Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

FietsBril

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 sep 2005 21:17

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 September 2005

Ligt totaal aan je ogen. Als je "moeilijke" ogen hebt kost het zo 2 tot 3 keer zoveel, als het niet meer is. Ik heb mijn glazen overigens gewoon bij Hans Anders gehaald, ik denk dat dat je een hoop geld bespaard. Ik heb aan allebij m'n ogen -1,5 en aan ene oog beetje cilinder, die glazen waar maar 30 of 40 euro.


Idd, gewone standaard glazen zijn niet zo duur.
Maar als je een wat grotere sterkte hebt kun je beter extra dunne  nemen en die zijn meteen 100 euro duurder
 
Ik draag in het dagelijks leven meestal een bril maar ik sport met lenzen + M-Frame trouwens. Beetje irritant verhaal, maar ik heb links -2,75 met een cilinder van -0,75 en rechts alleen een cilinder van -0,50
Zachte maandlenzen met uitsluitend een cilinder van -0,50 worden niet gemaakt, dus ik heb maar één contactlens. Works fine voor de meeste dingen (fietsen, autorijden etc), met lenzen heb je een veel beter perifeer gezichtsveld vind ik, maar als b.v. dingen moet lezen in de verte vind ik het wel fijn om ook die cilinder rechts gecorrigeerd te hebben
BTW mijn dagelijkse bril is óók een Oakley
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 30 sep 2005 21:32

@rolandt Nee ik heb niet de pro die was er nog niet eens vilgens mij rij dan ook al 3 jaar met de evil eye. Daarbij was het een aktie van de opticien waarbij ik de bril volledig betaalde en daarbij de inzetbril incl lenzen gratis kreeg. Maar voor het beslaan ja de oranje glazen beslaan ook niet maar wel de inzet bril daar die van de goedkope soort zijn.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 01 okt 2005 00:26

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 September 2005

Ligt totaal aan je ogen. Als je "moeilijke" ogen hebt kost het zo 2 tot 3 keer zoveel, als het niet meer is. Ik heb mijn glazen overigens gewoon bij Hans Anders gehaald, ik denk dat dat je een hoop geld bespaard. Ik heb aan allebij m'n ogen -1,5 en aan ene oog beetje cilinder, die glazen waar maar 30 of 40 euro.

Ok, ik heb -1 en -1,25 zonder cilinder dacht ik, niet al te moeilijk dus. Prettig om te weten dat het mij dan niet de hoofdprijs gaat kosten om glazen in die inzetbril te laten zetten. 
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 30 September 2005

@rolandt Nee ik heb niet de pro die was er nog niet eens vilgens mij rij dan ook al 3 jaar met de evil eye. Daarbij was het een aktie van de opticien waarbij ik de bril volledig betaalde en daarbij de inzetbril incl lenzen gratis kreeg. Maar voor het beslaan ja de oranje glazen beslaan ook niet maar wel de inzet bril daar die van de goedkope soort zijn.

Goed punt scottwilko, ik moet er dus op letten dat de glazen in de inzetbril ook een soort van anti-fog zijn. Daar zal ik het eens met de opticien over hebben. Allemaal bedankt voor de info!

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 03 okt 2005 12:35

Nog ff een kleine toevoeging aan alles wat er al over gezegd is. Bij jou sterkte kun je glazen krijgen voor 25 euro (de Nikon junior bij Groeneveld) en zelfs nog wel goedkoper bij Hans Anders ed. Allerlei anti-fog lagen lijken me alleen nodig als de glaen echt vlak op je ogen zitten. Bij mijn Rudy Perception had ik gisteren in de kou en de regen nergens last van en ik heb al die ontspiegelde anti-fog onzin niet. Mijn ervaring is sowieso dat anti-fog en anti-rain coatings voornamelijk erg goed werken voor de portemonnee van je opticien. Gewoon de allersimpelste glazen op sterkte laten monteren, die zijn goed genoeg voor dit soort brillen.
Erik (beide ogen ongeveer -1.75 + cylinder)
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

snellehannes
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 aug 2005 19:13

snellehannes 03 okt 2005 13:23

iemand ervaring met sinner?
Hannes De Luiwammes<br>
<br>
De fiets doet het niet wel de benen

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 03 okt 2005 13:59

Quoten: Origineel geplaatst door Aziraphale op 03 Oktober 2005


Nog ff een kleine toevoeging aan alles wat er al over gezegd is. Bij jou sterkte kun je glazen krijgen voor 25 euro (de Nikon junior bij Groeneveld) en zelfs nog wel goedkoper bij Hans Anders ed. Allerlei anti-fog lagen lijken me alleen nodig als de glaen echt vlak op je ogen zitten. Bij mijn Rudy Perception had ik gisteren in de kou en de regen nergens last van en ik heb al die ontspiegelde anti-fog onzin niet. Mijn ervaring is sowieso dat anti-fog en anti-rain coatings voornamelijk erg goed werken voor de portemonnee van je opticien. Gewoon de allersimpelste glazen op sterkte laten monteren, die zijn goed genoeg voor dit soort brillen.
Erik (beide ogen ongeveer -1.75 + cylinder)

Ok Eric, bedankt voor je info, daar kan ik wat mee!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 04 okt 2005 19:14

Ik denk dat die z.g. Anti Fog lenzen ( Oranje) bedoeld zijn om bij mistig weer te rijden zodat je dan nog redelijk kan zien en dat dit niets te maken heeft met het beslaan (fogging up) van die lenzen.
Probeer het maar eens met gele of oranje glazen tijdens mistig weer. Je ziet de contrasten en omgeving dan veel beter.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 05 okt 2005 15:31

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 04 Oktober 2005


Ik denk dat die z.g. Anti Fog lenzen ( Oranje) bedoeld zijn om bij mistig weer te rijden zodat je dan nog redelijk kan zien en dat dit niets te maken heeft met het beslaan (fogging up) van die lenzen.
Probeer het maar eens met gele of oranje glazen tijdens mistig weer. Je ziet de contrasten en omgeving dan veel beter.


Het eerste klopt niet. Anti Fog slaat wel degelijk op het niet beslaan van de glazen. Daar worden speciale coatings voor geleverd die ik ook me ooit  (voor een 'gewone' bril) aan heb laten praten maar waar je vervolgens nul komma nixx van merkt.
Die gele of oranje lenzen zijn wel een aanrader, maar ik zou daar ook rood nog bij willen zetten. Ik heb nu zelf Racing Red glazen van Rudy Project en die zijn multifunctioneel. Ze schijnen een nog specialere coating te hebben dan normale rode glazen en ik zie er zowel bij zon, regen als mist perfect mee.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 07 okt 2005 12:40

Quoten: Origineel geplaatst door Snelle Hannes op 03 Oktober 2005

iemand ervaring met sinner?

Een maat van me heeft een Sinner zonnebril. Op zich ok en niet duur, maar daar bladderde na een jaar het plastic kleurlaagje af.
Mijn fiets is bezeten!

arjanh
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:01

arjanh 19 okt 2005 10:49

AGU Sonka ongezien gekocht bij een web shop.
29 euro voor een bril met 3 extra sets lenzen is niet veel, en op één of andere manier sneuvelen brillen bij mij altijd nogal snel...
Bril bevalt wel goed. Het is geen topbril, maar prijs/prestatie zeker prima. Hij staat redelijk dicht tegen je gezicht aan, en sluit goed af. Geen last van wind of zand in mijn ogen (draag contactlenzen en kan dat slecht hebben).
 

Plaats reactie