Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

foxy1950
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2008 18:35

foxy1950 20 mar 2008 09:54

Sedert 22 februari ben ik in het bezit van deze Colnago fiets.
Frame : Colnago Strada Scandium Al 7000 - T6
Voor & achtervork : Colnago Carbon
Groep : Shimano Ultegra SL 2008 Grey
Crankset : FSA K - Force Carbon
Wielen : Mavic Aksium Zwart
Banden : Continental GP 4000
Headset, stuur en stuurpen : FSA
Zadel : Selle Italia Prolink
Zadelpen : FSA SL - K Carbon
Pedalen : Shimano SPD-SL PD-6620 Grey

[img=http://img386.imageshack.us/img386/3978 ... 203yz2.jpg]

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 20 mar 2008 21:51

Wat is de framemaat foxy1950?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

foxy1950
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2008 18:35

foxy1950 21 mar 2008 21:00

de framemaat van mijn colnago is standaard 49 , sloping 45

rodrigorodriguez
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2007 14:43

rodrigorodriguez 04 apr 2008 16:54

Ik rij momenteel op een Fausto Coppi, maar ben van plan een nieuwe fiets te gaan kopen. Ik ben van plan de Colnago Dream HX te kopen.
Ben op internet even gaan kijken voor prijzen enz.
Bij Hopmans verkopen ze hem als los frame of als opgebouwde fiets.
Hij is dan afgemonteerd met Centaur carban, FSA componenten en Mavic Aksium Race wielset. Hij kost daar 2360,- . Als ik hem wil bestellen heb ik hem over 6 weken.
Echter hebben ze hem niet zo in de winkel staan, wat ik erg jammer vind, want ik zou graag een fiets in het echt willen zien dan alleen maar van de plaatjes op internet.

- Wie kent een dealer/winkel die ze wel gewoon heeft staan?
- Hoe zijn de ervaringen met Hopmans?
- Wat vinden jullie van de prijs en zijn er andere winkels die missshien ook relevant zijn?

P.S. heeft er iemand al een Colnago dream HX 08 in bezit? Kan je misschien een foto plaatsen??

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 04 apr 2008 19:57

Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 04 apr 2008 20:38

Rodrigo Rodriguez schreef:Ik rij momenteel op een Fausto Coppi, maar ben van plan een nieuwe fiets te gaan kopen. Ik ben van plan de Colnago Dream HX te kopen.
Ben op internet even gaan kijken voor prijzen enz.
Bij Hopmans verkopen ze hem als los frame of als opgebouwde fiets.
Hij is dan afgemonteerd met Centaur carban, FSA componenten en Mavic Aksium Race wielset. Hij kost daar 2360,- . Als ik hem wil bestellen heb ik hem over 6 weken.
Echter hebben ze hem niet zo in de winkel staan, wat ik erg jammer vind, want ik zou graag een fiets in het echt willen zien dan alleen maar van de plaatjes op internet.

- Wie kent een dealer/winkel die ze wel gewoon heeft staan?
- Hoe zijn de ervaringen met Hopmans?
- Wat vinden jullie van de prijs en zijn er andere winkels die missshien ook relevant zijn?

P.S. heeft er iemand al een Colnago dream HX 08 in bezit? Kan je misschien een foto plaatsen??


@ rodrigo

hier een foto van mijn dream hx van vorig jaar . Ik was zeer tevreden over deze fiets hij is heel stijf , verder kwam deze kleurstelling van de strada denk ik ai de scandium kader van colnago . De afmontage was chorus dit is echt een race fiets. Hier doe je zeker geen miskoop mee.
verder bel eens naar plieger sport i meerkerk die heeft altijd wel enkele colnago's op voorraad.

en wat vind je van de fiets

Afbeelding
Afbeelding

deplecjp
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2006 10:15

deplecjp 05 apr 2008 00:24

Ik heb enkele maanden geleden ook een colnago dream hx (slooping) besteld, er was mij toen beloofd dat ik 4 tot 6 weken moest wachten, ik wacht nu bijna 5 maanden en eindelijk zal mijn fiets volgende week aankomen bij mijn fietsenmaker. Ik had wel een ander kleur genomen namelijk het kleur van de EXTREME POWER wit met zwart carbon.
Ik zal volgende week een foto posten van het frame ok?
Mvg

johan de plecker
België

rodrigorodriguez
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2007 14:43

rodrigorodriguez 07 apr 2008 01:48

dank voor de reacties, ga van de week inderdaad ook even bellen met plieger.
Ben benieuwd naar de foto's van Johan.

Foto's van Raydox; ook echt een mooie fiets! Kan niet wachten tot ik ook op Colnago ga rijden...

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 10 apr 2008 21:42

deplecjp schreef:Ik heb enkele maanden geleden ook een colnago dream hx (slooping) besteld, er was mij toen beloofd dat ik 4 tot 6 weken moest wachten, ik wacht nu bijna 5 maanden en eindelijk zal mijn fiets volgende week aankomen bij mijn fietsenmaker. Ik had wel een ander kleur genomen namelijk het kleur van de EXTREME POWER wit met zwart carbon.
Ik zal volgende week een foto posten van het frame ok?
Mvg

johan de plecker
België



Waar blijft de foto ?
:rolleye:

deplecjp
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2006 10:15

deplecjp 13 apr 2008 23:34

sorry er was mij beloofd dat ik het frame vorige vrijdag zou ontvangen maar helaas geen fiets gezien, het zou nu voor komende week zijn (frame is momenteel bij de lakker) van zodra de fiets er is neem ik onmiddellijk een foto. Fiets zal afgemonteerd worden met "shimano dura-ace, trapas in carbon FSA, zadelpen colnago carbon, fietszadel sella italia slr carbonio flow zwart, wielen mavic carbon premium sl (5cm) , stuur wing 4za nytro- wit stuurlint fizik, bidonhouders ELITE custom carbon , pedalen speedplay stainless zwart, bandjes SCHWALBE ULTREMO.

rodrigorodriguez
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 okt 2007 14:43

rodrigorodriguez 16 apr 2008 00:01

ben ook super benieuwd hoe het er uit komt te zien, zo te lezen vast super mooi!
Weet je trouwens wat de fiets in totaal weegt?

Plaats reactie