Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 16 feb 2008 21:11

Apart, die witte kabels :). Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt door zwart zadel/stuurlint te kiezen i.p.v. wit. Wit lijkt logisch door de witte letters op het frame, maar dit is heel fraai!
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 feb 2008 21:49

In het echt is hij nog mooier - zelfs met Maf*ck wielen. Dinsdag vuurdoop?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 17 feb 2008 16:08

Welke voorvork zit er in die Madone? Dat lijkt mij niet de originele...
Stockie

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 17 feb 2008 20:00

Ja hoor, volgens mij wel.
Niets is wat het lijkt..

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 17 feb 2008 20:08

maurice schreef:Ja hoor, volgens mij wel.


Zie je wel dat het niet de originele was ;^)
Stockie

jellesch
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2007 21:43

jellesch 18 feb 2008 21:46

allen,
zoals al gemeld op de site heb ik sinds een paar weken een nieuwe madone performance 5.5

nu heb ik er zaterdag en zondag mijn eerste ritjes op gedaan en mijn eerste gevoel is dat de kader enorm slap is. ik kan mijn stuur zonder al te veel moeite van links naar rechts bewegen.
ook als je door een klein putje rijdt wiebelt de fiets.

is dit normaal gedrag voor een carbonnenfiets? of ligt dit aan het feit dat ik een groter kader heb dan de standaard 56?

bedankt voor jullie reactie.
Jelle S.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 18 feb 2008 22:00

Ik heb er geen last van, verre van zelfs. Ik rij met de 5.2 en het er nu meer dan 1000 km mee gereden. Zalige fiets die bij het rechtstaand optrekken goed stijf aanvoelt. Het enige nadeel bij mij zijn de wielen, met name het achterwiel (race lite 08). Dit is zeer slap, met een zwakke spaakspanning. Het is al twee maal binnen geweest met een slag, speling op naaf en spaakbreuk. Ze zullen binnenkort vervangen worden en gebruikt worden voor in slecht weer of rollen. Ik denk aan easton ea90 of 70, shimano DA wielen, fulcrum of handgespaakte sets met mavic open pro of dt wiss 1.1/1.2 (met DA of DT240 naven)....ik ben het forum nog aan het bestuderen. Voorlopig staat easton op kop...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 18 feb 2008 22:03

timper schreef:Ik heb er geen last van, verre van zelfs. Ik rij met de 5.2 en het er nu meer dan 1000 km mee gereden. Zalige fiets die bij het rechtstaand optrekken goed stijf aanvoelt. Het enige nadeel bij mij zijn de wielen, met name het achterwiel (race lite 08). Dit is zeer slap, met een zwakke spaakspanning. Het is al twee maal binnen geweest met een slag, speling op naaf en spaakbreuk. Ze zullen binnenkort vervangen worden en gebruikt worden voor in slecht weer of rollen. Ik denk aan easton ea90 of 70, shimano DA wielen, fulcrum of handgespaakte sets met mavic open pro of dt wiss 1.1/1.2 (met DA of DT240 naven)....ik ben het forum nog aan het bestuderen. Voorlopig staat easton op kop...


Heb je de Race X Lite's niet overwogen?
Ik gebruik nu ook de Race Lite's voor de winter, waar ik ook klachten bij had, de Race X Lite's zijn een stuk steviger en blijven dat ook langer

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 18 feb 2008 22:22

Rufio schreef:
timper schreef:Ik heb er geen last van, verre van zelfs. Ik rij met de 5.2 en het er nu meer dan 1000 km mee gereden. Zalige fiets die bij het rechtstaand optrekken goed stijf aanvoelt. Het enige nadeel bij mij zijn de wielen, met name het achterwiel (race lite 08). Dit is zeer slap, met een zwakke spaakspanning. Het is al twee maal binnen geweest met een slag, speling op naaf en spaakbreuk. Ze zullen binnenkort vervangen worden en gebruikt worden voor in slecht weer of rollen. Ik denk aan easton ea90 of 70, shimano DA wielen, fulcrum of handgespaakte sets met mavic open pro of dt wiss 1.1/1.2 (met DA of DT240 naven)....ik ben het forum nog aan het bestuderen. Voorlopig staat easton op kop...


Heb je de Race X Lite's niet overwogen?
Ik gebruik nu ook de Race Lite's voor de winter, waar ik ook klachten bij had, de Race X Lite's zijn een stuk steviger en blijven dat ook langer


Bedankt voor de tip. Het valt te overwegen. Zijn ze veel beter? De alu zipp's overweeg ik ook maar daar zijn geen ervaringen over te vinden.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie