Alles over vakanties op én met de fiets

Bike MOTION Utrecht 2005

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37612
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 okt 2005 19:02

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 22 Oktober 2005


 Ook Cinelli, Look, Isaac zijn om te smullen.

Cinelli zou een waardig opvolger zijn van mijn Pina. De zwart-rode Estrada die daar hing vond ik heel erg mooi!! Ook de Mecano mag bij mij in de berging staan ;-)
Less is bore

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 22 okt 2005 23:51

Net terug en ik moet zeggen dat ik me prima heb vermaakt. Ik ben het helemaal eens met amclassicfan, die Clavicula crank was bij de FRM stand verstopt en de Stronglight bij de Coppie/catlike stand, heel apart voor zulk mooi materiaal! Die SRAM weggroep had ik er toch ook echt verwacht, helemaal niks! Slappe hap hoor...
De hoogtepunten vond ik de De Rosa Protos, de BMC Pro machine slc01 (als ik het goed heb), de bovengenoemde ondelen, het vast kunnen houden van de Lightweights (Obermayer en Ventoux), de Bontragers race XXX lite (prachtige wielen!).
Morgen zet ik wel weer ff een fotoverslag van zo'n 200 foto's online.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 23 okt 2005 01:13

Ben ook gister geweest, kwam rond 14:45 binnen drentelen geloof ik.
Ten eerste, liep ook rond 16:10 rond de Fiets-stand, kon niet direct iemand herkennen van het magere aanbod foto's dat hier van enkele leden circuleert, en had geen zin om iedereen aan te spreken om te vragen of ze van het forum zijn... Was gister 1m90, blond, blauwe broek en een witte blouse met rood en blauw streepje.  Zou Cas* wel eens gezien kunnen hebben ja, weet dat niet meer zeker. Richard Plugge en Lars van (der?) Wansem stonden er ook, net zoals Adrie van Diemen. Klein mannetje was Richard, of was dat hem niet?
Verder heb ik me prima vermaakt op de beurs, het begon gelijk goed met Isaac, Lightweight en Tune, verder heb ik helaas de Clavicula cranks gemist (wel kort de FRM stand bekeken) evenals Stronglight en Coppi. Sommige stands zoals Colnago waren inderdaad overvol, op anderen waren de "promotors" moederziel alleen. Had ik toch was medelijden mee,  maarja, bepaalde merken moeten eerst wat bekend worden, en ik vond ze zelf dan ook niet echt interessant. BMC was ook een van mijn hoogtepunten, een aparte structuur heeft die nano-carbon buis van Easton. Alsof er een soort vegen doorheen zaten. En enorm massieve chainstays, comfortabel zal het niet zijn. Verder waren er eigenlijk weinig fietsen waar mijn hart sneller van ging kloppen, ik kende alles eigenlijk al van de foto's van de overige bikeshows voor zover het al nieuw was. Daarnaast ben ik sowieso wat cynischer/kritischer geworden t.o.v. veel fietsspul, dus kijk ik vaak wat anders tegen spulletjes aan. Een paar jaar geleden had ik echt hyperactief rondgestuiterd denk ik. En nu ik zelf een, voor mij dan, droomfietsje heb wordt het allemaal sowieso wat minder bijzonder...
Vooral veel bij Campa rondgelopen, paar keer een zwengel aan de nieuwe Eurussen gegeven en er met de Belgische standhouder over gepraat, ben er wel geinteresseerd in voor volgend jaar. Vind ze geloof ik nog steeds niet zo mooi als de huidige versie, maar het is wel nieuw en ze zijn zo'n 100gr lichter, daarbij lichtere alu snelspanners en geen velglint.
Voor zover mijn eerste gedachtes bij BM'05. Een leuke dag, maar toch weinig hoogtepunten.
 
/ps: Principa = GEEN Isaac
/ps2: Cinelli's waren mooi maar ik vond ze vrij zwaar, kwam natuurlijk ook door het Ram stuur...

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 23 okt 2005 01:58

haha, dat had jij dus ook, medelijden met sommige van die standhouders.....tja sommige hadden dan ook werkelijk oninteressante fietsen staan...weet niet meer hoe die stand heet.
Ik zag trouwens Egon van Kessel ook nog rondlopen. Ik vond het wel jammer dat BMC ook niet wat meer van hun MTB hadden staan.....ik kon daar ook niemand vinden om wat aan te vragen.
Nog een ander puntje.....waar waren alle Bike-Babes?!?!?!? De enige die ik kon vinden was die bij de Orbea stand....maar die had volgens mij al op iets te veel beurzen gestaan...........Toen ik weg ging was buiten trouwens wel heel mooi te zien aan het publiek wie er naar de fietsbeurs was geweest en wie naar de gezinsbeurs.....toch wel ander publiek...
 
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 23 okt 2005 13:40

Check hier de foto's die ik heb gemaakt!!!:
http://members.home.nl/mensma/Bikemotion%202005/
M'n persoonlijke favoriet:

martijn
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 jan 2005 11:04
Locatie: Enschede

martijn 23 okt 2005 13:58

Mooie foto's Mensma !!!

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 23 okt 2005 14:09

Oja, als iemand een grotere versie wil van een foto (normaal zijn ze ongeveer 1,3 mb per stuk) dan mag je altijd een mailtje sturen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37612
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2005 19:17

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 22 Oktober 2005


Vooral veel bij Campa rondgelopen, paar keer een zwengel aan de nieuwe Eurussen gegeven en er met de Belgische standhouder over gepraat, ben er wel geinteresseerd in voor volgend jaar. Vind ze geloof ik nog steeds niet zo mooi als de huidige versie, maar het is wel nieuw en ze zijn zo'n 100gr lichter, daarbij lichtere alu snelspanners en geen velglint.

Eurus klinkt wel heel mooi!!!! Heb er ook een paar keer aan staan zwengelen ;-). Die dikke spaken moet ik ook nog aan wennen. Ik had ze liever iets dunner gezien, a la Ksyrium zeg maar. Maar zijn wel hele mooie wieltjes zeg!!Wat komt er voor dezelfde prijs eigenlijk bij in de buurt?
Less is bore

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 23 okt 2005 20:40

Afgelopen vrijdag ook maar even gegaan (voor de eerste keer). En ik moet zeggen dat ik het wel naar mijn zin heb gehad!! Overal weer lekker foldertjes gepakt (nu heb ik een stapel van zo'n 20cm.) dus leesvoer genoeg. Verder heb ik op de beurs Jan Janssen en Gert-Jan Theunisse nog gezien, was wel leuk.

Een ding is zeker: volgend jaar weer!!!!
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 okt 2005 21:12

Gisteren geweest, was wel weer leuk kom er elk jaar wel weer een paar bekende tegen van toertochten en fietsreizen, ook dit jaar weer.
Weinig echte nieuwtjes gezien, wel veel mooie fietsen, vooral carbon.
De Pinarello Paris carbon, vond ik een erg mooie fiets voor een adviesprijs van net onder de 3000 euro's.
 
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

martijn
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 jan 2005 11:04
Locatie: Enschede

martijn 23 okt 2005 21:20

 

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37612
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2005 21:42

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 23 Oktober 2005


Paris carbon, vond ik een erg mooie fiets



Ik heb iemand gesproken die vond dat er op de Pina stand geen opzienbarende zaken te zien waren......
Less is bore

Plaats reactie