Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

kramp!!

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 20 okt 2005 23:48

Ik heb steeds last van kramp in me rechter bovenbeen. En dan met name de achterzijde net onder je kont. Als ik even stop of begin met staand fietsen dan verdwijnt het.
Ik heb sinds kort schoenen in combinatie met SPD pedalen. Mischien ligt het hieraan? Het rare is dat het alleen me rechterbeen is.
Weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt!
Remon

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 21 okt 2005 00:11

Kan zijn dat je schoenplaatjes niet goed staan. Kramp bij je kont wijst er naar mijn mening op dat je schoenplaatje je hiel te ver naar buiten heeft staan. Probeer eens hier wat aan te veranderen.
Daarnaast kan de hoogte van je zadel ook het probleem zijn.
Raadpleeg de volgende sites eens: http://www.wrenchscience.com/WS1/Secure ... Frame.aspx
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 21 okt 2005 00:26

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 20 Oktober 2005


Kan zijn dat je schoenplaatjes niet goed staan. Kramp bij je kont wijst er naar mijn mening op dat je schoenplaatje je hiel te ver naar buiten heeft staan. Probeer eens hier wat aan te veranderen.
Daarnaast kan de hoogte van je zadel ook het probleem zijn.
Raadpleeg de volgende sites eens: http://www.wrenchscience.com/WS1/Secure ... Frame.aspx


Bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb net op jimlangwy.net gekeken en de schoenplaatjes zitten wel hetzelfde als op de foto.

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 21 okt 2005 02:02

In hoeverre mag ik de schoenplaatjes draaien?

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 21 okt 2005 12:21

Quoten: Origineel geplaatst door Remon@ op 21 Oktober 2005


In hoeverre mag ik de schoenplaatjes draaien?


Zo ver totdat je voeten comfortabel zitten.
In feite moeten ze in een natuurlijke houding op de pedaal rusten. Dus niet geforceerd of via een of andere standaard vorm. Jij bepaalt hoe ze erop staan.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

arjanh
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:01

arjanh 21 okt 2005 12:33

Heb ergens op internet gelezen dat je je voetpositie kan bepalen door op te springen....  Je voeten zet je bij landen in een bepaalde stand neer. En dat zou dan de juiste positie zijn. Ik heb dat een paar keer geprobeerd en zag dat ik inderdaad steeds ongeveer hetzelfde landde.
Ik heb deze stand als uitgangspositie gekozen, waarbij voor mij gold dat beide voeten niet 100% hetzelfde staan, en daarna nog een heel klein beetje bijgesteld.
Misschien kan je dit ook eens proberen.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 21 okt 2005 13:30

Is het wel kramp?
Gezien de plaats die je aangeeft zou het ook je hamstring kunnen zijn!
Ik heb er zelf al drie jaar last van en niets helpt; zadel lager, schoenplaatjes verplaatsen, rust, fysiotherapie!
Ik probeer er nu maar "mee te leren leven".
Courir c'est mourir un peu

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 21 okt 2005 16:57

Quoten: Origineel geplaatst door Synapse op 21 Oktober 2005


Is het wel kramp?
Gezien de plaats die je aangeeft zou het ook je hamstring kunnen zijn!
Ik heb er zelf al drie jaar last van en niets helpt; zadel lager, schoenplaatjes verplaatsen, rust, fysiotherapie!
Ik probeer er nu maar "mee te leren leven".

moet eens met gewone schoene op je renfiets te gaan dan ga je na hoe je ze op het pedaal zet. die stand is je natuurlijke stand en die moet je dan ook zo instellen met je plaatjes. zo heb ik het ook gedaan en geen knieblessure meer.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 21 okt 2005 17:35

misschien moet je eens een fietsgezel vragen om je eens te observeren tijdens het fietsen.
Wanneer je tijdens het fietsen  andere fietsers gadeslaat is het verbazend hoevelen er rijden met hun knie helemaal naar buiten gericht, hun bekken en rug helemaal scheefgewrongen op de fiets, links of rechts overhellend op het zadel, enz...
ik persoonlijk zette mijn knie ook naar buiten tijdens het trappen en heb hier een half jaar op getraind om dit niet meer te doen. 't is me gelukt maar deze zomer tijdens een fietsweek in de provence merkte ik de laatste dagen dat (wschlk door vermoeidheid) ik dat ik terug met de knie naar buiten aan het fietsen ging.
Ik heb ook llang last gehad met ( afwisselend) pijn in de linkervoet, kuit, rug- en bilspieren en dit is merkelijk minder sedert ik mijn zadel wat lager en meer achteruit gezet heb ( slechts 5 mm!).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 21 okt 2005 17:43

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 21 Oktober 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Synapse op 21 Oktober 2005


Is het wel kramp?
Gezien de plaats die je aangeeft zou het ook je hamstring kunnen zijn!
Ik heb er zelf al drie jaar last van en niets helpt; zadel lager, schoenplaatjes verplaatsen, rust, fysiotherapie!
Ik probeer er nu maar "mee te leren leven".

moet eens met gewone schoene op je renfiets te gaan dan ga je na hoe je ze op het pedaal zet. die stand is je natuurlijke stand en die moet je dan ook zo instellen met je plaatjes. zo heb ik het ook gedaan en geen knieblessure meer.

Ook dit heb ik geprobeerd, maar het  heeft evenals alle andere truukjes niet geholpen.
Courir c'est mourir un peu

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 21 okt 2005 19:56

Ik ben nu bezig geweest met de schoenplaatjes. Bij me linkerschoen staan de plaatjes recht. Bij me rechter schoen staan de plaatjes wat gedraaid. Ik had namelijk het gevoel dat me tenen te ver naar binnen stonden. Nu staan ze wat meer naar buiten. Het is wel iets minder gevoelig maar helemaal weg is het nog niet. (voor me gevoel stond ik gedraaid, beetje lastig uitleggen)
Of raden julllie aan om beide schoenplaatjes recht af te monteren?
Thanks Remon
 

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 22 okt 2005 00:17

Quoten: Origineel geplaatst door Remon@ op 21 Oktober 2005


Ik ben nu bezig geweest met de schoenplaatjes. Bij me linkerschoen staan de plaatjes recht. Bij me rechter schoen staan de plaatjes wat gedraaid. Ik had namelijk het gevoel dat me tenen te ver naar binnen stonden. Nu staan ze wat meer naar buiten. Het is wel iets minder gevoelig maar helemaal weg is het nog niet. (voor me gevoel stond ik gedraaid, beetje lastig uitleggen)
Of raden julllie aan om beide schoenplaatjes recht af te monteren?
Thanks Remon
 

Ik heb mijn ene voet ook anders staan dan de andere. Daar is niks mee en bij veel fietsers het geval. Gewoon net zo lang proberen totdat je een goed gevoel hebt. Neem desnoods een immbus mee tijdens training en probeer het een en ander uit. Wel 1 ding tegelijk verstellen!
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

Plaats reactie