Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Valpartijen

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 23 sep 2005 10:48

Dat komt omdat de fiets aan de rechter kant zwaarder is, vanwege krank, ketting en krans. Dat wordt alleen nog maar erger met die superlichte fietsjes van WW, daar is de rechterkant in verhouding nog zwaarder dan bij een Halfords-fietsje...........................

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 23 sep 2005 18:21

Bij elke MTB tocht ga ik wel een keertje hard of zacht onderuit. heb er nog geen blijvend letsel aan overgehouden. Heb een fiets die wat te kort voor me is. Zeer nerveus. Vering te zacht. Vorige week in afdaling aardig vaartje dan plots mul zand: otb. Leukstye was wel vorig jaar in Heuvelentocht Losser geloof ik. Zeer lang stuk dikke modder. Steeds langzamer uiteindelijk  vast in modder van40 cm. NIet op tijd uit de clips en zijdelings in de modder. Hele linker kant onder de drek. Kan er toen en nu nog steeds om lachen.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 23 sep 2005 18:51

Quote: Origineel geplaatst door Concorde op 23 September 2005
Vorige week in afdaling aardig vaartje dan plots mul zand.

Proberen zo recht mogelijk vooruit te rijden , niet corrieren want dan gaat het verkeerd.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 26 sep 2005 12:38

op de mountainbike ben ik zelf ook vaak zat gevalle maar nooit iets ernstig eran overgehouden
maar giester war ik met me wielrenfiets weggeweest en op de wielrenfiets was ik nog nooit gevalle tot giester dan. Na 133 km fietsen wou ik me boven lichaam een beetje rekken en ik fietse met me handen achter me hoofd dus zonder hande aan stuur envoor ik het wist reed ik over een putdeksel dat lager lag dan de straat. Men stuur begon te swieber als een gek en ik wou snel me stuur vast pakke maar ut was al te laat. Ik fietse recht op een hoge stoeprand af en toen me voorwiel de stoeprand raakt vloog ik over de stuur met me schouder tege een boom aan die nie aan de kant wou. Ik was alleen en ik had ongelooflijk veel pijn en d'r was niemand in de buurt dus ik wou naar huis toe fietsen maar me voorband wa lek en voorvork krom dus da ging nie. Heb ik op straat egt dikke 5 min van pijn ligge schelden enzo toen er eindelijk iemand langs kwam en die het me naar huis gebracht.
resultaat: schouderblad gebroke en een kapotte fiets.
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 26 sep 2005 12:46

Sterkte Cascarsi met je herstel.

"Zo'n drukbevolkt landje en toch bijna niemand te zien." , maar toch nog geholpen en naar huis gebracht.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 26 sep 2005 13:21

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 26 September 2005

Sterkte Cascarsi met je herstel."Zo'n drukbevolkt landje en toch bijna niemand te zien." , maar toch nog geholpen en naar huis gebracht.

jah bedankt
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

Gebruikersavatar
nils
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 05 jul 2005 14:23

Gebruikersavatar nils 27 sep 2005 15:02

1991
Vallen zal nooit mijn specialiteit worden maar i kwel al wat ervaring. Ik had mjn eerste fiets geregen van mijn neef een jaartje of 14 geleden (ik 11 jaar oud) vol trots samen op de fiets het eerste rondje gedaan, de hele familie staat ons op te wachten en ja hoor je raad het al ...... grind op de weg extra snelheid (je moet natuurlijk wel laten zien wat je kan) ... maar ook mijn volledige linkerzijde zonder vel.
1995
Jaartje of drie geen val .... tot echt een beer van een bouviee oversteekt en ik koppeltje duikel over de weg .... hond had niets en ik wonder boven wonder ook niets ernstig maar fiets had kromme velg en wat krassen.
1998
Avondje wezen stappen en met de gewone fiets naar huis (redelijk aangeschoten) samen met mijn broertje aan het fietsen het begint te regen en ik krijg de sproei van mijn broetjes band in mijn gezicht ... even de oogjes dicht .... weer open ..... VW golf iets te dicht bij .... op volle snelheid tegen de achterkant en op mijn rug op de motorkap ... resultaat .... fiets bovenbuis gebroken vork krom velg in tweeen (afschrijven dus) .... lichaam beetje stijf maar verder niets.
2005
3 weken geleden op mijn nieuwe TREK 1500 met ultegra aan het fietsen geweest en bij een fietsmaat nog een bakkie gedaan ... rustig tempo naar huis (1 km ongeveer ) .... komt er een vent met ongeveer 60KM/H achteruit van zijn oprit gereden ..... je raad het al ik uitwijken en kon net op tijd uit de pedalen springen (ja ik weet ook niet hoe ik het deed) mijn fiets viel op de linker kant in het gras (alleen wat vuil in de rem is er al weer uit) alleen ik lande met mijn rechter knie vol op de stoeprand en met mijn elleboog op de straat .... die vent wilde dus gewoon wegrijden ... ik op min schoentjes over het veld aan het rennen en voor de auto .... mijn fietsmaat had het zien gebeuren en kwam met zijn broer (nog een fiets maat) op zen sokken aanrennen ..... die vent wilde me echt aanrijden dus ik spring uit de weg en in mijn vlucht trap ik zijn spiegel van zijn auto(ik ben normaal niet agressief maar deze kerel vroeg erom) nu stopt hij wel en komt verhaal halen maar had niet helmaal door dat er 2 meter en 115 KG (ja ik probeer af te vallen door nog meer te gaan fietsen) pure woede voor hem stond en hij raakte mij dus ook niet maar ik hem wel .... ondertussen was de hele straat uitgelopen en werden we uit eljkaar gehaald .... politie erbij en de omstanders waren het allemaal met mij een s dat deze kerel doorreed na een aanrijding (hij raakte me dan wel niet maar het sheelde echt niets) en ook dat hij begon met de eerste klap .... hij mee naar het bureau en ik naar het ziekenhuis want door de adrenaline voelde ik mij knie na een half uurtje drie kwartier pas op spelen .... resultaat fiets in orde maar knie was echt zwart en paars rood en mijn binnen miniscus was klein stukje ingescheurt en ellebook gekneusd alles is weer hersteld naa 1,5 week rust .... heb niets meer van die kerel vernomen (excuses ho maar) vanavond ga ik weer voor het eerst fietsen met mijn twee fietsmaten ik weet zeker dat ik nog effe langs die kerel zijn huis rijd om te kijken of ie me nog herkent
Ik weet het moet ik niet doen maar die vent is echte een enorme (&*^!&^$#()*)!&($#08 zak hooi!!!
zo dat lucht op !!!
No I'm not big headed my head is just big

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 05 okt 2005 19:18

Over vallen gesproken??  Gelukkig ben ik dit niet!!!

http://img15.imageshack.us/my.php?image=0059fd.jpg
 

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 05 okt 2005 20:38

Quote: Origineel geplaatst door marcello op 05 Oktober 2005
Over vallen gesproken?? Gelukkig ben ik dit niet!!!http://img15.imageshack.us/my.php?image=0059fd.jpg

KICKEN!!!!! Modder happen nieuwe duursport.
Waar kan ik me opgeven?
cornelli racing cycles Uden

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 09 okt 2005 02:23

zéér schone foto Kben idd ook kontent dat ik da ik da nie ben.
Excuse me while I kiss the sky

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 12 okt 2005 13:30

Tot nu toe drie serieuze akkefietjes. Een keer door rood en auto op m'n achterwiel, achterwiel beetje errug kapot. Een keer bovenop overstekende bejaarde op scootmobiel, voorwiel, stuur en crankstel aan barrels (en een tamelijk beschadigd ego. Ik bedoel maar: een scootmobiel!). En dan de topper (niet eens op de racefiets): met volle snelheid achterop een geparkeerde Fiat Uno. Twee week ziekenhuis en noooooooooit meer zonder petje op in het donker in de regen fietsen....
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 30 okt 2005 22:14

Ik ben vandaag voor de eerste keer gevallen met mijn MTB. Ik heb namelijk gevlogen. Ik was op een mooie karriere aan het rijden, toen ik plots een paar heuveltjes tegenkwam en bij mezelf dacht:"Daar gaak ne keer vlot overspringen". Alles ging goed en ik duwde mijn voorwiel wat in om wat gemakkelijker te springen, maar ik heb mijn voorwiel alleen maar vast geduwd in een diepe plas slijk. Ik werd dan op een eingenlijk wel belachelijke wijze over mijn stuur gekatapulteerd en ik heb een buiklanding gemaakt in een alles behalve kleine plas. Het resultaat was: een klein krasje op mijn MTB en ik heb mijn rechter schouder wat gekneusd, maar het is totaal niet erg. Ik kan er goed om lachen eigenlijk.
Excuse me while I kiss the sky

Plaats reactie