Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Isaac FW Proton FW

hijwelweer
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2010 01:18

hijwelweer 31 okt 2010 00:48

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en na 2 jaar recreatief aantoben heb besloten dat ik nu toe ben aan een 'echte' fiets. Ik heb naar aanleiding van de Bike Motion een matzwarte Proton FW besteld in de maat 56. Ik wil deze fiets nu gaan afmonteren met SRAM Red. Over de overige componenten zit ik te twijfelen. wie helpt mij?

Stuur/stuupen:
Omdat het frame nogal 'dik' is wil ik gaan voor 3T ARX LTD of Pro Cavendish. iemand betere suggesties of een mening welke het moet worden?

Zadelpen:
Er zit bij het frame standaard een zadelpen maar deze ga ik vervangen voor een pen zonder Setback. Ook hier zou een 3T Doric LTD mogelijk zijn, zit ook te denken aan een Thomson Materpiece. Andere opties zijn van harte welkom.

Wielen:
hier zijn alle suggesties welkom. Uitgangspunten: Ik vind laag mooier dan hoog en het moet licht zijn (<1100 gram). uiteraard tubes. Maximale prijs 2000-2500 Euro (Lightweight valt dus buiten budget) Ik ben 72 Kg.

Alle andere punten ben ik al wel redelijk over uit. graag hoor ik jullie suggesties/aanbevelingen.

[img=http://www.roadbikeaction.com/contentim ... oissac.jpg]
[img=http://www.light-bikes.de/website/new/w ... otonsl.jpg][img=http://racefietsblog.nl/wp-content/uplo ... pro-fw.jpg]
Het zijn altijd dezelfde die wat te zeuren hebben!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 31 okt 2010 00:59

Ik zou iig de onderdelen in 1 merk houden, dat geeft rust aan je ogen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 31 okt 2010 02:00

Mooie fiets! Gefeliciteerd met je aankoop !
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 31 okt 2010 02:28

Lightweigts zijn wel binnen budget te vinden, gewoon goed zoeken. Als zadelpen zou ik toch voor de Thomson gaan. Misschien ook een volledig zwarte stuur+stuurpen, of een combinatie zoals pro stealth
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 31 okt 2010 07:20

+ 1 voor Rikkert: de opbouw zoveel mogelijk met 1 merk doen (=1 "vormtaal"/stijl = meest uitgebalanceerde uiterlijk).

Persoonlijk denk ik dat Edge/Enve componenten erg goed bij deze bike zouden staan (en het is weer eens wat anders!).
Mooi, hoogwaardig spul en dan zou je de stuurpen , zadelpen (zero setback), het stuur en de wielen van 1 merk kunnen nemen: erg strak!

Ze maken ook mooie sub 1100 gram wielsetjes:


http://www.envecomposites.com/

Ik zou hiervoor gaan, dan heb je een mooi frame wat je niet op elke straathoek tegenkomt, afgebouwd met mooie, high-end onderdelen die je ook niet vaak ziet!

Maar goed, zover mijn 2 centen..
Gang is alles!!

hijwelweer
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2010 01:18

hijwelweer 31 okt 2010 23:20

He bedankt voor de reactie tot nu toe. Wat ik vergeten was te melden is dat ik een stuurpen nodig heb van minimaal 130 mm. Hierdoor vallen al een aantal merken af.

Ik wil vooral gaan voor hoogwaardig. Omdat je deze fiets toch al niet op iedere straathoek ziet hoeven de details ook niet perse het onderscheid te maken.

Laat ik het zo zeggen: de prijs vind ik minder een issue dan de hoeveelheid dat de producten op andere fietsen zijn gemonteerd. Het moet vooral passen bij het frame. Hierbij zijn de uitgangspunten:
Hoogwaardig, visueel, gewicht.

Tevens zit ik nog te twijfelen of ik de SRAM Red in de 'yellow' versie bestel. Het maakt het wel weer wat exclusiever. Wat zouden jullie doen?
Het zijn altijd dezelfde die wat te zeuren hebben!

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 31 okt 2010 23:40

Zwart-Geel is wel een dodelijke goede combo. Ik vind dan wel dat die accenten moeten terug komen in de rest van de fiets, maar ook weer niet te veel.

Succes met dit leuke project

ruudverstegen
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:37

ruudverstegen 31 okt 2010 23:54

Jammer dat je stuurpen minimaal 130 mm moet zijn, anders was de tip van Composite wel verschrikkelijk gaaf geweest!

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Keep us posted!
\'\'We can\'t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them\'\'

hijwelweer
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2010 01:18

hijwelweer 10 nov 2010 01:12

Na veel hier op het forum hier gezocht en gelezen te hebben, was ik bijna zover dat ik ipv een SRAM Red groep toch een DI2 groep wilde op mijn fiets. Mijn FM had al wat onderzoek gedaan en dacht wel dat hij deze groep op een nette manier op dit frame kon monteren (want hij is niet DI2 geschikt gemaakt).

Nadat ik vorige week een tochtje van ruim 1 uur op een andere fiets met DI2 had gereden was ik eigenlijk wel om. Des te groter was ook de teleurstelling toen ik vandaag naar mijn FM trok om de bestelling van de fiets compleet te maken. Mijn FM kon de Isaac niet leveren.

Nu is deze zaak ook geen off. dealer maar de importeur wilde ook niet 1 frame aan mijn FM leveren. Ook doorlevering was niet mogelijk. Nu kan ik natuurlijk naar een Isaac dealer gaan en daar mijn fiets kopen, maar ik gun mijn FM liever de omzet, en dan weet ik ook altijd waar ik weer naar toe moet als ik een keer wat heb.

Er moet alleen nog even een knop om in mijn hoofd. Ik had me redelijk gefocust op deze fiets en was al beetje "verliefd" zonder dat ik hem definitief gekocht had. Ik ben nu aan het kijken wat de eventuele alternatieven zijn. belangrijke kenmerken hierbij zijn: Mat-zwart, lichtgewicht frame, hoge bracketstijfheid, en redelijk exclusief.

Het eerste alternatief zou natuurlijk Storck zijn, maar die vind ik op de ene of andere maniet gewoon niet mooi. Mijn FM stelde me de nieuwe Bianchi Oltre voor.

Hebben jullie suggesties? hiermee kijk ik natuurlijk direct ook naar de mogelijkheid om DI2 te monteren. Hoor het graag.
Het zijn altijd dezelfde die wat te zeuren hebben!

2bs
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 aug 2008 18:11

2bs 10 nov 2010 01:34

gewoon de cervelo R5ca, ziet er wel een leuk frame uit en geen al te schreeuwerige decals...

jawie
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 mar 2010 22:07

jawie 10 nov 2010 02:00

je kan toch het frame ergens anders kopen en dan op laten bouwen door je FM? Heb je nog steeds die Isaac.

je zocht nog wielen toch? Is LEW niks?

wildromance
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 okt 2009 10:48

wildromance 10 nov 2010 07:40

Ik zou toch kiezen voor een ISAAC,
dan maar via een off. Dealer...ik denk dat je spijt gaat krijgen!

Van Isaac naar Bianchi zou ik mee oppassen.
Qua fiets eigenschappen en gevoel een totaal ander merk,



Ik fiets op een Storck met vergelijkbare eigenschappen,
en dat gaat echt als een speer...

Succes met je keuze!
Als je wint heb je vrienden

Plaats reactie