hun trekken. Er staan ruim voldoende afwisselende artikelen in. Leuk dat de TOUR hier helemaal wordt verheerlijkt, maar ook dat blad is niet heilig hoor.
EDIT/TOEVOEGING: het bericht/idee van BigRosa spreekt mij ook erg aan!!
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2005 14:09

ga dan niet naar italie maar gewoon naar taiwan, kan je zonder alle italiaanse onzin zien hoe een frame wordt gemaakt. Geen gedoe met zogenaamd handwerk wat alleen met de hand gedaan wordt als er journalisten zijn.
Tja en een artikel over "een stel italiaanse opa's" interesseert me niet echt, kan nu al verzinnen hoe dat eruit komt te zien en in wat voor een toon zo'n artikel gaat. Heb liever dat ze bij fiets echte testen gaan uitvoeren, dus niet een duurtest met een groep van 5000 km maar gewoon 20000 km. En tja dat kan niet alleen met de redactie om veel km's te rijden met veel verschillende spullen......... dus ik meldt me bij deze aan als tester :P (en dan niet van een sora fiets natuurlijk)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie